Nikko_ Skrevet 18. mars 2019 Del Skrevet 18. mars 2019 (endret) Hei. Jeg har en bærbar datamaskin (HP 15-da1807no) koblet til en ekstern skjerm (Benq G2420HD) via HDMI. Operativsystemet er Windows 10. Jeg opplever at skjermbildet ikke blir riktig på den eksterne skjermen. På den eksterne skjermen blir skjermbildet kuttet om lag en centimeter, både oppe og nede og på sidene. Hvordan kan jeg fikse dette? Se vedlagt bilde. Jeg har forsøkt å oppdatere skjermens drivere. Det hjalp ikke. Jeg har også forsøkt å endre skjermens innstillinger direkte på skjermen. Av en merkelig grunn får jeg ikke kommet inn på skjermens Display-innstilling (den er grå), slik at jeg ikke kan velge auto adjustment. Endret 18. mars 2019 av Nikko_ Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 18. mars 2019 Del Skrevet 18. mars 2019 Se nærmere på begrepet overscan. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. mars 2019 Del Skrevet 18. mars 2019 Overscan er normalt på HDMI. Sjekk innstillingene for skjermkortet. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 18. mars 2019 Del Skrevet 18. mars 2019 Tipper overscan (for TV) eller feil oppløsning. Grunnen til at innstillinger på skjermen er grået ut er at det er et digitalt signal. Lenke til kommentar
Nikko_ Skrevet 18. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2019 (endret) Takk for innspill. Hvor konkret finner jeg disse innstillingene knyttet til overscan? Edit: Intel grafikkinnstillinger ja. Hva gjør jeg videre her? Uansett om jeg velger "behold skalering" eller "egendefinert størrelsesforhold", eller noen av de andre alternativene, så blir skjermen kuttet. Endret 18. mars 2019 av Nikko_ Lenke til kommentar
Nikko_ Skrevet 18. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2019 Slik ser innstillingene ut hos meg. Innspill og tanker på hva jeg skal gjøre? Et annet alternativ er vel å kjøpe en HDMI til VGA-overgang? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 18. mars 2019 Del Skrevet 18. mars 2019 Hvor konkret finner jeg disse innstillingene knyttet til overscan? Ser ut som skjermen også har overscan-innstilling. Sjekk skjermens meny: PICTURE ADVANCED -> Display Mode. Skal vel stå i Full. Lenke til kommentar
Nikko_ Skrevet 18. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2019 Ser ut som skjermen også har overscan-innstilling. Sjekk skjermens meny: PICTURE ADVANCED -> Display Mode. Skal vel stå i Full. Tusen takk! Det var det som skulle til. Overscan satt jeg på off. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå