Gå til innhold

Nye store AI-fremskritt: Forvandler helt enkle skisser til realistiske bilder i sanntid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Hva mener journalisten er det store fremskrittet her? GAN har vært en kjent teknikk lenge nå, og det virker ikke som om de har utviklet noen nye metoder, kun anvendt allerede godt kjente metoder på et ganske "unyttig men kult" problem.

Lenke til kommentar

Hva mener journalisten er det store fremskrittet her? GAN har vært en kjent teknikk lenge nå, og det virker ikke som om de har utviklet noen nye metoder, kun anvendt allerede godt kjente metoder på et ganske "unyttig men kult" problem.

Har du noen konkrete programmer jeg kan laste ned for å faktisk gjøre dette da? Jeg er flittig bruker av 3d miljøer og en del støtteverktøy rundt dette, og har fortsatt til gode å se noe som er i nærheten av dette. Tanken på å enkelt kunne lage / generere vistaer / bakgrunnsbilder til miljøene så enkelt som dette gjør meg ekstremt hypa på dette. Endret av The Very End
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Har du noen konkrete programmer jeg kan laste ned for å faktisk gjøre dette da? Jeg er flittig bruker av 3d miljøer og en del støtte verktøy rundt, og har fortsatt til gode å se noe som er i nærheten av dette. Tanken på å enkelt kunne lage vistaer/bakgrunnsbilder til miljøene så enkelt som dette gjør meg ekstremt hypa på dette.

Det var ikke poenget mitt. Poenget mitt hva slags fremskritt dette ga for kunstig intelligens. Å lage et program som gjør noe nytt med kunstig intelligens som allerede var "hyllevare" er ikke det samme som at det er fremskritt for kunstig intelligens. Det finnes hundrevis av GAN-implementasjoner ute på nettet, bare å søke og så sette det opp.

Lenke til kommentar

Har du noen konkrete programmer jeg kan laste ned for å faktisk gjøre dette da? Jeg er flittig bruker av 3d miljøer og en del støtte verktøy rundt, og har fortsatt til gode å se noe som er i nærheten av dette. Tanken på å enkelt kunne lage vistaer/bakgrunnsbilder til miljøene så enkelt som dette gjør meg ekstremt hypa på dette.

Det var ikke poenget mitt. Poenget mitt hva slags fremskritt dette ga for kunstig intelligens. Å lage et program som gjør noe nytt med kunstig intelligens som allerede var "hyllevare" er ikke det samme som at det er fremskritt for kunstig intelligens. Det finnes hundrevis av GAN-implementasjoner ute på nettet, bare å søke og så sette det opp.

Dette er ikke første gang digi.no skriver om GAN-nettverk. Allerede i 2017 kunne vi fortelle om teknologien som Nvidia har gått i bresjen for.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Dette er ikke første gang digi.no skriver om GAN-nettverk. Allerede i 2017 kunne vi fortelle om teknologien som Nvidia har gått i bresjen for.

Ok, så var er det med denne saken som er "Nye store AI-fremskritt"? GAN er jo som du nevner nå ganske velkjent innen ML? Hva slags stort fremskritt er dette? Hva er det de gjør nytt, utenom å anvende GAN på et nytt problem?

Lenke til kommentar

Ok, så var er det med denne saken som er "Nye store AI-fremskritt"? GAN er jo som du nevner nå ganske velkjent innen ML? Hva slags stort fremskritt er dette? Hva er det de gjør nytt, utenom å anvende GAN på et nytt problem?

Eg ser ikkje at artikkelen hevdar å presentera "Nye store AI-fremskritt". Derimot så presenterar den eit eksemple på praktisk bruk av teknologien. I så måte ein heilt grei artikkel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...