Skatteflyktning Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Oi, så det at en person som stemmer Rødt er enig i en modifisert versjon av Mein Kampf betyr at ALLE som stemmer rødt er fascister.. For en logikk.. Jeg så den i ettertid, deretter påpekt at partiprogrammet til Rødt er i store trekk sammenfallende med nasjonalsosialistenes minus rasismen. Påpeker her at jeg ikke har nevnt "Main Kampf". Endret 20. mars 2019 av Skatteflyktning 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Jeg har ikke peiling på hva du prater om. 1. Det er rimelig å anta at dypt religiøse muslimer har omtrent samme verdier som islamske terrorister. 2. Det betyr at hvis islamske terrorister er konservative religiøse facister, så er dypt religiøse imamer konservative religiøse facister. 3. Siden venstresiden samarbeider med dypt religiøse imamer i vesten, så betyr det at venstresiden samarbeider med konservative religøse facister. Det er relevant for poenget ditt for å bevise at venstresiden er så fæle som det du påstår. Hvor fæle har jeg påstatt at venstresiden er? Endret 20. mars 2019 av Camlon 3 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 20. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2019 Hva er det egentlig du vil fram til? Har du i nyere tid sett terrorist aksjoner utført av folk på venstresiden? Det som er litt komisk er at man kritiserer venstresiden til hytt og pine, men når det kommer til stykket er det høyreekstreme som er de som bedriver voldelige aksjoner som vi så 22. juli og som vi så i NZ. Og ikke tro at "jihadister" er noe annet en høyreekstreme de og, med en vanvittig religiøs fanatisme. Om du vil diskutere innholdet i livestreamen som terroristen foretok seg kan vi godt gjøre det som et eksempel. Vedkommende parkerer ikke bilen rett foran inngangen til moskeen. Han tar en slags sidegate hvor han snur bilen og kjører tilbake hvor han parkerer. Han er ca. 30-40m fra inngangen. Har med seg 7-8 våpen totalt og bruker kun to. Hva som er fullstendig merkelig er at han dreper 5-10 personer ut fra hva jeg kan se. Resten ligger i to forskjellige hauger og ser ut som om de enten er dukker eller er blitt tatt livet av tidligere. Om en slik kaossituasjon oppstår vil folk løpe i alle retninger. Han går tre ganger inn i samme rom og skyter de samme to haugene. Sjekker ingen andre rom. Hva som heller ikke gir mening om vedkommende var ute etter å ta muslimer, skyter vedkommende rundt seg på gaten uten. Altså tilfeldig forbipasserende. Før han kjører av gårde tar han tilsynelatende livet av en kvinne. Grunnen til at jeg sier tilsynelatende er at hun blir liggende rett framfor hvor han skal kjøre med bilen. Man forventer at bilen fortar seg en liten sprett akkurat i det han skal kjøre (over kvinnen), men dette skjer ikke. Det er null forandring i bilen. Kvinnen må ha blitt flyttet, men hvordan? Dette tar bare 10-15s og ingen andre er rundt. Videre skyter han rundt seg på flukten sin. Det som er merkelig er at han avfyrer to skudd igjennom frontruten som ikke sprekker. Han avleder dette med og skyte ut sidevinduet hvor det ser ut som om han bruker tuppen geværløpet til å knuse vinduet for skuddene løsner. Her er det mye som ikke rimer og henger absolutt ikke på grep. Om han hatet muslimer og angrepet var rettet mot de, hvorfor skyter han da helt vanlige folk som kommer gående? I tillegg skal det sies at Killary Clinton var under enorm skyts i helgen hvor man vil at hun skal tiltales for korrupsjon sammen Obama. Som en liten notis kan man registrere seg at Podesta, som har enormt tette bånd til Clinton Foundation, var på New Zealand 5-6 dager før angrepet. Videre kan du fortelle meg hva du synes om folkemordet Stalin / Lenin / Mao foretok seg som kostet mellom 80-160 millioner mennesker livet? Relevansen er absolutt tilstede siden disse utøvet marxist-kommunistenes ideologi til det fulle. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Tarrant ser ut til å ønske å hindre innvandring av kulturelle årsaker, mer enn av genetiske ... dog dette er som å skille siamesiske tvillinger noe vanskelig. . Han skrev-This is ethnic replacement. This is cultural replacement. This is racial replacement. This is WHITE GENOCIDE. Han bryr seg mest om «WHITE GENOCIDE». Dette finner du ikke blant venstresiden som av og til ønsker å hindre innvandring av økonomiske årsaker, ikke fordi de bryr seg om hvit folkemord. Endret 20. mars 2019 av jjkoggan 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Konspirasjonsteorier om videoen har jeg ingen interesse av å diskutere, og det er heller ikke tema i tråden. Endret 20. mars 2019 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Han skrev- This is ethnic replacement. This is cultural replacement. This is racial replacement. This is WHITE GENOCIDE. Han bryr seg mest om «WHITE GENOCIDE». Dette finner du ikke blant venstresiden som av og til ønsker å hindre innvandring av økonomiske årsaker, ikke fordi de bryr seg om hvit folkemord. Begge sider er skjønt enige om å bruke vold mot utlendinger for å hindre dem i å komme inn i nasjonen ... begge sider er nasjonalister ... kun retorikken er noe forskjellig. For meg er det ikke retorikken, eller motivasjonen, som er problematisk ... det er voldsutøvelsen mot utlendinger som de begge er enige om. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Begge sider er skjønt enige om å bruke vold mot utlendinger for å hindre dem i å komme inn i nasjonen ... begge sider er nasjonalister ... kun retorikken er noe forskjellig. For meg er det ikke retorikken, eller motivasjonen, som er problematisk ... det er voldsutøvelsen mot utlendinger som de begge er enige om. Motivasjonen viser hvor en ligger blant høyre-venstre aksen, som var det vi diskuterte. Rasisme som motivasjon er mye verre enn økonomi fordi økonomiske forskjeller kan endre mens rase ikke kan endres uansett politiske omstendigheter, selv i et anarki. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Motivasjonen viser hvor en ligger blant høyre-venstre aksen, som var det vi diskuterte.Høyre-venstre aksen er meningsløs ... medmindre man definerer klart hva man mener med høyre of venstre. Det er denne grunnleggende meningsløsheten jeg referer til stadig vekk når jeg plaserer vedkommende som sentrumsekstremist. Rasisme som motivasjon er mye verre enn økonomi fordi økonomiske forskjeller kan endre mens rase ikke kan endres uansett politiske omstendigheter, selv i et anarki.Jeg er uenig, ett mord blir ikke værre eller bedre avhengig av om motivasjonen var rasisme, sjalusi eller kun å følge ordre fra politikerne. 1 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 20. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2019 Konspirasjonsteorier om videoen har jeg ingen interesse av å diskutere, og det er heller ikke tema i tråden. Du klarer kalle noe man ser med egne øyne for en konspirasjonsteori. Det er du selv som aktivt har dratt dette eksempelet fra New Zealand inn i tråden og nå vil du ikke diskutere hendelsen?? Igjen ignorerer du hva venstresiden har foretatt seg historisk. Dette bringte du selv inn på banen også. Hva synes du om at forbildene til marxist-kommunistene, representerte ved Stalin / Lenin / Mao, tok livet av mellom 80-160 millioner uskyldige mennesker? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Igjen ignorerer du hva venstresiden har foretatt seg historisk. Dette bringte du selv inn på banen også. Hva synes du om at forbildene til marxist-kommunistene, representerte ved Stalin / Lenin / Mao, tok livet av mellom 80-160 millioner uskyldige mennesker? Jeg har vel aldri støttet hva noen av de nevnte noen gang gjorde. Jeg støtter idealogien, som er kommunisme og sosialisme, og that's it. Det jeg vil fram til er at det ikke finnes noe eksempel på venstrevridd terrorisme i modern tid som kan måle seg med høyresidens. Og at man da ikke tør å innrømme dette for seg selv er bare latterlig. Du viser ikke til nåtiden, og jeg har personlig aldri heller støttet noen av personene du snakker om. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Jeg har vel aldri støttet hva noen av de nevnte noen gang gjorde. Jeg støtter idealogien, som er kommunisme og sosialisme, og that's it. Det jeg vil fram til er at det ikke finnes noe eksempel på venstrevridd terrorisme i modern tid som kan måle seg med høyresidens. Og at man da ikke tør å innrømme dette for seg selv er bare latterlig. Du viser ikke til nåtiden, og jeg har personlig aldri heller støttet noen av personene du snakker om. Moderne tid referer til det som har skjedd etter ca år 1500 ... mulig du vil revurdere din påstand? https://en.wikipedia.org/wiki/Modern_history Endret 20. mars 2019 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Moderne tid referer til det som har skjedd etter ca år 1500 ... mulig du vil revurdere din påstand? https://en.wikipedia.org/wiki/Modern_history Hehe, nja, vil jeg nå det? Jeg tenker ikke på Kina, Sovjet, Kuba osv, og heller ikke stater. Nå tenker jeg på enkeltpersoner. Men selvsagt kunne jeg brukt et annet begrep, som f.eks 21. århundret ja. Endret 20. mars 2019 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Hehe, nja, vil jeg nå det? Jeg tenker ikke på Kina, Sovjet, Kuba osv, og heller ikke stater. Nå tenker jeg på enkeltpersoner. Men selvsagt kunne jeg brukt et annet begrep, som f.eks 21. århundret ja. Så ABB er innafor, men 911 WTC er utafor? Hvordan kan stater handle uten enkeltpersoner? Tidsramme-justeringen OK. Hehe, nja, vil jeg nå det? Jeg tenker ikke på Kina, Sovjet, Kuba osv, og heller ikke stater. Nå tenker jeg på enkeltpersoner. Men selvsagt kunne jeg brukt et annet begrep, som f.eks 21. århundret ja. Så ABB er innafor, men 911 WTC er utafor?Hvordan kan stater handle uten enkeltpersoner? Endret 21. mars 2019 av Omnia vincit amor Fletting. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Så ABB er innafor, men 911 WTC er utafor?Hvordan kan stater handle uten enkeltpersoner? Nei, overhode ikke. 21. Århundret er fra 2001* og utover. Endret 20. mars 2019 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Nei, overhode ikke. 21. Århundret er fra 2001* og utover.Jeg var OK med din presisering av tidsperioden, og har full forståelse for når 21. århundre begynte. ABB var handling utført av en enkeltperson, 911 WTC var en handling utført av en gruppe personer som jobbet sammen mot samme mål med vold som sitt virkemiddel. Derav spørsmålet om ABB er innafor, mens 911 WTC er utafor. Videre er det noe uklart for meg hvordan en gruppe personer (Stater) kan utføre terrorhandlinger uten enkeltpersoner. Ser frem til oppklaring. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Jeg var OK med din presisering av tidsperioden, og har full forståelse for når 21. århundre begynte. ABB var handling utført av en enkeltperson, 911 WTC var en handling utført av en gruppe personer som jobbet sammen mot samme mål med vold som sitt virkemiddel. Derav spørsmålet om ABB er innafor, mens 911 WTC er utafor. Videre er det noe uklart for meg hvordan en gruppe personer (Stater) kan utføre terrorhandlinger uten enkeltpersoner. Ser frem til oppklaring. Hehe, gode poenger du kommer med. Skal skrive videre iløpet av kvelden. Nå er det quiz. Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 20. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Jeg har vel aldri støttet hva noen av de nevnte noen gang gjorde. Jeg støtter idealogien, som er kommunisme og sosialisme, og that's it. Det jeg vil fram til er at det ikke finnes noe eksempel på venstrevridd terrorisme i modern tid som kan måle seg med høyresidens. Og at man da ikke tør å innrømme dette for seg selv er bare latterlig. Du viser ikke til nåtiden, og jeg har personlig aldri heller støttet noen av personene du snakker om. Ettersom du har sett hva kommunismen og sosialismen sin ideologi medfører seg. Hva får deg til å tro at historien ikke vil gjenta seg, da det ser ut som om menneskeheten aldri lærer? Dette være seg høyre- eller venstresiden. Minner deg om at det finnes mer enn god nok dokumentasjon for at Hitler delte ideologien til Bolshevik/Marx og alle de på ytre venstre. Nå forstår jeg bedre hvor du kommer fra og hvordan du ikke ser hva mange av oss andre ser. Om du tror ABB og terroristen i er høyreekstreme burde du sjekke opp "CIA og MK Ultra". Dette er dokumenter som er frigitt av den amerikanske stat og er ganske skremmende lesning. Begge disse terroristene referer til forskjellige ordener og massemedia stempler de som forvirrede. Dette er helt feil og om journalistene hadde gått Frimurerne ordentlig etter i sømmene ville de hatt bevisene selv. Derimot er Frimurerne og massemediene styrt av de samme menneskene, derfor mottar du ikke sannheten. Og her kommer overraskelsen for de fleste; Frimurerne har samme ideologi som deg. Eneste som er forskjellen (håper jeg) er at de i tillegg er okkulte. ABB foretok den største offentlige menneskeofring man har sett på en god stund og her kan jeg forklare deg hvorfor; Jul 20-26 Abduction, ceremonial preparation and holding of sacrificial victim for Grand Climax http://www.theopenscroll.com/hosting/SatanicCalendar.htm Hvordan kan du argumentere for en ideologi som kommunisme og sosialisme? Endret 20. mars 2019 av AnArv Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Høyre-venstre aksen er meningsløs ... medmindre man definerer klart hva man mener med høyre of venstre. Det er denne grunnleggende meningsløsheten jeg referer til stadig vekk når jeg plaserer vedkommende som sentrumsekstremist. Hvis du ikke forstår at En som frykter hvit folkemord ikke tilhører høyresiden så er det ikke verdt å diskutere vestlige politikk og du er enten ignorante eller misforstå med vilje. At du har forskjellige verdier og politiske syn ikke unnskylder deg fra ignorans. Du burde forstå hva folk sier, selv om du mener de misbruker begreper og ord Jeg er uenig, ett mord blir ikke værre eller bedre avhengig av om motivasjonen var rasisme, sjalusi eller kun å følge ordre fra politikerne.. En blir ikke motivert til å drepe hvis økonomiske problemer løses. Rase problemer kan ikke løses hvis en hater andre raser og derfor fortsetter motivasjonen til å drepe. så lenge det finnes andre raser Endret 20. mars 2019 av jjkoggan Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 (endret) Jeg var OK med din presisering av tidsperioden, og har full forståelse for når 21. århundre begynte. ABB var handling utført av en enkeltperson, 911 WTC var en handling utført av en gruppe personer som jobbet sammen mot samme mål med vold som sitt virkemiddel. Derav spørsmålet om ABB er innafor, mens 911 WTC er utafor. Videre er det noe uklart for meg hvordan en gruppe personer (Stater) kan utføre terrorhandlinger uten enkeltpersoner. Ser frem til oppklaring. Mitt poeng i det hele er at det ikke har skjedd store hendelser der venstrevridd politikk har vært involvert. Vi har land som Venezuela som driver å graver seg selv i grøften, og der er jeg enig; det har gått for langt. Der burde de ha et fond slik som her i Norge, og slutte å hive pengene ut av vinduet som er det de gjør. Dette er en stat som ikke har kontroll på økonomien sin, greit. Så har vi grupper som er venstrevridde. De fleste gruppene jeg kan se som er såkalt voldelig er peshmerga (kurdere), og andre grupper som den siste tiden har kjempet mot IS og andre såkalte "jihadister" i Syria og Irak, vi har tusenvis av andre grupper som er på venstresiden som også er voldelige i den forstand at de kjemper mot et mål. Jeg sier ikke at alle er like gode i hodet, jeg kommer aldri til å stå for at vold hjelper noe, men jeg sier at det vi ser på høyresiden av terroraksjoner av den skalaen vi ser, det ser vi svært lite av på venstresiden. Det er i praksis det jeg sier, og at enkelte her ikke klarer å komme opp med eksempler som tilsvarer 22. juli eller Christchurch. Høyreekstreme er både terroristen i Christchurch og 22. juli. At man prøver å bortforklare dette sier litt om hvem som skriver, da det blir påstander om at jeg, og andre ikke forstår hva ordet betyr. Vi vet nok inderlig hva det betyr. Som jjkoggan skriver, så er det nok ikke vi som misforstår hva høyreekstremisme er. Ettersom du har sett hva kommunismen og sosialismen sin ideologi medfører seg. Hva får deg til å tro at historien ikke vil gjenta seg, da det ser ut som om menneskeheten aldri lærer? Dette være seg høyre- eller venstresiden. Minner deg om at det finnes mer enn god nok dokumentasjon for at Hitler delte ideologien til Bolshevik/Marx og alle de på ytre venstre. Jeg vet at sosialisme fungerer ganske godt, det er tross alt et godt land du lever i som er et eksempel på at sosialisme funker. Vi har også Danmark, Sverige og mange andre land som gjør det forhåndsvis godt, og som har sosiale goder som land som USA sliter med å implementere fordi det ikke er ønsket å gå over til sosialistiske systemer. Men faktisk så funker den delen av sosialisme mye bedre enn det USA til nå ha klart å implementere. Obamacare, som jeg tror er starten på det USA trenger er et nødvendig onde for å kunne få dette systemet i boks. Alt annet i innlegget ditt ønsker jeg ikke å kommentere på da det åpenbart er konspirasjonsteorier. 1. Det er rimelig å anta at dypt religiøse muslimer har omtrent samme verdier som islamske terrorister. Hvilke verdier er det du snakker om? Du snakker med en relativt moderat muslim, men jeg vet nok mer om islam enn det du gjør. Tror du vi tror på at man får 72 jomfruer dersom vi sprenger oss selv? 2. Det betyr at hvis islamske terrorister er konservative religiøse facister, så er dypt religiøse imamer konservative religiøse facister. Det kan godt være ja. Hvis man flytter ordene rundt så er det mulig at man kan kalle det ene og det andre for fascisme. 3. Siden venstresiden samarbeider med dypt religiøse imamer i vesten, så betyr det at venstresiden samarbeider med konservative religøse facister. Igjen, enda en konspirasjonsteori som ikke har noe med emnet vi diskuterer. Hvor fæle har jeg påstatt at venstresiden er? Utifra det du har skrevet i tråden her kan jeg faktisk ikke se hvilke sider du tilhører i det politiske aspektet. Antar sentrum / venstresiden, jeg har ikke diskutert så alt for mye med deg. Da er det jeg som blander mellom brukere her, og det beklager jeg. Endret 21. mars 2019 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 21. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2019 (endret) Jeg vet at sosialisme fungerer ganske godt, det er tross alt et godt land du lever i som er et eksempel på at sosialisme funker. Vi har også Danmark, Sverige og mange andre land som gjør det forhåndsvis godt, og som har sosiale goder som land som USA sliter med å implementere fordi det ikke er ønsket å gå over til sosialistiske systemer. Men faktisk så funker den delen av sosialisme mye bedre enn det USA til nå ha klart å implementere. Obamacare, som jeg tror er starten på det USA trenger er et nødvendig onde for å kunne få dette systemet i boks. Alt annet i innlegget ditt ønsker jeg ikke å kommentere på da det åpenbart er konspirasjonsteorier. Om jeg skal begynne med slutten. Dette er reelle beviser, ikke mine meninger, utelukkende fakta. Selv om jeg mistenker at du ikke liker hva som blir forklart betyr ikke at sannheten forsvinner av den grunn. Hadde du sagt noe i retning av dette tror jeg / vil jeg ikke tro på er det noe ingen kan argumentere imot. Er du så sikker på at sosialismen fungerer såpass godt? Hvordan kan det da ha seg at vi har fattige i Norge.. Vi i AnArv tenker naturligvis på våre medmennesker og ser noen fordeler ved din ideologi også. Hvor vi skiller lag er i det øyeblikket noen få skal bestemme over massene. Dette er helt uforenlig med enkeltindividers rettigheter. I min bok kan du ikke tvinge noen. Man kan ikke true noen til å betale skatt f.eks slik det gjøres i Norge i dag og dette kan ikke beskrives som annet enn ran. Skal man dra parallellene tilbake i historien måtte slavene gi ifra seg 100% av sin arbeidsfortjeneste. Hva er forskjellen om du via trussel må gi i fra deg 50%, 30% eller 5%? Er man ikke fortsatt en slave siden det blir brukt makt i mot deg om du nekter og gjør motstand? Et annet ganske essensielt spørsmål er følgende; hvem vet hva som er best sin egen del? Er det enkeltindividet eller noen få utvalgte som skal ta avgjørelsene for deg? Ser at du ikke vil snakke om de 80-160 millionene som ble drept under Stalin / Lenin / Mao. Alle kan være enig i at det Hitler foretok seg var grusomt mot menneskeheten. Uansett om det var 100.000 eller 6 millioner. Hvordan setter du det i lys av hva "dine" karer foretok seg? Om du sjekker litt hvordan Obamacare faktisk har fungert i USA ville du revurdert den uttalelsen. Se bare hva som skjer i California, og dette er bare ett eksempel av flere byer som er under kontroll av de venstreorienterte. Her melder det seg et annet spørsmål. Hvorfor skal jeg betale for at noen ikke tar ansvar for sitt eget liv og egne valg? Være seg mangel i kontroll av matinntaket, alkohol, dop eller hva det enn måtte være. For meg kan folk gjøre akkurat hva de vil, bare ikke send regningen til meg. EDIT: Er det slik du vil at vi skal ha det? Med tankepolitiet som kommer og banker på døren fordi du ytrer deg "feil" på sosiale medier: Endret 21. mars 2019 av AnArv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå