Redaksjonen. Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 KOMMENTAR: Hva betyr nye sikkerhetslover for ledelsens personlige ansvar? Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 I bunn og grunn, desverre, en ekte Sisyfos-oppgave. Kjerringa mot strømmen, osv, osv. Ja, det må komme regler for bedre sikkerhet, men jeg føler det kommer til å bli mye ‘advokateri’... ...Definisjonen hvor aktsomhet/uaktsomhet kommer til å bli en spennende debatt mellom anklagede/uforrettede/og alle midt i mellom. En gang i tiden var hjemnenettverk vidåpne uten passord. Nå er det takk og lov passord, om enn mange fryktelig dårlige. Hvermansen kan ikke lenger i dag komme unna med unnskyldninger om at nettverket var usikra, så de tusener av musikkfiler må noen andre ha lagt på PC’n. Jeg forventer at når det oppstår problemer i samfunnskritiske systemer, at ansvaret faller på firmaet (ledelsen!) som evnt. blir utsatt for innbrudd. ‘Kun’ angrep som DDOS’ing derimot, eller phising, er i mine øyne helt og holdent angriper der skal holdes ansvarlig. -Ellers blir det en tett på umulig oppgave for den enkelte bedrift å holde seg innenfor ‘aktsomhet’-regelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå