Gå til innhold

Har solgt over 100.000 enheter av det norske nettbrettet, men tjener fortsatt ikke penger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis de største begrensningene ligger i software vil det ikke lønne seg å utvikle ny hardware.

Jeg antar at det kommer mer eller regelmessige oppdateringer av software til de som har kjøpt produktet?

iPad Mini 4 har vært på markedet i nesten 4 år nå, og blir erstattet først nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvis de største begrensningene ligger i software vil det ikke lønne seg å utvikle ny hardware.

Jeg antar at det kommer mer eller regelmessige oppdateringer av software til de som har kjøpt produktet?

iPad Mini 4 har vært på markedet i nesten 4 år nå, og blir erstattet først nå.

Samtidig er det et par ting jeg gjerne skulle sett i hardware, og som er teknisk mulig nå:

• USB-C, har egentlig som prinsipp at jeg ikke kjøper nye micro-usb-enheter, remarkable ble et hederlig unntak
  • "Viskelær" på pennen (eventuelt knapp på pennen). Det er ganske irriterende å gå til menyen, velge viskelær, viske ut, og så tilbake til menyen og velge pennen igjen. Hadde man hatt en fysisk knapp på pennen, eller bare mulighet til å snu pennen og bruk andre enden som viskelær, hadde det løst mye. Mulig det ville vært løsbart med ny penn og update til softwarte, dog.
  • Ha mulighet for en A4-størrelse. Nesten alt jeg leser er ting i A4-format, og det blir akkurat for lite for den skjermen

Software er jeg faktisk generelt fornøyd med må jeg si (men jeg bruker den virkelig kun som digital notatblokk).

Eneste ville vært å ha side-ved-side-mulighet for PDF-er. Altså at man kunne hatt et notatark åpent ved siden av PDFen for å gjøre notater underveis.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Nydelig notatbrett! Kunne absolutt tenkt meg en slik, men ikke til den prisen. Også er det litt kjipt at pennetuppene slites så fort ut.

Har også sikla over de siden de startet å selge de nå, men er definitivt en for stiv pris for meg å.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva gjør denne bedre enn en iPad som koster halvparten?

Dei som mener at «Remarkable» har en stiv pris er vel eigentleg bare ute etter å prøve den. Tenker vi tilbake på Xerox eller da skrivemaskiner fikk gode redigeringsmuligheter med kopi funksjon/ automatisk brevhode osv så var jo ikke prisen avgjørende.

For 50 000 eller så kunne man øke effektiviteten betraktelig.

Hamsun som puttet «flogtanker» i lommen på sine spaserstunder var den første som gjorde meg særlig oppmerksom på de «gule lapper» til 3M. En ikke ubetydelig forretning eller utgift, saken er hva gir det av fordeler dette systemet.

Dette lappesystemet er foresten kåret «til det beste administrative system»

Selv skriv eg gule-lapper og notater, noen for lagring og etter/ intern-kontroll, resten for å samle viktige punkter og momenter, det blir gjerne 10-100 sider for en senere reinskriving.

Både gule lapper, A3 formatet og CAD blir brukt, alt til sin tid.

Særlig godt liker eg OneNote til Mikrosoft, noe som gjorde at eg kjøpte en iPad til 16 000 inkl tastatur og penn. Shaper 3D er et program eg held på å lære meg og Dokuments har innfridd som filbehandler så langt.

Men eg husker jo godt hvorfor eg kjøpte «Mac», overgangen fra WIN 98 til XP var så stor at eg emigrerte da eg fant ut at det var like lett.

Som den «rutine-jeger» eg er har eg ikke angret, eg kjenner meg att og verktøyet fungerer.

Dette med å bruke penn og papir er noe spesielt, gir god læring (+50%). Og skal noe til å utkonkurere grunnet arbeidsflyten.

Når det er sagt H2 er blitt et fy ord, nei her i garden brukes bare HB-B2. Det kan ikke sammenlignes, likeledes noe tyngre papir, gjerne 200g/m^2 og litt struktur.

Men hva var Sony-Eriksson P800 ?

Og hva skal til for god arbeidsflyt, hva gir det lille viktige ekstra og hva må elimineres.

TERSKLER

Nød...

Gir kunst

Kunst...

Gir ting

Ting...

Gir lidenskap

Lidenskap...

Gir nød

Nød...Kan ikke kjøpes.

Når man snakker om sola, hva med Opera sin tidligere sjef.

Her en viktig samtale av en storhet. Sikkerhet er viktig.

https://m.youtube.com/watch?v=TRZAJY23xio

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...