thomassit0 Skrevet 14. oktober 2024 Del Skrevet 14. oktober 2024 Salvesen. skrev (1 minutt siden): Ah, det forklarer jo en del. Altså at det kommer med en nesten garantert ekstra pott i overtid. Dog er jeg ikke for løsninger som krever merarbeid men det gir jo noe mening likevel:p Var nettopp i en diskusjon med ett selskap selv som hadde latterlig lav fastlønn men skrøt av at her kunne en jobbe så mye overtid som en bare orket😅 akkurat som om en ikke har ett liv å leve 🤣 Ja, jeg er ikke veldig fristet av de som tilbyr sistnevnte, om jeg må jobbe masse overtid for å få litt mer enn det jeg hadde hos 2S så er nok ikke det så veldig interessant. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. oktober 2024 Del Skrevet 14. oktober 2024 thomassit0 skrev (3 minutter siden): Ja, jeg er ikke veldig fristet av de som tilbyr sistnevnte, om jeg må jobbe masse overtid for å få litt mer enn det jeg hadde hos 2S så er nok ikke det så veldig interessant. Enig, i tillegg må en forholde seg til en masse lovverk ift arbeidstid osv. Liker meg bedre i en SUS stilling der jeg kan jobbe når det passer meg og ha en god bonus ordning som er basert på min prestasjon. Lenke til kommentar
Gjest a58bf...717 Skrevet 14. oktober 2024 Del Skrevet 14. oktober 2024 jeg ble tilbudt 1 050 000,- nå nylig som Manager i 2S. Kunne nok ha dyttet det opp mot 1.1, men jeg tror thats it. Noe mellom 50-100k "bonus" - som jeg forsto var ganske sikkert år til år. Anonymous poster hash: a58bf...717 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 14. oktober 2024 Del Skrevet 14. oktober 2024 Er det noe videre nivåer over Manager da? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 15. oktober 2024 Del Skrevet 15. oktober 2024 Nimrad skrev (15 timer siden): Er det noe videre nivåer over Manager da? Hos 2S så er det Senior Manager, etter det så er det vel Director tror jeg. Lenke til kommentar
Cyclonex Skrevet 23. oktober 2024 Del Skrevet 23. oktober 2024 On 14.10.2024 at 5:23 PM, Guest a58bf...717 said: jeg ble tilbudt 1 050 000,- nå nylig som Manager i 2S. Kunne nok ha dyttet det opp mot 1.1, men jeg tror thats it. Noe mellom 50-100k "bonus" - som jeg forsto var ganske sikkert år til år. Anonymous poster hash: a58bf...717 Hvor lang erfaring har du? Lenke til kommentar
Gjest a58bf...717 Skrevet 23. oktober 2024 Del Skrevet 23. oktober 2024 5 hours ago, Cyclonex said: Hvor lang erfaring har du? 32 år nå, startet IT karrieren etter vgs 19-20 år. forsto det slik at det var i det høyere sjiktet i m / sm, men takka iaf nei. dette innafor "digital platform services" Anonymous poster hash: a58bf...717 Lenke til kommentar
Gjest c1034...2d6 Skrevet torsdag kl 12:01 Del Skrevet torsdag kl 12:01 Heisann. Jeg har 2 år fra fagskole med nettverk og it-sikkerhet, og en bachelorgrad i digital etterforskning. Jeg har slitt med å få jobb, blant annet pga lokasjonen og alder, men nå har det dukket opp en jobb lokalt som IKT-medarbeider hos Sopra Steria. De anslå lønn til å ligge mellom 450k - 500k, der 450k var en med fagbrev, og 500k var en med master. De anslo at jeg derfor kunne starte med rundt 475k. Jeg sa med en gang at jeg syntes dette var fryktelig lite. Dessverre er jeg i en beggars can't be choosers situasjon, så jeg må egentlig bare ta det jeg får. Men er lønna virkelig så lav i Sopra Steria? De ville sette meg opp på et intervju neste uke, men siden jeg er i intervjuprosess hos Atea (som lagermedarbeider med ansvar for 546k), så ville Sopra Steria "skvise meg inn i morgen". Hva tenker dere her? Er det noen mulighet for lønnsforhandlinger, eller skal jeg bare bøye meg for å starte med 475, som jo er bedre enn ingenting. Og ellers, har dere noen tips til et intervju hos Sopra Steria? Anonymous poster hash: c1034...2d6 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet torsdag kl 12:11 Del Skrevet torsdag kl 12:11 8 minutes ago, Guest c1034...2d6 said: Hva tenker dere her? Er det noen mulighet for lønnsforhandlinger, eller skal jeg bare bøye meg for å starte med 475, som jo er bedre enn ingenting. Wow dette er bare 15% over min startlønn for 25 år siden. Og meg bekjent har det vært noe inflasjon i mellomtiden. Dette var mao katastrofalt dårlig.. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet torsdag kl 12:20 Del Skrevet torsdag kl 12:20 Gjest c1034...2d6 skrev (15 minutter siden): Hva tenker dere her? Er det noen mulighet for lønnsforhandlinger, eller skal jeg bare bøye meg for å starte med 475, som jo er bedre enn ingenting. Det er alltid mulig å forhandle. Men hvis du setter hardt mot hardt kan du tape stort. Som nyutdannet er det viktigste våpenet du har markedet. Det sier du er dårlig. Nest viktigste er utdanning, der sier du at du har fått noe. Mye enklere å forhandle etter erfaring og resultater å vise til. 2 Lenke til kommentar
