Gå til innhold

Fisker varsler elektrisk SUV med nærmere 500 km rekkevidde til under 400 000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lading på ett minutt av en 142kWh-batteri?? Dvs med en lader som kan levere nesten 9 megawatt i ren effekt? Faktasjekker dere slik science-fiction i det hele tatt før publisering?

Hallo? Du bare skrubber batteriet mot håret, så får man statisk elektrisitet. FISKER har løsningene vet du. 

Lenke til kommentar

Burde kanskje tenke litt kritisk og kunne tenke seg til at det f.eks. var en time som ikke er såpass urealistisk. Skrivefeil skjer med alle?

Nei, han Fisker har lovet så mangt før, og 1 minutt ladetid har han da vært innom før også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

80 kWh SUV til 40 000 $ i 2021. Det tror jeg ikke på før jeg får se det. Vi så jo hvordan det gikk med EMotion og faststoffbatteriene Fisker mente skulle komme med EMotion.

 

Det Fisker trenger mest av alt nå er troverdighet og en fabrikk.

Lenke til kommentar

Nei, han Fisker har lovet så mangt før, og 1 minutt ladetid har han da vært innom før også. 

Om jeg husker rett var ordlyden i TV-intervjuet "in the matter of minutes", i konteksten hva faststoffbatteriene takler. Altså uten de begrensningene hurtigladeren eller bilens interne lader måtte ha. Var det ikke Xiaomi som viste fram et batteri av samme type i en annen kontekst (CES eller MWC)? En mobil batteribank som kunne lade 0-100% på 5 minutter.

 

Poenget mitt er bare at han uttrykte seg på en måte som lot seg misforstå og mange bet på og misforsto til de grader. Ikke at jeg tror faststoffbatterier blir klare for biler med det første, men når det en gang skjer så blir det sikkert bra.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Om jeg husker rett var ordlyden i TV-intervjuet "in the matter of minutes", i konteksten hva faststoffbatteriene takler. Altså uten de begrensningene hurtigladeren eller bilens interne lader måtte ha. Var det ikke Xiaomi som viste fram et batteri av samme type i en annen kontekst (CES eller MWC)? En mobil batteribank som kunne lade 0-100% på 5 minutter.

 

Poenget mitt er bare at han uttrykte seg på en måte som lot seg misforstå og mange bet på og misforsto til de grader. Ikke at jeg tror faststoffbatterier blir klare for biler med det første, men når det en gang skjer så blir det sikkert bra.

Joda, det kan godt hende det. Jeg bare tar ord derifra med ei god dose salt. 

Lenke til kommentar

 

Lading på ett minutt av en 142kWh-batteri?? Dvs med en lader som kan levere nesten 9 megawatt i ren effekt? Faktasjekker dere slik science-fiction i det hele tatt før publisering?

 

Burde kanskje tenke litt kritisk og kunne tenke seg til at det f.eks. var en time som ikke er såpass urealistisk. Skrivefeil skjer med alle?

Joda, feil skjer...som i at man glemmer korrektur og sånn..

Lenke til kommentar

Joda, det kan godt hende det. Jeg bare tar ord derifra med ei god dose salt. 

Ja det er nok lurt. Tror ikke helt på ting fra Fisker jeg heller før jeg ser det.

 

Hvorfor skriver dere bare om elbil her inne?

Fordi Fiskers pluginhybrid har gått ut av produksjon for lengst. Nå er det kun elbil som gjelder for dem.

Lenke til kommentar

 

Joda, det kan godt hende det. Jeg bare tar ord derifra med ei god dose salt. 

Ja det er nok lurt. Tror ikke helt på ting fra Fisker jeg heller før jeg ser det.

 

Hvorfor skriver dere bare om elbil her inne?

Fordi Fiskers pluginhybrid har gått ut av produksjon for lengst. Nå er det kun elbil som gjelder for dem.

Nå mente jeg artikler generelt på tek.no. Alle saker om bil handler utelukkende om elbil.

Lenke til kommentar

Nå mente jeg artikler generelt på tek.no. Alle saker om bil handler utelukkende om elbil.

Fordi det er et teknologinettsted, og å skrive om fossilbiler blir som å skrive om hest og kjerre? Et teknologinettsted bør ikke bruke særlig mye tid på gammeldags, utdatert teknologi.

Lenke til kommentar

80 kWh SUV til 40 000 $ i 2021. Det tror jeg ikke på før jeg får se det. Vi så jo hvordan det gikk med EMotion og faststoffbatteriene Fisker mente skulle komme med EMotion.

 

Det Fisker trenger mest av alt nå er troverdighet og en fabrikk.

Dette må jo innebære at de selger med massive tap. Hvor skal de hente pengene fra, og hva er strategien for å minke underskuddet for hver solgte bil?

Lenke til kommentar

 

Nå mente jeg artikler generelt på tek.no. Alle saker om bil handler utelukkende om elbil.

Fordi det er et teknologinettsted, og å skrive om fossilbiler blir som å skrive om hest og kjerre? Et teknologinettsted bør ikke bruke særlig mye tid på gammeldags, utdatert teknologi.

Bensinbil er ikke teknologi? Dummeste jeg har lest noensinne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...