Gå til innhold

Nvidia, toppen av å være totalt forvirra

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se her:

Et fx 5700 ultra bygger på nv36

Altså er nv36 grafikkbrikken eller skjermkortprosessoren til fx5700

Det er sikkert flere nivida kort som bygger på samme prosessor enhet men modellene skilles fra hverandre med modellnavn aka FX 5700, FX 5700 Ultra

det som kan variere er ramen den benytter, hvor høyt rammen og brikken er klokket osv...

Lenke til kommentar

Du har nokk rett i det ja(gp). Da heller ikke pc systemet utnytter de 256 ramm brikkene man finner på kortene, blir det jo ikke akkurat mindre forvirrendet, men de sikter muligens på fremmtiden, men det er jo ingengting som tyder på at dette blir utnyttet med det første, er det?

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Begge produsentene har forvirrende navn. R9600np og pro ville ikke solgt like godt hvis alle hadde vist at ytelsen neste ikke er bedre enn R9500np og pro.

jo, det hadde de .. man bare finner bare et 9500np/p nå hvis man har litt flaks, med tanke på at produksjonen ikke går lenger og at veldig mange trenger et middelsklassekort .. da snur de blikket mot r9600-kortene. :yes:

Lenke til kommentar

Ok for å gjøre det enda mer forvirrendet for meg, er det noen som har svar på dette.

Hvilke kort for man mest for, med tanke på modding, klokking og om minnebrikkene står riktig som er viktig for overklokking det også.

foeks jeg har 9800pro med zalman (noen sier det går an å flashe kortene som man gjør med biosen på hovedkortet noe jeg ikke har prøvd) da burdet man jo kunne klokke det kortet mer en med standard vifta slik at man nærmer seg xt, men da må man vell kunne klokke xt enda mer igjen osv.

Så xt np pro ultra fx alt i alt vilke kort er det som sitter varmest til hjertet til dere klokkere som er lure å kjøper det dere for mest for??

min favorit er ti4200 pow kortet som tålte extrem varme, kunne vel strengt tatt brukt det enda uten problem :cry:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...