ErlendRU Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 Har jobbet i et relativt stort norsk IT-selskap nå siden august 2017. Har ingen direkte IT-relatert stilling, men jobber som koordinator, en slags prosjektleder light med alt fra leveringslogistikk, ordre, koordinering av in-house ressurser og tredjeparter +++ Tjener 410.000,- i fastlønn med mulighet for bonus + mobil, internett og forsikringer. Trives i grunn veldig godt, fint arbeidsmiljø og variert hverdag. Føler jeg gjør jobben min bra og påtar meg endel arbeidsoppgaver som nødvendigvis ikke ville tilfalt meg, men som henger litt i løse lufta. Føler jeg blir verdsatt for jobben jeg gjør. Har en litt lite spesialert bachelor (har jeg sett i etterkant) i blant annet logistikk fra 2014, men slet endel med å få jobb før jeg fikk napp på denne jobben i 2017. Jeg synes egentlig allerede da lønna var litt lav utfra hva jeg forventet meg når jeg gikk inn i arbeidslivet (annet enn butikkjobber og manpower jeg hadde hatt tidligere), men uten noe relevant erfaring og rimelig desperat etter en jobb tok jeg det jeg ble tilbudt i lønn der og da. I fjor var det en litt dårlig periode, med flere nedbemanninger, som jeg dog overlevde fordi det ikke gikk på ansiennitet. Det var jo da veldig positivt. Det største problemet var at lønna også ble fryst, så ingen gikk opp i lønn da. Så nå har jeg jobbet der i snart to år, uten å ha gått opp en krone i lønn. Men, jeg vet at selskapet ligger generelt lavt i lønnsnivå, ut fra det jeg har hørt fra andre, og at de ser på de fleste som mulige og erstatte i den grad. Kollegaer jeg har som har jobbet vesentlig flere år enn meg ligger bare så vidt over meg i lønn, men tror samtidig ikke de forhandler noe, kun tar den årlige økningen. Et annet argument er at vi pdd. har en bonusordning på avdelingen som vi har tilnærmet null personlig kontroll over. Det går på blant annet salg og budsjettoppnåelse, men dette har vi ingen kontroll over, det er ikke langt unna 100% av dette som blir styrt