Zoma80 Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 Hei Vi er to stk som ønsker en 5-6 dagers fottur i frankrike. Gjerne campe ute et par netter. Er det noen som har noen anbefalinger? Alle tips mottas med takk Lenke til kommentar
*NORGE* Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 Du kan begynne med å studere en av toppaktraksjonene i Provance, her går turen fra den ene bildeskjønne landsbyen til den andre. I79 km i alt, så trolig litt mer enn du ønsker, men man MÅ ikke gå alt, som du ser er du aldri veldig langt fra hovedvei der du kan avbryte. Villcamping utenfor teltplass har man ikke sans for i Frankrike, det er faktisk spesifikt lovbrudd. Lenke til kommentar
Zoma80 Skrevet 17. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2019 Tusen takk for spennende tips. Dette skal jeg virkelig se nærmere på. Du sier de ikke har sans for camping i Frankrike. Gjelder det hengekøy og sovepose også? Takk! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 (endret) Da jeg engang studerte i Toulon reiste vi langt og gikk opp på et langstrakt fjellkant med fin utsikt, det er godt mulig det var Luberon. Det var visst en skog med ville villsvin der. Det er veldig mye fin natur og gamle byer å se i Provence. Det er greit å få til en kombinasjon av litt skog, ulendt terreng med "villages perchés" i øst og det mye flatere Rhone-deltaet med mange større severdige steder. Les Baux-de-Provence, Arles, Orange, Aigues-Mortes, Pont du Gard. Dette er fantastiske steder hvor man straks kan se for seg middelalderen og mange steder har også byggverk fra romertiden. Provence er et fantastisk område å reise rundt i det meste av året, men jeg synes det blir i varmeste laget for å gå rundt om sommeren, spesielt om man skal bære med alt av bagasje. Det er mange som arrangerer sykkel-turer og gåturer i Frankrike hvor bagasje blir transportert for deg til neste overnattingssted. Det er forskjellige varianter fra der hvor man er i en gruppe med en guide til der hvor du bare får en prikk på et kart som de sier at du må komme deg til i løpet av dagen. Du sier de ikke har sans for camping i Frankrike. Gjelder det hengekøy og sovepose også? Problemet er ikke selve teltet, men at du tar deg til rette og legger deg til å sove på annen manns eiendom. Man har ikke allmansrett i Frankrike slik som i Norge og man har heller ikke mye av den type "ubrukt" utmark som man finner overalt i Norge. Veldig mye av landet er dyrket og om det ikke er det så er det beitmark. Slår dere dere til rette i en skogkant så vil man tro at dere er sigøynere, de lurer på hva dere har tenkt å stjele og dere må gjerne stå til rette for hva andre sigøynere har gjort i området. Jeg kan garantere at dere vil bli møtt av politi. Skal dere campe så gjør det på en campingplass. En annen grunn til å ikke gjøre dette er sikkerhet. Ryktet om at noen kriminelle sover ute i området vil raskt spre seg og dere vil være eksponert for både ran, vold og voldtekt. Endret 19. mars 2019 av robertaas Lenke til kommentar
*NORGE* Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 ... Du sier de ikke har sans for camping i Frankrike. Gjelder det hengekøy og sovepose også?... Beklager sent svar. RobertAas har alt sagt det meste jeg selv ville sagt her, skal bare legge til at slikt også kan møtes med både mistro mot deg om dagen og vrede familiefedre som skal ta hånd om kjeltringene uten å bry politiet med saken før man har dem ferdigpakket for overlevering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå