Gå til innhold

Nvidia, toppen av å være totalt forvirra

simalarion

Anbefalte innlegg

Jeg blir "mulig" max forvirret over alle navnene nvidia slenger på skjermkortene sine om dagen. Leste akkurat en test mellom 9600xt og hmmm dette er ikke kødd, hvem nvidia var det igjen nv370, nv360, 5700fx ultra, 5600 nv ultra end, herregud hva skjer med det selskapet, har de ikke lyst til at kundene skall vite hva de kjøper!!!!!

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg blir "mulig" max forvirret over alle navnene nvidia slenger på skjermkortene sine om dagen. Leste akkurat en test mellom 9600xt og hmmm dette er ikke kødd, hvem nvidia var det igjen nv370, nv360, 5700fx ultra, 5600 nv ultra end, herregud hva skjer med det selskapet, har de ikke lyst til at kundene skall vite hva de kjøper!!!!!

NV36, NV38 osv er bare "kode" navnene, akkurat slik som ATI har R350, RV350 osv.

Er ikke noe hokus pokus ved det.

Lenke til kommentar

hæ?

mulig det er letter om du forklarer hvilken del du ikke forstår.

veldig enkelt forklart, nvidia har usansynlelig mange forkjellige navn på kortene, der floppene blir glemt å erstattet med nye navn og floppene blir modda å får enda et nytt navn, forstår du nå hva jeg mener

Lenke til kommentar
for ati er ikke like vanskelig å skjønne? herregud for en tulling..

Sier jeg og.

Helt enig, og jeg er langt ifra en Nvida-fan.

Begge produsentene har forvirrende navn. R9600np og pro ville ikke solgt like godt hvis alle hadde vist at ytelsen neste ikke er bedre enn R9500np og pro.

Dessuten selger begge produsentene "nye" kort som er overklokket, og da med nytt navn.

For å lære deg litt norsk (noe du trenger): Det heter ikke "hvem nvidia skjermkort", men "Hvilket nvidia skjermkort".

Hva var egentlig poenget med posten din?

Lenke til kommentar
he he har du mensen i dag

Er ikk enig i det fordi nvidida har som skrevet prøvd å få vekk sine flopper modda dem byttet navn på dem, det er klart desperasjonen preger dem ikke bare angåendet juks i 3dmark tester, som det er en lang post på fra før av på hardware

Hehe...

Nvidia bytter navn fordi det er et nytt produkt, slik som ATI!

Lenke til kommentar
for ati er ikke like vanskelig å skjønne? herregud for en tulling..

Sier jeg og.

Helt enig, og jeg er langt ifra en Nvida-fan.

Begge produsentene har forvirrende navn. R9600np og pro ville ikke solgt like godt hvis alle hadde vist at ytelsen neste ikke er bedre enn R9500np og pro.

Dessuten selger begge produsentene "nye" kort som er overklokket, og da med nytt navn.

For å lære deg litt norsk (noe du trenger): Det heter ikke "hvem nvidia skjermkort", men "Hvilket nvidia skjermkort".

Hva var egentlig poenget med posten din?

9600 er budsjett versjon og er faktisk dårligere enn 9500

Men xt er bedre...

Lenke til kommentar

Hmm det er alltid slik at alle forum har et stort antall bedrevitere å mindreverdige som bruker vær minste sjangse til å prøve å finne evnt feil osv i steden for å gjøre det de burdet være på dette forumet for, å hjelpe de som spør til å forstå ting bedre. Ja jeg er dårlig i norsk men min formulering er det så vidt jeg vet ikke noe galt med.

ps:dette er ikke forumet for norsk rettskriving, da haddet aldri jeg vært her!!!

Jeg blir fortsatt forvirret over nvidias lange uhendige kort navn, men noen her har jo hjelpt meg til å forstå "linjen litt bedre", stå på!! :scared:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

det kan være forvirrende ja. men er det ikke naturlig at man setter seg inn i hva som er best og dårligst før man kjøper ett skjermkort? selv liker jeg ikke nivida noe særlig. de var bedre før. nå er det ATI som regjerer . (skal få et powercolour 9800 pro til jul :)

Lenke til kommentar

ok..

hvis du ikke hadde visst noenting om data, og du så: Radeon 9800SE..

ville du da trodd at dette var bedre eller dårligere enn 9700Pro?

det er tross alt endel dårligere enn 9700Pro...

ikke veldig mye logikk i det systemet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...