saraEmilie Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 Tittelen sier alt Jeg går på vgs så jeg sitter jo foran pc'en i en del timer per dag. Merker at det er spesielt vanskelig å fokusere på hva som står når det er kveld og mørkere. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 Dette er ikke noe du skal spørre tilfeldige personer om på et nettforum. Man eksperimenterer ikke når det gjelder øynene. Gå til optiker og få kvalifisert hjelp. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 (endret) Jeg tror ikke det. Uten at jeg er optiker så tror jeg det faller innenfor feilmarginen. Jeg har iallefall selv, i samråd med optiker, forsøkt briller av forskjellig styrke i det slingringsmonnet. Hvis du bruker mye tid foran pc så er kanskje problemet heller at du ikke tar nok pauser? Musklene i øynene blir veldig slitne når de skal fokusere i gitt avstand for lenge. Min skjerm har forskjellige moduser som skal gjøre det mindre anstrengende for øynene. Spesielt når jeg studerte fikk jef veldig ofte problemer med å fokusere med øynene og måtte ta hyppigere pauser. Pass også på at du ikke har gjenskinn fra øvrig rombelysning i skjermen. Man tenker ikke så lett over det siden man ikke merker det bevisst, men gjennskinn i skjermen er veldig anstrengende for øynene. Jeg har -5.25 og -5.75 og om jeg bruker gamle briller med svakere glass (iom at jeg har både briller fra den tid jeg hadde bedre syn, samt linser i forskjellig styrke pga feilmargin hos forskjellige optikere samt) så merker jeg ingen forskjell på dette. I tillegg gikk jeg ned i styrke en tid ettersom optiker mente mer styrke potensielt kunne gi hyppigere migrene) Endret 16. mars 2019 av Invader Zim Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 Ja! Jeg har minus 0,25 tror jeg. For å si det på en måte: Det går definitivt ikke uten. Lenke til kommentar
4KTV Skrevet 20. august 2021 Del Skrevet 20. august 2021 Gammel tråd men jeg lurer på det samme +1.0 fungerer bra her men tror +.0.5 vil fungere enda litt bedre. Problemet er at jeg har slutta å kjøpe dyre briller fra optiker da jeg har ødelagt mye briller men kjøper heller ferdige billig briller til under 200-300kr men finner aldri +0.5 kun +1.0 og oppover. Er +0.5 en uvanlig utgave? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå