NTB - digi Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 I dag åpner Under. Se de ferske bildene av den unike Snøhetta-restauranten Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Skeivt og skakt som det meste fra Snøhetta. Enda et sted på min liste over steder jeg ikke skal besøke. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 "Dette er nok et såkalt fastvindu uten mulighet for å lufte." - Hvordan skal de få vasket vinduet for groing da? Vasse? Men seriøst: Virkelig lekkert! Håper det smaker og at prisene ikke skremmer bort så mange at det blir stående tomt etter hvert. 8 Lenke til kommentar
Morten Simonsen Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Jeg hadde forventet mer panorama-vinduer der nede... 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Jeg hadde forventet mer panorama-vinduer der nede... Det er full panorama-vindu i bunn, det er ikke avbildet her. Du tenker sikkert på dette bildet: https://img.gfx.no/2409/2409145/Under%20Snohetta%208.670x447.jpg Som du ser på veggen så skrår platene nedover, så det er tatt på langsiden. 5 minutter fra hytta, så blir vel å gi den et forsøk et gang. Lenke til kommentar
Jack Johnson Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Skeivt og skakt som det meste fra Snøhetta. Enda et sted på min liste over steder jeg ikke skal besøke. Wohoo, mer plass til oss 7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Kult prosjekt, men hvorfor så elendige stoler? Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Blir restauranten stengt ned når det blåser opp til orkan? Endret 20. mars 2019 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Det blir en perfekt vannscooter-rampe når den gror skikkelig igjen. Du har vært ute og jazzet med gutta, på vei hjem på sea-doo-en, skal inn i småbåthavna bak der, men gidder ikke kjøre rundt. Da er det bare å gønne på. Lenke til kommentar
alfabeta Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Kult prosjekt, men hvorfor så elendige stoler? Fordi interiørarkitekter skal ha de stolene som er dyrest, ikke best å sitte på. 4 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Kult prosjekt, men hvorfor så elendige stoler? Fordi de er veldig pene og materialvalget passer med veggene. Blir restauranten stengt ned når det blåser opp til orkan? Jeg vil anta det blir utrygt å gå fra parkeringa til inngangen i orkan. Selv lurer jeg mest på de tekniske delene av bygget. F.eks hvor lufta fra ventilatorhettene føres, om avløpet er koblet til kommunens v/a-nett eller om det er rensing om bord i bygget, hvor fettutskilleren er, hvordan universell utforming er i varetatt med tanke på rullestolbrukere (heisen og toaletter), hvor de har fått plass til ventilasjonskanaler og aggregat, hvordan innfestingen til vinduene er, energiberegningen, hvordan det er fundamentert osv. 7 Lenke til kommentar
Abellen Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Fordi interiørarkitekter skal ha de stolene som er dyrest, ikke best å sitte på. Ligger nok mye mer i valget av stoler enn det. De ønsker sirkulasjon i restauranten samt at det skal se bra ut, så du var faktisk inne på noe. Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Fordi interiørarkitekter skal ha de stolene som er dyrest, ikke best å sitte på. Hva vet du egentlig om sittekomfort på disse stolene, bortsett fra banale antakelser basert på bildet? 1 Lenke til kommentar
Joar Guttormsen Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Jeg hadde forventet mer panorama-vinduer der nede... 5 minutter fra hytta, så blir vel å gi den et forsøk et gang. Skulle gjerne gått. Men 2250kr per person for meny. Og ikke ledig før utti august. Ikke helt for den vanlige mann i gata det her. Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Syns ikke det er noe bra tegn at dem ikke har bilde av det store vinduet fra innsiden, kan tyde på at utsikten er nokså middelmådig. Skulle jo tro at det vinduet skulle bli trekkplasteret, dog er det eneste vi får se et bilde i motsatt retning? Og over 2k for maten, i lille Spangereid.... vil gå veldig bra det første året pga reklame, men tviler på det overlever over tid- er et alt for lite marked der ute. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Syns ikke det er noe bra tegn at dem ikke har bilde av det store vinduet fra innsiden, kan tyde på at utsikten er nokså middelmådig. Skulle jo tro at det vinduet skulle bli trekkplasteret, dog er det eneste vi får se et bilde i motsatt retning? Og over 2k for maten, i lille Spangereid.... vil gå veldig bra det første året pga reklame, men tviler på det overlever over tid- er et alt for lite marked der ute. Ja, har vært skeptisk til hvor det store vinduet ville bli, har inspisert havbunnen der den ligger, og det var iallefall bare masse tang og tare. Angående lokasjon tror jeg ikke det blir noe problem, mange sa det samme om Lindesnes Havhotell før det åpnet, og det går jo veldig bra. Latterlig mye turisme i område rundt april-oktober, i tillegg til de vanlige hyttebeboerne som meg selv. Lenke til kommentar
Lars_666 Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Flere billeder (også panorama) https://snohetta.com/projects/428-under-europes-first-underwater-restaurant Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Kult prosjekt, men hvorfor så elendige stoler? Hvordan kan du vite at de er eledige? Du har aldri hverken sett eller prøvd en slik stol før. Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Stolene er forøvrig laget av den lokale snekkerbedriften Hamran på Snartemo som har håndlaget møbler i snart 90 år, så de vet nok hva de holder på med. Imotsetning til tullinger som kommenterer på nett. 7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Hvordan kan du vite at de er eledige? Du har aldri hverken sett eller prøvd en slik stol før. Jeg har sett de nå og de ser forferdelige ut. Hvorfor ikke stoler med puter og av litt bedre stoff? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå