discostu Skrevet 14. august 2021 Del Skrevet 14. august 2021 Gyro_ skrev (På 20.7.2021 den 9.47): Litt sent svar her. Kommer vel an på avdeling, kontor og hvilken leder man har. Har jobbet i Atea i nesten 5 år selv og er veldig fornøyd med bedriften. Synes de har en god kultur der med mange hyggelige folk og de er runde i kantene på mange ting. Relativt gode interne systemer også. Det er hvertfall min erfaring som driftstekniker / konsulent. Dog, kan verifisere det NoTrace skrev over her, det feires tidenes beste resulater en måned og når lønnsamtalen kommer litt senere er det usikre tider og man får så vidt nok til å holde lønna på nivå med inflasjonen. Lønn var den eneste grunnen til at jeg slutta. Oki, jaja fint sted å lære seg nye ting da, med kompetanse kan man jo enkelt hoppe videre om lønnen ikke stiller til forventningene Lenke til kommentar
memeface Skrevet 7. desember 2022 Del Skrevet 7. desember 2022 (endret) On 1/31/2020 at 2:13 PM, neglesprett said: Som sagt så jobber man ikke direkte i Sopra, men blir utplassert gjerne hos de kundene de har. Å kåre seg som best place to work er falsus og hele opplegget rundt det går på å betale noen for å gi arbeidssplassen et slikt stempel - å se bra ut er viktig. Anbefaler å finne noe annet om du kan velge. Ikke pga Sopra spesielt, men de og lignende konsultinghus driver på en måte som er lite attraktivt dersom du er interessert i fag(et) er min personlige mening. Du kan gjerne pm meg om du har flere spm, kjenner markedet relativt godt. Åpner gammel tråd her men har fått tilbud fra Sopra Steria etter å ha vært PL- konsulent i annet hus. Vanskelig å velge! Fire-fem års erfaring, tre av dem fra utlandet. Går da fra flere mindre prosjekter til potensielt større hos SS. (Gå fra levere kvantitet mot kvalitet) Mest sky og utvikling hos meg, men føler ikke jeg blir kompensert nok eller får utviklet meg nåværende sted. Har SS konkrete oppdrag eller kaster de deg bare ut til kunde? Også litt bekymret for potensialet til å lære ny tech / metodikk og ha sparringspartnere i SS. Som nevnt tidligere av andre er det god og avslappet kultur i nåværende selskap som deres fremste styrke, dog ikke frempå med lønn. Endret 7. desember 2022 av memeface Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. desember 2022 Del Skrevet 7. desember 2022 Kaster deg ut i nye oppdrag, stort sett ute hos kunde. Hvor mye kan du eventuelt gå opp i lønn? Lenke til kommentar
memeface Skrevet 8. desember 2022 Del Skrevet 8. desember 2022 Ingen problem med det, så lenge man er hos kunde med et formål (spesifikt prosjekt) og ikke bare er en kapasitets ad-hoc'er. Venter på tilbud, anslår fra 20 til 25% økning. Basert på historikk hos nåværende selskap (kun predeterminert pott) ville det tatt meg 7 år å komme på samme lønnsnivå. Lenke til kommentar
Cyclonex Skrevet 8. desember 2022 Del Skrevet 8. desember 2022 Jobber i 2S(viktig med 2S og ikke SS om du evt starter!) og det er et helt kurant sted å jobbe. Jeg startet dog som graduate, tror det er en litt annen opplevelse enn å komme inn fra "siden". (veldig mange folk i selskapet, så kan være litt vanskelig å bli kjent med andre enn de man er i prosjekt med) Lenke til kommentar
memeface Skrevet 11. desember 2022 Del Skrevet 11. desember 2022 Hvordan er det å fortsette læring, og ikke minst sparre med seniorer til tross for utleie hos kunde 100% i 2S 😆? Lenke til kommentar
Cyclonex Skrevet 16. desember 2022 Del Skrevet 16. desember 2022 On 12/11/2022 at 9:18 PM, memeface said: Hvordan er det å fortsette læring, og ikke minst sparre med seniorer til tross for utleie hos kunde 100% i 2S 😆? Hm det er community-møter osv men det beste er nok hvis det er noen i prosjektet du kan lære av. Lenke til kommentar
tommy18 Skrevet 19. juli 2023 Del Skrevet 19. juli 2023 Noen som har søkt jobb her i det siste og kan si noe om hva lønnen er på for erfarne seniorkonsulenter? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 27. juli 2023 Del Skrevet 27. juli 2023 (endret) tommy18 skrev (På 19.7.2023 den 15.33): Noen som har søkt jobb her i det siste og kan si noe om hva lønnen er på for erfarne seniorkonsulenter? Jeg begynte hos 2s i 2021 som senior, og ble tilbydt 830k. Er nå nettopp blitt manager og ligger rett under 1M i base + en liten bonus. Helt OK lønnsmessig men kunne vært bedre. Endret 27. juli 2023 av thomassit0 1 Lenke til kommentar
tommy18 Skrevet 28. juli 2023 Del Skrevet 28. juli 2023 (endret) 11 hours ago, thomassit0 said: Jeg begynte hos 2s i 2021 som senior, og ble tilbydt 830k. Er nå nettopp blitt manager og ligger rett under 1M i base + en liten bonus. Helt OK lønnsmessig men kunne vært bedre. Hva betyr det å være manager hos 2s? Leder for en gjeng med folk, personalansvar? 830k i 2021 tilsvarer kanskje ca 950k med 2023-briller på. Hvor mye kan den bonusen være på ca? Endret 28. juli 2023 av tommy18 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. juli 2023 Del Skrevet 28. juli 2023 Det er nok senior manager og agency director. Men du kan skrive tilbud, lede møter med kunder, spydspiss faglig. Lenke til kommentar
MicroMakro Skrevet 14. oktober Del Skrevet 14. oktober (endret) Åpner denne tråden igjen, mye bra info her! Jeg har akkurat fått tilbud om en stilling som Manager (andre år Manager) i 2S i deres CIO Advisory-avdeling. Fått tilbud om 950 000 + 100 000 bonus, etter litt frem og tilbake. Er Manager hos en av de 4 store, 6-ish år med erfaring. Virker tilbudet godt, eller burde jeg forsøke å pushe den ytterliggere opp? Ligger på 870k nå, med en elendig bonusordning Endret 14. oktober av MicroMakro Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 14. oktober Del Skrevet 14. oktober MicroMakro skrev (13 minutter siden): Åpner denne tråden igjen, mye bra info her! Jeg har akkurat fått tilbud om en stilling som Manager (andre år Manager) i 2S i deres CIO Advisory-avdeling. Fått tilbud om 950 000 + 100 000 bonus, etter litt frem og tilbake. Er Manager hos en av de 4 store, 6-ish år med erfaring. Virker tilbudet godt, eller burde jeg forsøke å pushe den ytterliggere opp? Ligger på 870k nå, med en elendig bonusordning Hva er bakgrunnen din? Når du sier 4 store, mener du da Big 4? Lenke til kommentar
MicroMakro Skrevet 14. oktober Del Skrevet 14. oktober 8 minutes ago, Nimrad said: Hva er bakgrunnen din? Når du sier 4 store, mener du da Big 4? Det stemmer. Jeg har jobbet i Consulting-avdelingen til en av Big4 i 3 år, hovedsakelig rådgivning innenfor teknologistrategi. Før det har jeg jobbet i ulike teknologiselskap med systemimplementering (ikke utvikler) 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 14. oktober Del Skrevet 14. oktober MicroMakro skrev (3 minutter siden): Det stemmer. Jeg har jobbet i Consulting-avdelingen til en av Big4 i 3 år, hovedsakelig rådgivning innenfor teknologistrategi. Før det har jeg jobbet i ulike teknologiselskap med systemimplementering (ikke utvikler) Overrasket over "elendig bonusordning"-kommentaren. De jeg kjenner på Managernivå i revisjon lå på 100-150k. Senior Manager-startlønn i det ene Big4 jeg kjenner til ligger på 950-1mill. Lenke til kommentar
MicroMakro Skrevet 14. oktober Del Skrevet 14. oktober 1 minute ago, Nimrad said: Overrasket over "elendig bonusordning"-kommentaren. De jeg kjenner på Managernivå i revisjon lå på 100-150k. Senior Manager-startlønn i det ene Big4 jeg kjenner til ligger på 950-1mill. Skiller nok litt fra selskap til selskap, men ikke minst blant forretningsområdene. 55k bonus på 800k (daværende) lønn vil jeg si er svakt. Dette er som sagt Consulting, og jeg var i øvre skiktet mtp. bonusutbetaling Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 14. oktober Del Skrevet 14. oktober (endret) tommy18 skrev (På 28.7.2023 den 8:21 AM): Hva betyr det å være manager hos 2s? Leder for en gjeng med folk, personalansvar? 830k i 2021 tilsvarer kanskje ca 950k med 2023-briller på. Hvor mye kan den bonusen være på ca? Det betyr at du kan ha personalansvar om du ønsker det, men er også ganske mange som er Manager som ikke nødvendigvis har personalansvar. Utover det så betyr det i praksis at du gjerne får en mer ledende/ansvarsfylt rolle i prosjektene du deltar i, og forventes å ta mer ansvar enn om du er under manager-nivå. Bonus jeg fikk tilbydt første året var på 50K, men tror den vokser til ca 100K ca et par år etter du har blitt mgr. Sammenlignet med min kone som jobber i EY så er bonusen ganske lav i starten hos 2S. Min kone fikk vel 200K som første bonus etter hun ble manager. Endret 14. oktober av thomassit0 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. oktober Del Skrevet 14. oktober Overrasket at det ikke er sprekere for senior manager/manager i disse selskapene. Skal det liksom ikke være lønnsledende i disse selskapene? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 14. oktober Del Skrevet 14. oktober (endret) Salvesen. skrev (10 minutter siden): Overrasket at det ikke er sprekere for senior manager/manager i disse selskapene. Skal det liksom ikke være lønnsledende i disse selskapene? Jo det var lavere enn jeg forventet. Jeg og mange andre gikk effektivt ned i lønn grunnet at man gjerne får 100K+ i overtid siste år som senior ("senior engineer" før man rykker opp til manager). Endret 14. oktober av thomassit0 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. oktober Del Skrevet 14. oktober thomassit0 skrev (Akkurat nå): Jo det var lavere enn jeg forventet. Jeg og mange andre gikk effektivt ned i lønn grunnet at man gjerne får 100K+ i overtid siste år som senior. Ah, det forklarer jo en del. Altså at det kommer med en nesten garantert ekstra pott i overtid. Dog er jeg ikke for løsninger som krever merarbeid men det gir jo noe mening likevel:p Var nettopp i en diskusjon med ett selskap selv som hadde latterlig lav fastlønn men skrøt av at her kunne en jobbe så mye overtid som en bare orket😅 akkurat som om en ikke har ett liv å leve 🤣 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå