Smedsrud Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 <br data-mce-bogus="1">GUIDE: Disse knepene gir gamle favorittspill nytt liv Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 (endret) Blås nytt liv i gamle spill: Flytt grafikk-slideren fra x til ultra? Hjelper disse triksene i Doom også (som bildet i artikkelen referer til?) Tør jeg også tippe at datamaskinen (dog med en vill kjøleløsning) også er av den eldre sorten? Med 3-veis SLI. Redigert: <br data-mce-bogus="1"> Endret 16. mars 2019 av Knutgrus Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 (endret) Og ReShade var ikke engang nevnt? Endret 16. mars 2019 av Terrasque 1 Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 Hva med å skalere opp textures ved hjelp av ESRGAN? Har drevet og spilt masse gamle GameCube spill med texture packs som er skalert opp ved hjelp av maskinlæring og ESRGAN. Gjør mye større oppgradering enn det AA klarer. Video på hvordan f.eks. Return to Castle Wolfenstein ser ut med ESRGAN: Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 Her er en video fra Doom: Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 Blås nytt liv i gamle spill: Flytt grafikk-slideren fra x til ultra? Hjelper disse triksene i Doom også (som bildet i artikkelen referer til?) Tør jeg også tippe at datamaskinen (dog med en vill kjøleløsning) også er av den eldre sorten? Med 3-veis SLI. Redigert: PC ser ut til å inneholde en kompressorkjøling a la VapoChill/Prometeia for r134 fluid, skimter ihvertfall en Danfoss 1056900 der. Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 - Interesant å se i eksempelet med "Super-Resolution", så bygger skaleringen til tilnærmingen på trinn av "1024*576". "Native-Resolution" bygger på trinn av "960*540". Det utgjør en Pixel-count på 7 og 1/9 ganger flere pixels, som igjen skaleres til et windu på "1920*1080". Jeg lurer på hvor nærme disse to komponentene kan være før det ikke er merkbar forskjell vissuelt sett. Eller for å si det på en litt annen måte... Hvor langt opp kan en gå i skalerings-faktor før den vissuelle gevinsten faller i skyggen av tapt ytelse, hva FPS angår. Jeg mener... Ren oppskalering er en ting, men her er det jo snakk om skallering i begge rettninger. Det er jo en teknikk som skal minske trangen til "AA", men den faller nok ikke helt bort vil jeg tro. Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 - Interesant å se i eksempelet med "Super-Resolution", så bygger skaleringen til tilnærmingen på trinn av "1024*576". "Native-Resolution" bygger på trinn av "960*540". Det utgjør en Pixel-count på 7 og 1/9 ganger flere pixels, som igjen skaleres til et windu på "1920*1080". Jeg lurer på hvor nærme disse to komponentene kan være før det ikke er merkbar forskjell vissuelt sett. Eller for å si det på en litt annen måte... Hvor langt opp kan en gå i skalerings-faktor før den vissuelle gevinsten faller i skyggen av tapt ytelse, hva FPS angår. Jeg mener... Ren oppskalering er en ting, men her er det jo snakk om skallering i begge rettninger. Det er jo en teknikk som skal minske trangen til "AA", men den faller nok ikke helt bort vil jeg tro. Jeg lurer på hvor du ser disse tallene 1024*576 og 960*540 ? Jeg finner dem ikke. Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 - Interesant å se i eksempelet med "Super-Resolution", så bygger skaleringen til tilnærmingen på trinn av "1024*576". "Native-Resolution" bygger på trinn av "960*540". Det utgjør en Pixel-count på 7 og 1/9 ganger flere pixels, som igjen skaleres til et windu på "1920*1080". Jeg lurer på hvor nærme disse to komponentene kan være før det ikke er merkbar forskjell vissuelt sett. Eller for å si det på en litt annen måte... Hvor langt opp kan en gå i skalerings-faktor før den vissuelle gevinsten faller i skyggen av tapt ytelse, hva FPS angår. Jeg mener... Ren oppskalering er en ting, men her er det jo snakk om skallering i begge rettninger. Det er jo en teknikk som skal minske trangen til "AA", men den faller nok ikke helt bort vil jeg tro. Jeg lurer på hvor du ser disse tallene 1024*576 og 960*540 ? Jeg finner dem ikke. - Det står ikke direkte i artikkelen, men det er lett å lese mellom linjene... Som f.eks... I eksempelet som er nevnt i artikkelen så nevnes det "5120*2880" og "1920*1080". Der først nevnte bygger på trinn av "1024*576", og "1920*1080" bygger på trinn av "960*540". Satt i et bredere perspektiv... ---------------------------------------------------- "UHD-k" i "16:9"-Aspect Ratio...: ---------------------------------------------------- "UHD-1k" = (((960)*(1))*((540)*(1))) = "960*540" "UHD-2k" = (((960)*(2))*((540)*(2))) = "1920*1080" (NB!...: Nevnt i artikkelen.) "UHD-3k" = (((960)*(3))*((540)*(3))) = "2880*1620" "UHD-4k" = (((960)*(4))*((540)*(4))) = "3840*2160" "UHD-5k" = (((960)*(5))*((540)*(5))) = "4800*2700" "UHD-6k" = (((960)*(6))*((540)*(6))) = "5760*3240" "UHD-7k" = (((960)*(7))*((540)*(7))) = "6720*3780" "UHD-8k" = (((960)*(8))*((540)*(8))) = "7680*4320" "UHD-9k" = (((960)*(9))*((540)*(9))) = "8640*4860" "UHD-10k" = (((960)*(10))*((540)*(10))) = "9600*5400" "UHD-11k" = (((960)*(11))*((540)*(11))) = "10560*5940" "UHD-12k" = (((960)*(12))*((540)*(12))) = "11520*6480" "UHD-13k" = (((960)*(13))*((540)*(13))) = "12480*7020" "UHD-14k" = (((960)*(14))*((540)*(14))) = "13440*7560" "UHD-15k" = (((960)*(15))*((540)*(15))) = "14400*8100" "UHD-16k" = (((960)*(16))*((540)*(16))) = "15360*8640" ---------------------------------------------------- ---------------------------------------------------- "Kino-k" i "16:9"-Aspect Ratio...: ---------------------------------------------------- "Kino-1k" = (((1024)*(1))*((576)*(1))) = "1024*576" "Kino-2k" = (((1024)*(2))*((576)*(2))) = "2048*1152" "Kino-3k" = (((1024)*(3))*((576)*(3))) = "3072*1728" "Kino-4k" = (((1024)*(4))*((576)*(4))) = "4096*2304" "Kino-5k" = (((1024)*(5))*((576)*(5))) = "5120*2880" (NB!...: Nevnt i artikkelen.) "Kino-6k" = (((1024)*(6))*((576)*(6))) = "6144*3456" "Kino-7k" = (((1024)*(7))*((576)*(7))) = "7168*4032" "Kino-8k" = (((1024)*(8))*((576)*(8))) = "8192*4608" "Kino-9k" = (((1024)*(9))*((576)*(9))) = "9216*5184" "Kino-10k" = (((1024)*(10))*((576)*(10))) = "10240*5760" "Kino-11k" = (((1024)*(11))*((576)*(11))) = "11264*6336" "Kino-12k" = (((1024)*(12))*((576)*(12))) = "12288*6912" "Kino-13k" = (((1024)*(13))*((576)*(13))) = "13312*7488" "Kino-14k" = (((1024)*(14))*((576)*(14))) = "14336*8064" "Kino-15k" = (((1024)*(15))*((576)*(15))) = "15360*8640" "Kino-16k" = (((1024)*(16))*((576)*(16))) = "16384*9216" ---------------------------------------------------- Dog det er ikke dermed sagt at "Super-Resolution" alltid følger samme målestokk. Med mindre den er låst på et eller annet vis så kan den bygge på hva som helst. Etter det jeg har sett så kan man egendeffinere ønsket mål for skaleringen. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 18. mars 2019 Del Skrevet 18. mars 2019 Hadde vært fint om alle sammenlignings bildene (slider bildene) hadde den forbedrede versjonen på samme side. Lenke til kommentar
Alltid Magnus Skrevet 18. mars 2019 Del Skrevet 18. mars 2019 Niftig <-- aldri hørt om før.Hva betyr det nye ordet? 1 Lenke til kommentar
Lasse Nessøe Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 Sjarmen med å spille de gamle spillene er å spille de gamle spillene slik de var. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå