Cthulhu Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Kun 23 av 250 sikkerhetsapper oppdaget fjorårets mest kjente trusler.De fleste antivirusprogrammer for Android holder ikke mål Lenke til kommentar
Sonther Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Hva betyr prosentene vist i bildet i artikkelen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Hvorfor i alle dager laster folk ned antivirus program til telefonen? Klarer vel fint å slette facebook uten. Lenke til kommentar
henrik-o Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Ingenting nytt her da, app-store har alltid hatt en overveldende stor mengde komplett ubrukelige apps. 23 AV-apper oppdaget truslene, og av dem var alle de "standard" AV-appene som Avast ,Symantec etc. Ergo, gjør som du alltid har gjort - hold deg til kjente merkevarer når det gjelder Antivirus. Dette hadde vært en sak om èn av de store leverandørene hadde failet totalt. Lenke til kommentar
henrik-o Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Hva betyr prosentene vist i bildet i artikkelen? Alle som står ved siden av 100% oppdaget 100% av truslene i testen, AVG, Avast Symantec - alle de "store". Escan f.eks oppdaget kun 99.8, og siden de testet over 500 000 "test runs" så er faktisk 0.2% av det ganske stor feil også vil jeg si. 1 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Har brukt Bitdefender i noen år er er super fornøyd! Krever lite resurser, konstant får den 100% på tester. Fantastisk produkt, verdt hver krone Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Dette blir som å si at kondomer ikke er effektive, siden man risikerer å bli smittet på tross av kondombruk hvis man jukker rundt i alle verdens horestrøk. 2 Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 99% av mobil antivirus er scam eller malware. Det og cleaner/booster apps er det første jeg ser etter når kunder kommer mobiler fulle av spam pop-up og ytelse problemer. Lenke til kommentar
slæsk Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Hvorfor i alle dager laster folk ned antivirus program til telefonen? Klarer vel fint å slette facebook uten. Hvorfor i alle dager tror folk at man ikke kan få virus på mobiltelefonen? Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Lest om saken på Dinside. Lenke til kommentar
9WNLEYKP Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Hvorfor i himmelens navn finnes det så mange antivirus-program? Har brukt Symantec i alle år og aldri følt behov for å bytte. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Hvorfor i himmelens navn finnes det så mange antivirus-program? Har brukt Symantec i alle år og aldri følt behov for å bytte. Det er dette som kalles konkurranse. 5 Lenke til kommentar
G Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 (endret) Dette er jo bare fantastisk for hele AV-industrien at mersalget kan bli bare enda vanskeligere pga. denne nyheten. Jeg antar at folk ikke er så veldig bevisste på at de behøver sikring av sine mobiltelefoner sånn i utgangspunktet. Og de fleste får sannsynligvis levert med sikring til sin mobil via bundling. Altså der hvor du kjøper f.eks. et antivirus til bruk på PC, også leveres det med f.eks. 1 lisens til bruk på mobiltelefon. Da kan det jo tenkes at familiefar, eller familiemor velger å kjøpe ekstralisenser til sine barn eller hva det måtte bli av scenario som kan skape mersalg. Endret 19. mars 2019 av G Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 (endret) 99% av mobil antivirus er scam eller malware. Det og cleaner/booster apps er det første jeg ser etter når kunder kommer mobiler fulle av spam pop-up og ytelse problemer. 90% er ikke særlig effektive mener du. Ett lite fåtall er malware etc Hvorfor i himmelens navn finnes det så mange antivirus-program? Har brukt Symantec i alle år og aldri følt behov for å bytte. Konkurranse. Symantec? Da hadde jeg faktisk skiftet. Krever unødvendig med resurser og finnes bedre alternativer. Bl.a Avast eller Bitdefender får somoftest bedre score. Endret 20. mars 2019 av Omnia vincit amor 1 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Konkurranse. Symantec? Da hadde jeg faktisk skiftet. Krever unødvendig med resurser og finnes bedre alternativer. Bl.a Avast eller Bitdefender får somoftest bedre score. Har hatt Symantec/Norton på denne PC'n i 7 år nå. Bruker så lite ressurser at jeg ikke merker det er der engang. Helt feilfritt. Gamle myter lever lenge ser jeg. Er ikke 2005 mer. Endret 20. mars 2019 av LoveAmiga 1 Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Bruker MB, funker helt greit. Kun fått en tracker og en miner på telefonen takket være en infisert APK-fil Heldigvis hadde MalwareBytes meg beskyttet før jeg fikk se på filen / kommet til å installere. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Det var altså disse 23 som greide 100% på Android:AhnLabAntiyAvastAVGAVIRABitdefenderBullGuardChili SecurityEmsisoftESETESTSoftF-SecureG DataKaspersky LabMcAfeePSafeSophosSTOPzillaSymantecTencentTotal DefenseTrend MicroTrustwave Endret 20. mars 2019 av Svein M Lenke til kommentar
Privatperson Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Et godt tips til mange. Hvis du bruker DNB så får du antivirus gjennom de. Greie penger spart for de fleste. https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/nettbank/nettbank_antivirus.html Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Har hatt Symantec/Norton på denne PC'n i 7 år nå. Bruker så lite ressurser at jeg ikke merker det er der engang. Helt feilfritt. Gamle myter lever lenge ser jeg. Er ikke 2005 mer. Har sammenlignet med flere og Symantec krever unødvendige ressurser selv i 2019 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 (endret) Har sammenlignet med flere og Symantec krever unødvendige ressurser selv i 2019 Tull, merker ikke at det er der engang. Fra Techradar.com sin siste Antivirus test om Norton er det faktisk en av +ene "Low impact on system resources" Endret 22. mars 2019 av LoveAmiga Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg