sdf123 Skrevet 18. april 2019 Del Skrevet 18. april 2019 Noen som har gått fra Komplettmobil til Chilimobil? Jeg skal ikke ha Ice, og hadde egentlig ikke tenkt å ha Telia, men det sies jo at Telia og Telenor er nokså sidestilt nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. april 2019 Del Skrevet 18. april 2019 Noen som har gått fra Komplettmobil til Chilimobil? Jeg skal ikke ha Ice, og hadde egentlig ikke tenkt å ha Telia, men det sies jo at Telia og Telenor er nokså sidestilt nå. Jeg hadde nå bare ventet og testet ut ICE. Om en eller annen operatør ikke fungerer tilfredsstillende tar det ca. 10 dager å bytte. Null stress. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 18. april 2019 Del Skrevet 18. april 2019 (endret) Ut måneden med Komplett og etterpå så er jeg med Talkmore. Telia/Netcom har ALDRI fungert her jeg bor. Testet ICE mobil nett for et par måneder siden, og det fungerte heller ikke. Så sa det opp igjen etter et par dagers test. Endret 18. april 2019 av ray001 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Man kan jo undres hvor folk bor i dette land siden så mange påstår at verken Telia eller Ice virker... Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Man kan jo undres hvor folk bor i dette land siden så mange påstår at verken Telia eller Ice virker... De som ikke er fornøyd med en tjeneste eller et tilbud er gjerne de som skriker høyest ut. På en annen side har jeg personlig merket at telia forbedrer seg kraftig. For et år siden var det uaktuelt for meg å velge telia der jeg ferdes. Nå derimot, har telia like bra eller bedre dekning enn telenor der jeg ferdes. Og etter onecall ga meg wifi tale, har jeg fått kittet igjen de små hullene innendørs også. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Man kan jo undres hvor folk bor i dette land siden så mange påstår at verken Telia eller Ice virker... Tja, Telia og Ice er ubrukelig i store deler av midtnorge... Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Tja, Telia og Ice er ubrukelig i store deler av midtnorge... Nå er midt-Norge ganske stort så vet ikke helt om den påstanden holder vann. 2 Lenke til kommentar
cirka Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Tja, Telia og Ice er ubrukelig i store deler av midtnorge... Dette er jo bare tull. Og...du vet bedre. 2 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Dette er jo bare tull. Og...du vet bedre. Da har du åpenbart ikke oppholdt deg i store deler av midtnorge, man skal ikke langt utenfor byene før det jeg skriver er veldig sant, Ice bygger riktignok ganske heftig akkurat nå, men det er ikke lenge siden jeg kjørte en kartlegningsrunde der oppe og dekningen telenor tilbyr der er voldsomt mye bedre. Lenke til kommentar
cirka Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Da har du åpenbart ikke oppholdt deg i store deler av midtnorge, man skal ikke langt utenfor byene før det jeg skriver er veldig sant, Ice bygger riktignok ganske heftig akkurat nå, men det er ikke lenge siden jeg kjørte en kartlegningsrunde der oppe og dekningen telenor tilbyr der er voldsomt mye bedre. vel... Jeg har brukt Telia i jobb og Telenor privat og hyppig oppholdt meg i Trøndelag og Nordland (midtnorge). Ser at det er forskjeller enkelte steder. Men, hvem som er best, har jeg aldri funnet helt ut av. Bor man utenfor tettbygd, så tror jeg den enkelte få finne ut. 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 vel... Jeg har brukt Telia i jobb og Telenor privat og hyppig oppholdt meg i Trøndelag og Nordland (midtnorge). Ser at det er forskjeller enkelte steder. Men, hvem som er best, har jeg aldri funnet helt ut av. Bor man utenfor tettbygd, så tror jeg den enkelte få finne ut. Kjørte feks Trondheim - Levanger og hadde en samtale, hadde 4 brudd med Telia, testet med telenor på vei tilbake, 0 brudd... Alle jeg kjenner i midtnorge har Telenor (som regel via en MVNO), med unntak av de som bor i Trondheim og sjeldent beveger seg utenfor byen. Forøvrig er det en grunn til at de fleste langtransportsjåfører som får velge selv har Telenor. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 (endret) Det er en kjent sak at Telia har langt færre sendere enn Telenor, samt at Telia bruker færre frekvenser/bånd på sine master. 4G dekningen til Telia er stort sett basert på 800 MHz, mens Telenor så å si alltid har en frekvens ekstra (1800 MHz). Endret 26. april 2019 av Krokan Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 Her i midtnorge så er Telenor overlegen på både hastighet og dekning stort sett overalt der jeg ferdes ? Og ja, Ice er ubrukelig utenfor større tettsteder. Telia er ok om det er akseptabelt med brudd i samtaler her og der Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 (endret) Det er en kjent sak at Telia har langt færre sendere enn Telenor, samt at Telia bruker færre frekvenser/bånd på sine master. 4G dekningen til Telia er stort sett basert på 800 MHz, mens Telenor så å si alltid har en frekvens ekstra (1800 MHz). Det der er bare reinspikka tøv. I finnsenderen.no ser du at Telia bruker 800/1800/2100/2600 på de aller fleste sendere dine. Endret 27. april 2019 av beladinka Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 Javel, sjekk gjerne Cellmapper.net i Midt-Norge Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 Det er en kjent sak at Telia har langt færre sendere enn Telenor, samt at Telia bruker færre frekvenser/bånd på sine master. 4G dekningen til Telia er stort sett basert på 800 MHz, mens Telenor så å si alltid har en frekvens ekstra (1800 MHz). Ja, Telenor har flere sendere enn Telia særlig fordi de bygget ut for 3G kapasitet i perioden 2000-2010. Men med bruk av andre frekvenser og særlig 4G så er ikke regnestykket så enkelt. Telia benytter ikke bare 800 Mhz til 4G. Det er faktisk veldig lenge siden. I starten av 4G-perioden bygget Telia ut 4G på 800 Mhz mens Telenor bygget ut både 800 og 1800 Mhz. Men det har endret seg. Nå bygger begge aktørene (Telia og Telenor) ut flere 4G-frekvenser på alle sine 4G siter. De har begge to uttalt at tilnærmet alle deres 4G sendere skal dekke 4G+ og benytter både 800, 900, 1800, 2100 og 2600 til 4G. Foreslår at du sjekker finnsenderen.no før du kommer med denne type uttalelser. 1 Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 Telia er ok om det er akseptabelt med brudd i samtaler her og der Vet ikke hvilken telefon du har eller hvordan du bor, men bor på sør-vestdelen av Norge og reiser jevnlig til/fra Oslo-området og høyfjellet i Sør-Norge og har ikke opplevd brudd på mobilsamtaler de siste 5 årene. Og jeg har Telia. 1 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 Jeg tenker å ta en gratismnd hos Ice, for å så bytte til Fjordkraft. Jeg har allerede Fjordkraft strøm, og prisene deres gir meg samme datamengde som KomplettMobil, på Telenor sitt nett, for lavere pris. Jeg mister data i USA dessverre. Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 Det der er bare reinspikka tøv. I finnsenderen.no ser du at Telia bruker 800/1800/2100/2600 på de aller fleste sendere dine. så lenge du ignorerer gokk så er det nesten riktig Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 Ble overført til ice på fredag. Morro med "kun nødanrop" melding på mobilen. ? Skal bytte før gratismnd er slutt, må bare finne ut hvilken telenor operatør jeg skal velge, ingen har jo like gode vilkår som komplett hadde. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå