Gå til innhold

Ny måling: Bompengepartiet er like stort som Frp i Bergen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, når man stemmer for skattelette til de aller rikeste forstår man jo samtidig at disse pengene må hentes inn andre steder.

Skjerpings. Har ingenting med skattelette å gjøre, men med udugelige folk som sitter i bystyret. Som må kreve inn penger ett eller annet sted fordi kommunen ikkje har råd til ønskete prosjekter.

 

Så forsøkte ditt på ett stikk mot høyre fungerte ikkje!

 

Når det gjelder strømmen har det vel heller ikkje så altfor mye med regjeringen å gjøre da så og si samtlige på tinget sa ja til feks acer.

Endret av Villfaren
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er man imot bompenger, er man også imot  nye veier. Ikke glem det.

 

Hva er forresten Bompengepartiets politikk på skole? Miljø? Helse og omsorg?

Eller er det bare "null bompenger" og til nød "avskaff sommertiden"...

Jeg er for og ta utbygging av infrastruktur på skatteseddelen og ikke bom. Bom skal kun brukes der det er nødvendig. 

 

Andre land klarer fint og bygge vei uten og bomlegge hele forbaska landet. Hvorfor skal ikke vi klare det?

 

Så piss lei bom at jeg stemmer for det som er imot det. Uansett hva enn andre politikk de driver med, de kan være for og legge ned hele skolesystemet for alt jeg bryr meg. Jeg vil bare ha bommer vekk

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er man imot bompenger, er man også imot  nye veier. Ikke glem det.

 

Svar til ozone:

For noe ford... sprøyt. Vi bor i et land med et utenriks handelsoverskudd i 2018 på 370 mrd kroner - langt mer enn noe annet vestlige land. Videre er den norske stat den rikeste, mens det norske folk er det mest forgjeldede folk blandt alle OECD landene. Selvsagt har staten penger til å bygge veier og annen infrastruktur uten at landets innbyggere blir flådd. Vi kjøpte noen ulykksalige fregatter for 30 mrd, og vi kjøpte noen svindyre fly til 80 mrd uten at det merkes på Statsbudsjettet. På samme måte kan vi bruke av vårt overskudd til å bygge veier. Det er blitt en merkelig og feilaktig myte at fremtidens generasjoner er bedre tjent med å "arve" etter oss usikre, utenlandske verdipapirer heller enn et tjenlig veinett. Oljefondet har investert mange hundre mrd kroner i amerikanske statsobligasjoner. De har en avkastning på 2-3%. Mange veiprosjekter i Norge vil ha en langt høyere avkastning, og veiene vil vi ha til "evig" tid, og vil selvfølgelig gagne landets verdiskapning. Den eneste "logiske" forklaringen jeg ser er at våre politikere ønsker å beskatte oss mest mulig, siden de alene vet best hvordan våre hardt tjente penger skal brukes. Bort med alle bomringene og betal en massiv utbygging av landets infrastruktur med petrodollars.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alle goder for elbil burde kuttes nå.

 Jaha? Det bygges ut nye sykkelveier over alle plasser i Norge men betaler syklister noe da? Og om fotgjengerfelte skal utvides så betaler fotgjengere noe da? Neida, bilister betaler alt..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 Jaha? Det bygges ut nye sykkelveier over alle plasser i Norge men betaler syklister noe da? Og om fotgjengerfelte skal utvides så betaler fotgjengere noe da? Neida, bilister betaler alt..

 

Jeg mente bare at de med elbil burde betale like mye som andre bilister, enten det er lite eller mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er man imot bompenger, er man også imot  nye veier. Ikke glem det.

 

Hva er forresten Bompengepartiets politikk på skole? Miljø? Helse og omsorg?

Eller er det bare "null bompenger" og til nød "avskaff sommertiden"...

 

Ut fra argumentet ditt er det underlig at det ble bygget veier her i dette landet før bomringene vokste opp som paddehatter...!

Lenke til kommentar

ozone, den 16 Mar 2019 - 12:17, sa:snapback.png

Med så mange bevis, kan du vel linke til noen av dem?

 

 

Altså, makan til latskap. Hvorfor er du her inne i det hele tatt?
Dette har vært kjent leeeeeenge!
Nyheter, div media oppslag etc etc.

