Gå til innhold

Har solgt over 100.000 enheter av det norske nettbrettet, men tjener fortsatt ikke penger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

"Daglig leder Magnus Haug Wanberg (32) (...) argumenterer 34-åringen til næringslivsavisen." -- har han blitt to år eldre iløpet av artikkelen? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hva gjør denne bedre enn en iPad som koster halvparten?

Har begge deler, men Remarkable er betydelig mer behagelig å skrive på (og etter min mening mer behagelig enn andre e-ink konkurrenter som Onyx Boox), og det elektroniske blekket er mer behagelig å lese. Remarkable erstatter "kun" en stor stabel papir og bøker, men for mange av oss kan denne stabelen være så stor at remarkable blir gull verdt.

Det eneste jeg skulle ønske meg var en 13"-variant slik at man mer eller mindre matchet størrelsen på en a4-side 100%. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Også er det litt kjipt at pennetuppene slites så fort ut.

Har testet selv: flere Wacom-kompatible-penner fungerer på denne (og finnes et liste over stylus folk har testet), så man kan bruke penner som ikke slites ned så raskt (eller i det hele tatt). Ulempen er bare at de ikke er like behagelige som remarkable-pennen. Så man har alltids valget om å gå for "dårligere skriveopplevelse" hvis man ikke liker å slite ut og kjøpe nye tupper.

Lenke til kommentar

Hvis det ikke finnes, så burde de hatt en "Remote Remarkable" app på App Store, Play Store og Microsoft Store hvor man i praksis kunne brukt Remarkable som et whiteboard.

Tegn direkte på Remarkable og ha mulighet til å vise resultatet _live_ på en TV/Prosjektor i en forsamling. Det hadde vært gull det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Legg på noen tusenlapper, så har men en fullgod 2in1 pc.

Hvilken fullgod 2-in-1 har elektronisk blekk og like god stylus med like god motstand sa du?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Så hvis man sliter med å slå skruene inn i veggen så har man valgt for liten hammer?

Noen har sikkert ikke valgt hammer engang, for å slå skruer inn i veggen.

Lenke til kommentar

En Kindle er koblet på nett med WiFi og har nettleser, likevel kalles det et lesebrett istedenfor et nettbrett.

Remarkable bør kalles et skrivebrett på norsk.

Correctomundo! Et nettbrett er et brett for å surfe på nett. Remarkable kommer omtrent så langt unna nettbrett som det er mulig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tok en gjennomgang av e-ink pen tablets i høst, på vegne av jobben, og kom til at det gjenstår litt på programvaren til Remarkable for å holde følge med konkurrentene fra Sony og Onyx.

Vårt bruksområde er gjennomgang av tekniske bøker og dokumentasjon med anføring av merknader samt møtenotater og tilhørende tekniske skriblerier. Hverken Kindle (for liten) eller iPad (slitsom for voksne øyne) egner seg til gjennomlesing av store dokumenter eller bøker i A4-format.

Jeg landet på Onyx BooX Note Plus, blant annet fordi produktet kjører fullverdig Android med tilhørende tilgang til tredjeparts programvare og integrasjoner. God støtte for ulike bok og dokumentformater samt mer moden øvrig funksjonalitet (zoom, split screen, navigasjon m.v.) var også av betydning.

Synes uansett det er spennende å lese at et norsk selskap står bak produktet og håper det vil være fokus på videreutvikling av programvaren i tiden fremover, deriblant bedre støtte for ulike formater og integrerte tjenester. Det finnes også utmerkede reviews på YouTube, som jeg vil anbefale product management å ta hensyn til.

Endret av deviant
Lenke til kommentar

Har vurdert Remarkable flere ganger, det ser ut som et fantastisk produkt, men man skal ha et særdeles pressende behov for å forsvare å betale 6100,- kroner for dingsen.

Personlig leser jeg en del e-bøker, og har en Kindle jeg kjøpte brukt for et par hundrelapper som funker topp til nettopp det.

Har jeg behov for å skrive noe jeg ikke kan gjøre på en iPad, så har jeg penn og papir.

Behovet er sikkert forskjellig, men det fremstår for meg som et ganske lite salgbart produkt grunnet prisen?

Det er faktisk overraskende at de har klart å selge 100 000 enheter av denne, og enda mer overraskende at de ikke tjener penger på et såpass dyrt produkt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...