Gå til innhold

DualHead og spilling

kns

Anbefalte innlegg

Har et Matrox Millennium G550 DualHead, men har opplevd problemer med nyere spill. Dvs, jeg har ikke kunnet spille dem i det hele tatt. Battlefield 1942 sitt grafiske grensesnitt feks, ble seende ut som om det var tegnet i Paintbrush av en venstrehendt 3-åring. Tony Hawk Pro Skater 4 kunne ikke "initialize graphics engine".

Er klar over at dette ikke er et kort beregnet for spilling, men likevel...

Skal nå kjøpe ny pc, og må ha et dualhead pga at jeg trenger stor arbeidsflate. Vil likevel ha muligheten til å spille innimellom. Lar det seg gjøre? Finnes det andre og bedre dualhead-kort som takler heftige spill bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Atis Radeonkort er ganske bra, har selv et Sapphire Radeon9500PRO som i utgangspunktet bare er enkelt uttak, men har et DVI (eller hva det no heter..) uttak med medfølgende DVI te SVGA adapter. Dette gjør at du via noen fancy drivere kan få dualview. Funker kjempebra i windows, men har ikke prøvd det mye i spill (har bare en ussel 15" skjerm te overs, og den ser IKKE bra ut ved siden av 19"eren... ;) ). Testet det i MS FlightSim 2004, hadde kart og sånt på 15"eren. Regner med at varianter av Radeon 9600/9700/9800 har sånn DVI-dualview greie.

brsseb

Lenke til kommentar
de fleste nye skjermkort støtter to skjermer.

Hmm. Gjør de? Det var mer enn jeg visste, men jeg er ikke særlig oppdatert på grafikkort-fronten. Jeg trodde det var omtrent bare Matrox som hadde 2 utganger til skjerm? :dontgetit:

Men da må jeg i så tilfelle omformulere spørsmålet litegranne:

Kan noen anbefale et skjermkort (AGP) med støtte for 2 skjermer, som også kan fungere som et godt spillkort?

Endret av kns
Lenke til kommentar
da må du spesifisere hvor mye penger du har tenkt til å legge i kortet og hvor "hardcore" du er når det gjelder spilling. (du vet, kreve max fps med all eyecandy på)

Hepp! Selvfølgelig, det glemte jeg :blush:

Vel, jeg er ikke hardcore i det hele tatt. Trenger ikke

å kunne spille de nyeste spillene med max fps og max eyecandy slått på. Jeg forventer imidlertid å kunne spille de nyeste spillene på et "medium" grafikk-nivå. La oss si med 70 % av eyecandy'en aktivert ;)

Jeg trenger ergo et dualscreen-kort med muligheter for å spille de nyeste spillene på markedet, uten å måtte spille det på 640x480 og alle settingene på "low", men samtidig trenger jeg heller ikke kjøre alt på max heller..

Noen gode forslag??

Lenke til kommentar

ATi Radeon 9600XT er jo et greit spillekort. Om det støtter 2 skjermer er jeg nemmen ikke sikker på, men en som sa tidligere at de fleste gjorde det, så jeg går ut i fra at det gjør det. Det har nok en VGA og en DVI utgang, men kan vel bare bruke en om gangen. Det er vel mulig å kjøpe en kabel som splitter VGA utgangen i 2?

Lenke til kommentar
ATi Radeon 9600XT er jo et greit spillekort. Om det støtter 2 skjermer er jeg nemmen ikke sikker på, men en som sa tidligere at de fleste gjorde det, så jeg går ut i fra at det gjør det. Det har nok en VGA og en DVI utgang, men kan vel bare bruke en om gangen. Det er vel mulig å kjøpe en kabel som splitter VGA utgangen i 2?

Ok, takk. Skal sjekke det ut straks, men så lurer jeg på: Hva er DVI?

Lenke til kommentar

DVI er en digital utgang til bruk på LCD skjermer. ved å bruke en DVI-til-VGA adapter (følger gjerne med kortet) så kan denne utgangen brukes på analoge skjermer også.

Men siden du jobber i 2D mest.. hvorfor ikke holde seg til Matrox.. Det er tross alt forskjell på vanlige spillekort (ATI og Nvidia) og Matrox's sine kort på vanlig desktopjobbing (2D)... Når jeg nevner matrox, så tenker jeg ikke på at du skal bruke det gamle kortet ditt, men gå over til feks G650 eller 750 (tripplehead).. det har jo skjedd en del utvikling der.. men unngå for all del å kjøre et slikt kort på Asus P4C800, det er en inkompatabilitetsbug der som er vanskelig å omgå... begrensingene ligger hos ASUS...

Endret av hart
Lenke til kommentar

DVI = Digital Visual Interface

Skjermen mottar bildesignalene digitalt, DVI gir stort sett "renere" bilde, med mindre forstyrrelser enn den tradisjonelle analoge standarden! (sånn cirka, drep meg om jeg tar feil)

Forøvrig så jeg nettopp at Komplett selger Radeon 9800SE til 1695,-

Alt jeg kan si er; Løp og kjøp!

SE er den dårligste utgaven av Radeon 9800, men det gir allikevel litt bedre ytelse enn et Radeon 9600XT!

Lenke til kommentar
SE er den dårligste utgaven av Radeon 9800, men det gir allikevel litt bedre ytelse enn et Radeon 9600XT!

vladnag, nei, det slik er det ikke! r9600xt yter bedre 9800se, det eneste som er med 9800se er en viss mulighet for softmodding til et 9800np.. vet ikke om sånne kort selges lenger, jeg ..

Edit- skriveleif

Endret av rasgar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...