Danda Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Hei. I år er det på tide å male huset, jeg har tenkt å ta 2 sider i år og 2 sider neste år. Problemet mitt er hvordan jeg skal komme meg opp i høyden, er ca 7 - 9 meter til toppen som må males. Jeg har snakket med fagfolk som sier jeg må skrape, vaske og grunne veggen, det betyr at jeg eventuelt må leie lift i 2 omganger først for å skrape, vaske og grunne. og neste gang male. jeg vurderer å leie/ kjøpe stillas eller å leie lift, hva ville dere ha gjort? Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Lift er vel den billige metoden, noe jeg som regel går for. Men klart stillas er mer behagelig, samt du får gjerne jobbet litt mer effektivt. Så spørs hva du prioriterer, penger eller ubekvem. Begge måter er trygge, så lenge en bruke hode. Er først når man begynner med stige det fort kan gå gærli. Har da gjort det og før men, ikke når man har råd til annet Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Maling krever ikke tunge materialer, så jeg anbefaler å leie et lett stillas. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Testet litt stige i starten med mitt eget hus. 6-7m i stige er ikke en behagelig måte å jobbe på. Det rister og svaier og jeg har ikke høydeskrekk på noe vis. Men det var bare ikke kjekt i det hele tatt. Lei stillas. 1 Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Som håndverker selv, så anbefaler jeg å leie en lett-stillas med veggfester, lett å flytte, samt fin å jobbe i Lift er noe svineri, ødelegger plen og drit Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Plen er svineri Men har man plen så kan man bruke plattinger for å kjøre på Vi (firma) har kjøpt lift og har brukt den til å male flere bygninger, både for privat og firma og vil si at det går mye fortere å male med lift enn alternativene, om en skal male alene ihvertfall Er man flere så går det mye fortere med stillas Har malt hus med/i stillas, rullestilas, stige og lift, og nekter å male i annet enn lift Lenke til kommentar
Danda Skrevet 21. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2019 Takk for svar. Ser at noen sverger til lift og andre til stillas. de to veggene jeg skal ta i år har begge plen, neste år er det to vegger med terrasse og grus. Problemet med lift er at jeg må da leie i 2 omganger, først når jeg skal vaske og skrape og igjen når jeg skal male 2 strøk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå