Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Netverk/firewall

Anbefalte innlegg

Jeg har nextgentel netopia router, for en stund tilbake fikk jeg konfigurert den til og åpne de portene jeg trengte. Nå vil jeg ha netverk med flere pc`er, siden netopia har bare 1 utgang har jeg nå koblet enda en router som natter. Det går bra, har internet. men portene er låste igjen. Hva skal jeg gjøre? jeg er bare interisert og dele signalet fra netopia routeren. Kan jeg bruke noe annet, eller kan jeg konfigurere min egen router som natter?

Takk.

-RiviEr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nokk enig med micromus, å lage seg et nytt segment med to rourtere krever også at du konfigurere to subnet, aner ikke hvordan det blir da du nå har et helt tomt segment mellom routerene dine.

Så forslaget mitt blir bare bytt den ene routeren din med switch, du kan også få kjøpt switch\router i ett for en billig penge nå.

Lenke til kommentar

en hub er bare en død boks som setter sammen hoster en switch sjekker pakkene å sender den dit den skall, du kobler routeren til switcen så da deler automatisk hostene router port rules, så da kann du bruke det du haddet før. personelig ville jeg satt opp en isa server med firewall før ruteren der du har full kontroll over alle porter.

om jeg svarer deg helt feil nå, si i fra. Er ikke bombe sikker på hvor du vill.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare ha en åpen vei til internet som da jeg er koblet direkte intil routeren, det jeg vil er bare at jeg vil også dele signalet til 2 eller flere pc`er uten at jeg må klusse med masse konfig greier med den routeren som nå natter.

Grunnen er at nabon vil ha internet også. og siden jeg har 3mbit kan jeg også dele det lit også. Men jeg vil ikke miste muligheten til og hoste servere via spiller etc.

ps. vilken switch anbefaler du? en som ikke er for dyr.

-RiviEr

Lenke til kommentar

cnet 5 port soho switch, jeg aner ikke hvor de selger dem, men det er mange billige fem port switcher ute å går nå 400-500kr.

for du tak i isa programm kan du kontrolere internett tillgangen til naboen din hundre prosent. Hvor mye båndbredde han skall få, når på døgnet han skall vær pålogget (du kan faktisk sette opp en schedule fra dag til dag fra helg til helg), på denne måten slipper du å iritere deg om han laster ned hele tiden, på dc++ foeks som lett sluker linjen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...