Corp Por Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Antar man vil stå sterkere i en reklamasjons tvist eller heving hvis de jukser med dette? (Avhengig av prisklasse) Meglere bruker ofte slike metoder for å presse inn bud. Ble utsatt for en slik megler en gang og min egen takstmann informerte meg om at dette var et "triks" enkelte kyniske meglere brukte og han selv hadde representert en kjøper som ble kompensert på grunn av at megler hadde brukt slik taktikk for å få inn et "impulsivt" bud. 1 Lenke til kommentar
SSL_InnleggNO Skrevet 23. mars 2019 Del Skrevet 23. mars 2019 Flere nettbutikker jeg kjenner til reduserer synlig lagerbeholdning når varer legges til i handlekurven. Dette gjør de for å forhindre at to eller flere personer kjøper samme vare. Varene kan ligge i handlekurven en god stund før de frigis og inngår i tilgjengelig lagerbeholdning igjen. Forstår allikevel trådstarters inngang her - jeg ser jo hvordan spesielt bookingnettsteder opererer med slike mekanismer for å motivere kundene til å gjennomføre kjøpet, uten at jeg helt føler jeg kan stole på dem. Juridisk sett vil nok nettbutikkene ha et problem dersom det viser seg at de selger varer de ikke har, i så fall vil jeg tro forbrukerrådet er neste steg dersom du oppdager at så er tilfelle. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå