NTB - digi Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Er ikke statsstøtte: ESA frikjenner leterefusjonsordningen for oljenæringen Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Vil si meg enig med ESA. Er da bare fornuftig strategi for og hjelpe og nye selskaper her til lands, da "etablerings" perioden gjøres lettere økonomisk. Er jo samme med meg og aksjene mine, går jeg i pluss skal staten ha penger. Går jeg i minus får jeg fradrag på skatten. Kaller ikke det statstøtte eller. Er det jeg kaller fair Endret 20. mars 2019 av DirekteDemokrati Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Vil si meg enig med ESA. Er da bare fornuftig strategi for og hjelpe og nye selskaper her til lands, da "etablerings" perioden gjøres lettere økonomisk. Er jo samme med meg og aksjene mine, går jeg i pluss skal staten ha penger. Går jeg i minus får jeg fradrag på skatten. Kaller ikke det statstøtte eller. Er det jeg kaller fair Det er jo en ganske dårlig sammenligning. Hele poenget er jo at oljeselskapene får penger utbetalt fra staten om de ikke har skattbare inntekter. Det får ikke du om du går i minus på aksjeinvesteringene dine. Hvis du ikke har inntekter å fradragsføre mot, kan du bruke fradraget neste år. Du får ikke penger inn på konto. (Annet enn det du eventuelt måtte ha betalt inn i forskuddsskatt) Det sagt, så er jeg helt enig med ESAs resonnement. 1 Lenke til kommentar
xyzæøå Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Det har jo vært et lønnsomt regnestykke for staten så langt: 9000 milliarder NOK på bok. Tror ikke Fredriksen skal bekymre seg for mye om statens disposisjoner... Endret 20. mars 2019 av xyzæøå 1 Lenke til kommentar
PV-fan Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Jeg vil også søke om leterefusjon for leting etter mine forsvunne sokker. Har lett i minst ti timer hittil i år (uten å ha funnet noen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå