Gå til innhold

Hjelp! Vifta går sakte

Mahatma

Anbefalte innlegg

Kjøpte en billig Medion Laptop på Elkjøp i September.

Har fungert utmerket inntil i går.

Da var plutselig PCen varm, og på høyre side under var den så varm at jeg kunne steke egg !!! Kort etter frøs bildet, og jeg kunne ikke gjøre noe.

Har testet litt i dag, og hver gang jeg kjører CPUen litt blir det varmt og alt låser seg. Er sikker på at tidligere slo vifta seg på automatisk før det ble kritisk varmt. Husker nemlig at den alltid begynte å støye endel når jeg jobbet med tunge oppgaver.

Nå går vel vifta bare i vanlig "rusletempo" uansett.. så det mest avanserte jeg kan gjøre er å surfe internett; mp3 eller divx gir krasj :cry:

Har også lagt merke til at den fortsatt går for fullt før Windows XP starter, så det er mistenkelig..

Noen som har noen lignende erfaringer?

Kan det være virus?

:scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er totalt fersking på BIOS, men jeg gikk in på BIOS (?) under oppstarten da jeg trykket F2. Satt Default settings og Save.

Det jeg merket meg var at vifta gikk med full kraft hele tiden mens jeg var inne der.

Videre gikk den mens XP loadet, men nøyktig når jeg får "Velkommen til Windows XP" går vifta i en sneglefart og blir der. Da er det bare å vente til komponentene blir overopphetet og alt låser seg...

Kan det være virus? Får ikke brukt Norton fordi da går CPUen varm :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...