 

 

Som jeg tenkte...

Lenke til kommentar

Alle bruker veinettet, direkte eller indirekte. Veier, gang og sykkelveier, gods, transporttjenester osv. Det er grådig urettferdig å sende hele regninga for alle i Norge til bare bilistene. Bommer bør forbys og de samme veiene bør finansieres via skatten. Da kan vi velge om vi enten vil bygge 10% flere veier for samme pris, 10% raskere eller 10% billigere. Samtidig får vi en mer sosial og rettferdig profil på den finansieringen.

 

En annen ting: Vi bør få 100% brukerfinansiert kollektivtransport! Det fungerer for taxinæringen og bør fungere for lengre kjøretøy også. Det er bare én grunn til at kollektivbilletter selger så bra som de gjør og det er massive subsidier fra skattepengene våre.

Endret av Simen1
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

En annen ting: Vi bør få 100% brukerfinansiert kollektivtransport! Det fungerer for taxinæringen og bør fungere for lengre kjøretøy også. Det er bare én grunn til at kollektivbilletter selger så bra som de gjør og det er massive subsidier fra skattepengene våre.

Hvis ikke bussruter blir subsidiert forsvinner de ulønnsomme ganske fort, og da blir de som bor i utkantstrøk sterkt rammet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis ikke bussruter blir subsidiert forsvinner de ulønnsomme ganske fort, og da blir de som bor i utkantstrøk sterkt rammet.

Jeg bor godt i utkanten av byen og ser at bussen kjører tom frem og tilbake på kveldstid. Jeg hadde gladelig tatt et realt kutt i kollektivtilbudet hvis jeg fikk fritak for bompengene (som i stor grad går til kollektivsatsing og tilrettekeging av buss).
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bor godt i utkanten av byen og ser at bussen kjører tom frem og tilbake på kveldstid. Jeg hadde gladelig tatt et realt kutt i kollektivtilbudet hvis jeg fikk fritak for bompengene (som i stor grad går til kollektivsatsing og tilrettekeging av buss).

Hvis stat/kommunene kan tilby alternative løsninger er det ingen problemer, mange som ikke har egent transportmiddel, som da blir avhengig av andre for og forflytte seg. foreksempel barn. sykdom og eldre.

Lenke til kommentar

Hvis stat/kommunene kan tilby alternative løsninger er det ingen problemer, mange som ikke har egent transportmiddel, som da blir avhengig av andre for og forflytte seg. foreksempel barn. sykdom og eldre.

Så vi skal forsette å kjøre ikke samfunnsøkonomisk lønnsomme busser og å utføre ikke samfunnsøkonomisk lønnsommeprosjekter fordi dette er et tilbud stat og kommune kan tilby? Endret av Wisd0m
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så vi skal forsette å kjøre ikke samfunnsøkonomisk lønnsomme busser og å utføre ikke samfunnsøkonomisk lønnsommeprosjekter fordi dette er et tilbud stat og kommune kan tilby?

Det er vel det som er demokrati og derfor vi betaler skatt ?

 

Så fort vi overlater enkeltpersoner til seg selv og de skal selv finansiere sitt liv fra A til Å, går vi bort fra blandingsøkonomi til markedsøkonomi, eventuelt til planøkonomi "sosialistisk tankesett" hvor staten eier alle pengene.

 

Det norske økonomiske systemet.

 

Skulle gjerne sett at vi hadde en markedsøkonomi hvor jeg kan gjøre akkurat hva jeg ville på alle plan uten innblanding fra staten med skatter, lover og regler.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg mente bare at de med elbil burde betale like mye som andre bilister, enten det er lite eller mye.

Med fritak for elbilar, og kanskje for veteranbilar, vil i praksis berre utlendingar betale bompengar om 4-5 valperiodar. Allereie no er halvparten av alle nyregistrerte bilar i Noreg elbilar. (OK, rett under halvparten er elbilar, men eg er ganske sikker på at vi passerer 50% i mars.) Dei fleste eksosbilane vert registrert på næringsdrivande, som får refundert og kan trekkje frå det meste. For næringsdrivande har elbilfordelane mindre effekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...