Gå til innhold

Google Stadia er navnet på Googles spillplattform


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var skuffende. De viste ingen first party killer-IP og ser ut til at de kun vil lene seg på third party. De kaller dette "next gen" og skryter av 10.7 TFLOPS som allerede svakere enn de 12-16 det ryktes at PS5 og Nextboxen vil ha. Kontrolleren deres så bare ut som en kopi av DualShock 4 med bedre triggere - med andre ord minimalt fokus på ergonomi (men kan heldigvis brukes med eksisterende kontrollere fra Nintendo og Xbox).

 

Dårlig førsteinntrykk, men spent på hva som skjer i fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var skuffende. De viste ingen first party killer-IP og ser ut til at de kun vil lene seg på third party. De kaller dette "next gen" og skryter av 10.7 TFLOPS som allerede svakere enn de 12-16 det ryktes at PS5 og Nextboxen vil ha. Kontrolleren deres så bare ut som en kopi av DualShock 4 med bedre triggere - med andre ord minimalt fokus på ergonomi (men kan heldigvis brukes med eksisterende kontrollere fra Nintendo og Xbox).

 

Dårlig førsteinntrykk, men spent på hva som skjer i fremtiden.

 

Så ps5 skal ha mer tflops en en 2080 og kanskje mer enn 2080 ti? kommer vel ut om 2 generasjoner da

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ekstremt imponerende! OM dem klarer å levere varene vel å merke. Noe jeg tror dem vil når id Software er helt om bord med Doom. Mye kult men likte spesielt at det ikke var noen hardware grense. Dvs at et spill kan bruke alt ifra 10 til 20,30 ++ tflops, ram og cpu kraft om dem trenger det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ekstremt imponerende! OM dem klarer å levere varene vel å merke. Noe jeg tror dem vil når id Software er helt om bord med Doom. Mye kult men likte spesielt at det ikke var noen hardware grense. Dvs at et spill kan bruke alt ifra 10 til 20,30 ++ tflops, ram og cpu kraft om dem trenger det.

 

Det er nok en eller annen form for grense, i tillegg kan det nok fortsatt være lurt for utviklerne å ikke kode seg for langt unna specs til nextgen Xbox og Playstation. Men en "boks" er uansett sterkere enn current gen og det at man kan bli kvitt problematikken med ytelse og lokal coop er en kjempeting.

Lurer på hvordan de skal prise tjenesten; Er det månedspris, leie av enkeltspill eller kjøp av spill-lisens mon tro?

Lenke til kommentar

Det er nok en eller annen form for grense, i tillegg kan det nok fortsatt være lurt for utviklerne å ikke kode seg for langt unna specs til nextgen Xbox og Playstation. Men en "boks" er uansett sterkere enn current gen og det at man kan bli kvitt problematikken med ytelse og lokal coop er en kjempeting.

Lurer på hvordan de skal prise tjenesten; Er det månedspris, leie av enkeltspill eller kjøp av spill-lisens mon tro?

 

Ja det er nok det. Men dem sa at å fks bruke to var ikke noe problem om utviklere trengte det. Dvs over 20 tflops  :eek: Dem fleste spill vil nok legge seg på lista til hva en medium/high-end PC leverer av grafikk ville en tro. Men at spill laget spesielt med Stadia som deres egne spill vil kanskje pushe langt mer en hva vi vil se nå og i tiden fremover. 

 

Veldig spent på hva dette vil koste ja... Evnt om en leier spill, kjøper via andre butikker eller om det er en pris for tilgang til et bibliotek av spill.... Forhåpentligvis mer info til sommeren. 

Lenke til kommentar

 

Onlive igjen dette. Hmmm....

 

Jeg tror Onlive rett og slett bare var forut sin tid, så om Google våger seg igjen så må de være sikre på at de har fått luket ut ulempene vi så med Onlive.

Fysikkens lover gjelder nok selv også for Google. Lag/båndbredde/inputlag er avgjørende her. Kan ikke se hvordan de løser det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spennende! Tenk så praktisk å kun måtte forholde seg til å ha maskin som støtter typ 4k opplysning i 60 bilder i sekundet, uten å måtte bruke titals tusen over årenes løp for å holde seg oppdatert på det siste og nyeste. Om dem er smarte, og får det til, kopierer Spotify modellen er jeg solgt! Betaler du typ 1-400 kroner i måneden for å spille hva du vil så blir dette disruptive saker!

Lenke til kommentar

Spennende! Tenk så praktisk å kun måtte forholde seg til å ha maskin som støtter typ 4k opplysning i 60 bilder i sekundet, uten å måtte bruke titals tusen over årenes løp for å holde seg oppdatert på det siste og nyeste. Om dem er smarte, og får det til, kopierer Spotify modellen er jeg solgt! Betaler du typ 1-400 kroner i måneden for å spille hva du vil så blir dette disruptive saker!

Og den dagen du slutter å betale får du ikke lenger spille noenting.

Lenke til kommentar

 

Spennende! Tenk så praktisk å kun måtte forholde seg til å ha maskin som støtter typ 4k opplysning i 60 bilder i sekundet, uten å måtte bruke titals tusen over årenes løp for å holde seg oppdatert på det siste og nyeste. Om dem er smarte, og får det til, kopierer Spotify modellen er jeg solgt! Betaler du typ 1-400 kroner i måneden for å spille hva du vil så blir dette disruptive saker!

Og den dagen du slutter å betale får du ikke lenger spille noenting.

Et poeng så klart, men har man skylagring og den slags er det bare å plukke det opp igjen siden. I tillegg kan man jo argumentere for at dette uansette er veien det går nå når man kun har season pass, ufysiske kopier av spillet osv.

Lenke til kommentar

 

 

Onlive igjen dette. Hmmm....

 

Jeg tror Onlive rett og slett bare var forut sin tid, så om Google våger seg igjen så må de være sikre på at de har fått luket ut ulempene vi så med Onlive.

Fysikkens lover gjelder nok selv også for Google. Lag/båndbredde/inputlag er avgjørende her. Kan ikke se hvordan de løser det.

Har du prøvd GeForce Now? Samme konsept, og fungerer utmerket. Opplever lite til ingen input-lag og oppløsningen holder seg til hd (720p) minimum. Hvor er problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...