Gå til innhold

F-35-prosjekt på Rygge kan bli ofret for å bygge Trumps mur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke mye jeg er enig med Trump om, men akkurat her må jeg applaudere. Hvorfor i alle dager skal USA sponse kampflybase i ett av verdens rikeste land? Det her får vi ta ansvar for (og kontroll over) selv!

Endret av xyzæøå
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke mye jeg er enig med Trump om, men akkurat her må jeg applaudere. Hvorfor i alle dager skal USA sponse kampflybase i ett av verdens rikeste land? Det her får vi ta ansvar for (og kontroll over) selv!

USA skal sponse alt mulig av våpensystemer og infrastruktur for krig i Europa for å holde en eventuell krig der, og ikke i USA. Billig investering.

• Liker 5
Lenke til kommentar

De skal betale det fordi de får en base på Rygge de selv kan benytte for vedlikehold av egne og andre nasjoners F-35. En vedlikeholdsavtale er inntekter.

Lov å tenke litt før man tryker på post ...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Skal Norge bli en bananrepublikk underlagt USA? USA kommer hit og forsvarer Erna og Siv slik at de aldri skal miste makten?

Dersom Norge ikke kan betale for eget forsvar, kan ingen! Hvordan kan USA med sine flere titalls fattige ha råd til å sponse forsvaret av Norge? Stopp denne meningsløsheten før jeg blir gal!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal Norge bli en bananrepublikk underlagt USA? USA kommer hit og forsvarer Erna og Siv slik at de aldri skal miste makten?

Dersom Norge ikke kan betale for eget forsvar, kan ingen! Hvordan kan USA med sine flere titalls fattige ha råd til å sponse forsvaret av Norge? Stopp denne meningsløsheten før jeg blir gal!

Skal være "flere titall millioner fattige".

Lenke til kommentar

"– Amerikanerne er i sin fulle rett til å omdisponere sine ressurser etter egne nasjonale prioriteringer."

Selvfølgelig har de det.

- Og like selvfølgelig har Norge det.

Her har vi altså årsaken til nedleggelsen av Rygge som  sivil flyplass.

Passasjersete-avgiften, og alt tullball-skriveriet rundt saken, var altså bare et verktøy fordi vi ikke blir fortalt at  ( bakmennene i ) USA bestemmer over våre nasjonale prioriteringer.

Lenke til kommentar

"– Amerikanerne er i sin fulle rett til å omdisponere sine ressurser etter egne nasjonale prioriteringer."

Selvfølgelig har de det.

- Og like selvfølgelig har Norge det.

Her har vi altså årsaken til nedleggelsen av Rygge som  sivil flyplass.

Passasjersete-avgiften, og alt tullball-skriveriet rundt saken, var altså bare et verktøy fordi vi ikke blir fortalt at  ( bakmennene i ) USA bestemmer over våre nasjonale prioriteringer.

Bare for å ha sagt det. Passasjeravgiften var kun en unnskyldning fra Ryanair for å kommme seg bort fra Rygge. De innrømmet senere at norsk arbeidsrett var den egentlige årsaken.

Artikkel om det her:

https://www.dagsavisen.no/innenriks/ryanair-innrommer-at-arbeidsrett-ikke-flyseteavgift-var-arsak-til-rygge-nedleggelse-1.1095693

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare gladnyhet dette. helst ingen Amerikanske krigsstyrker på Norsk jord :)

Har delte meninger om dette, Norge i seg selv er forsvarsløse. Uten USA er jeg redd for at vi er bare et spedbarn i skolegården, med en klær laget av penger. 

Men så lenge vi har NATO, og nasjoner med atommakt i NATO så er vi trygge. Så trenger vel dem ikke på vår jord :p

Men tror du Frankrike/UK ender verden fordi noen tok Norge? Tror ikke jeg, hadde hvertfall ikke jeg gjort. Hadde nok blitt sanksjoner osv. Og vi ser jo hvor bra sanksjoner fungerer på Russland.

Sikkert ikke dumt og ha noen andre nasjoners hærer her, fin måte og få dem til og gi 100%. Da disse ble sikkert slaktet ved en evt invasjon.

Lenke til kommentar

Vi har vært en bananrepublikk en god stund. Stoltenberg fikk tilbud om en knall jobb om han slapp noen bomber på Libya, hva Støre fikk i betaling vet jeg ikke enda. Eller om han venter med betalingen sin.

Alt ble lagt til rette etter andre verdenskrig, der USA stod som arkitekt over veldig mange lands politiske systemer som var i ruin etter annen verdenkrig. Også skapte de noe de kaller "The new world order"

De spyttet blant annet 1.5% av sin BNP på investeringer i Tyskland, bygge opp fabrikker etc. Få riktige folk i riktige posisjoner etc.

Så innflytelsen USA har er enorm, ikke bare militæret. Men økonomisk, strukturelt. "Tjenester". 

"Om du ikke gjør dette, så er det ikke sikkert landet ditt får lån neste gang"

Sier USA hopp, så sier våre politikere "Hvor høyt" de kan jo også tenke jeg et herskapshus, med privat kokk. Privat sjåfør, og alle de andre tingene en viktig politiker i Brussel trenger.

Statsminister, er ikke toppjobben lengre. De jobbene finnes i Brussel. Så veldig mange jobber ikke for Norge, men for og få seg selv til Brussel.

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...