Gjest c1034...2d6 Skrevet torsdag kl 12:43 Del Skrevet torsdag kl 12:43 ps5 skrev (29 minutter siden): Wow dette er bare 15% over min startlønn for 25 år siden. Og meg bekjent har det vært noe inflasjon i mellomtiden. Dette var mao katastrofalt dårlig.. men var dette for IKT- medarbeider, og i Sopra Steria? Jeg forstår det slik at Sopra Steria belønner lojalitet, og dess lenger man jobber der, dess høyere lønn får man. Og da var det visst snakk om høye lønnshopp. Jeg var til intervju i Orange Cyber i fjor for en SOC stilling, og ble foreslått 550k i startlønn. Og SOC og IKT er ganske forskjellige mtp på ansvar og sikkerhet. Anonymous poster hash: c1034...2d6 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet torsdag kl 12:51 Del Skrevet torsdag kl 12:51 7 minutes ago, Guest c1034...2d6 said: men var dette for IKT- medarbeider, og i Sopra Steria? 2S fantes ikke for 25 år siden. La oss si samme bransje. Men dette var rett før 2000 kræsjen. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet torsdag kl 13:00 Del Skrevet torsdag kl 13:00 Gjest c1034...2d6 skrev (56 minutter siden): Heisann. Jeg har 2 år fra fagskole med nettverk og it-sikkerhet, og en bachelorgrad i digital etterforskning. Jeg har slitt med å få jobb, blant annet pga lokasjonen og alder, men nå har det dukket opp en jobb lokalt som IKT-medarbeider hos Sopra Steria. De anslå lønn til å ligge mellom 450k - 500k, der 450k var en med fagbrev, og 500k var en med master. De anslo at jeg derfor kunne starte med rundt 475k. Jeg sa med en gang at jeg syntes dette var fryktelig lite. Dessverre er jeg i en beggars can't be choosers situasjon, så jeg må egentlig bare ta det jeg får. Men er lønna virkelig så lav i Sopra Steria? De ville sette meg opp på et intervju neste uke, men siden jeg er i intervjuprosess hos Atea (som lagermedarbeider med ansvar for 546k), så ville Sopra Steria "skvise meg inn i morgen". Hva tenker dere her? Er det noen mulighet for lønnsforhandlinger, eller skal jeg bare bøye meg for å starte med 475, som jo er bedre enn ingenting. Og ellers, har dere noen tips til et intervju hos Sopra Steria? Anonymous poster hash: c1034...2d6 Mest overrasket at atea ikke tenker de har en mer egnet arbeidsoppgave for en med din bakgrunn enn 'på lageret' Alle satsene du lister opp er helt latterlig dårlig lønn. Men det sier vell mest om hvor dårlig markedet er nå. Personlig har jeg valgt å satse på utlandet nå, anbefaler å prøve på det samme. 1 Lenke til kommentar
Gjest c1034...2d6 Skrevet torsdag kl 13:54 Del Skrevet torsdag kl 13:54 Salvesen. skrev (49 minutter siden): Mest overrasket at atea ikke tenker de har en mer egnet arbeidsoppgave for en med din bakgrunn enn 'på lageret' Alle satsene du lister opp er helt latterlig dårlig lønn. Men det sier vell mest om hvor dårlig markedet er nå. Personlig har jeg valgt å satse på utlandet nå, anbefaler å prøve på det samme. Ja, det er kjempedårlig marked nå. Jeg angrer på at jeg ikke gikk ut i jobb før jeg startet på bachelor - sammen med medelevene fra fagskolen som gikk rett ut i jobb som pentestere med 850 i startlønn. En annen som ble ferdig på ett år nettverk og systemadministrasjon i 2021 ble ansatt som IKT-konulsent med 450 i startlønn i DNB. Så det er lavt. På den tiden ville jeg ikke bare være god - jeg ville være unik, så jeg fortsatte med bachelorgraden i digital etterforskning - og det kostet. Entry-level og junior krever 5 års arbeidserfaring, eller er erstattet av KI. Bedrifter ønsker seniorer, men vil ikke gjøre noe for å skape seniorer, og vil heller ansette dem til juniorstillinger med juniorlønn. Så jeg er glad for disse to mulighetene som dukket opp på under en uke. Det har ikke vært bare, bare! Anonymous poster hash: c1034...2d6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå