Gå til innhold

Google Stadia er navnet på Googles spillplattform

Anbefalte innlegg

Snip

Ja jeg tror denne spillstreamingen som mange rundt om på nett påstår ikke vil være mulig med en god opplevelse før på 10-20 år allerede er klar for action og at markedet vil se betraktelig annerledes ut innen bare 5 år.

Det er ingen tvil om at bildekvaliteten på Stadia versus en One X for eksempel er mye dårlige med compression artifacts og slik, men for de fleste så er nok ikke dette ett problem eller noe de legger merke til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1070 yter ca likt som 980Ti som er det jeg har. Og jeg får som nevnt ikke like god ytelse på dette som på min PS4. Med andre ord kommer nok PS5 til å yte betydelig bedre enn 1070.

Og som jeg også sa: Hva som står på papiret og hva som faktisk dukker opp på skjermen er to vidt forskjellige ting. De fleste anser denne forskjellen som et produkt av lettere optimalisering på konsoll. Selv har jeg ingen aning annet enn hva øynene mine forteller.

Altså, jeg er ikke uenig at PC kommer til å rase fra PS5 rimelig tidlig, men ved lansering vil den være temmelig lik "øvre middelklasse/nedre overklasse" av PCer.

Jeg får langt bedre ytelse på min PC enn på PS4. PS4 kjører ofte spill på 30FPS i 1080p medium til high innstillinger i forhold til PC versjonen, på PC kjører jeg 60FPS i high til very high innstillinger i 1080p eller 1440p. Når det kommer til eksklusive konsoll spill derimot har dem en tendens til å få en god del mer ut av konsollen enn en tilsvarende spec'et PC.

Her er en sammenligning mellom Xbox One X og 1060. XBO-X yter som kjent langt over en PS4 (6 teraflops vs 1.8) og er sammenlignbar med Radeon RX480 og 1060.
Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...