Gå til innhold

Dele nett med nabo


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Deler i dag nettet mitt med naboen via wifi. Avstanden bort er ca.70m

 

Oppsettet mitt er fiber 80/80 linje inn og til min router AP Asus AC68. Denne klarer så vidt å sende bort signalet til naboen, veldig ustabilt. Har satt opp repeater hos naboen og det hjalp noe men fortsatt ustabilt. Bestemte meg for å prøve å montere ein ekstern antenne på utsiden av huset for å se om det hjalp, og det så ut til å hjelpe litt men ikkje nok, fortsatt ikkje akseptabelt, merket var ukjent fra eBay

 

Tenkte å heller kanskje prøve denne fra komplett : https://www.komplett.no/product/626207/datautstyr/nettverk/traadloese-antenner/tp-link-tl-ant2409a-outindoor-antenna?gclid=EAIaIQobChMIs7bwgdWJ4QIV1OeaCh0q8AvBEAQYASABEgJm8vD_BwE&gclsrc=aw.ds#

 

Må det da kobles ein slik hos meg og ein hos nabo? Lurte også på om det var ein ide og sette opp ein asus router som Media bridge borte hos naboen, er ikkje kjent med den funksjonen og vet ikkje om det vil bedre hastigheten noe..?

 

Legger ved bilde av oppsettet

 

post-231519-0-31654900-1552844320_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den antenna fra komp. vil være mer enn nok (overkill), men kjør 2 mot hverandre. Da kan du sende og motta på samme nivå. Og hvis du søker litt på nett kan du bygge sånne antenner selv. Har bygd flere selv, men det tar litt tid, men er hysterisk moromt!

Søk på dette: (build 2.4 ghz antenna)

 

 

70 meter, da kan du jo dra kabel også hvis det ikke er for kuppert. Ikke så dyrt med cat 6 kabel på 100 meter...

Da er du kvitt alle problem.

 

Lykke til.

Endret av Ruskepus
Lenke til kommentar

Hvilket utstyr bør stå i naboen sitt hus då? 1stk ubiquiti og 1 media bridge, repater eller? Må vel ha noe å koble inn antennekabelen på?

 

Du kjøper 2 slike.  1 i kvart hus. 

 

Du kobler til med nettverkskabel. 

Strøm før dei med  POE.  (power over Ethernet) 

Lenke til kommentar

De antennene som er omtalt er relativt brede retningsbestemte antenner. Fordelen er at de burde være enkel å montere og ikke stikker ut så mye. Bruker du Yagi med 12-15 elementer får du samlet og konsentrert energien mye bedre, noe som gir veldig god signalkvalitet. Er bare å montere dem så de peker rett mot hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...