Gå til innhold

Fra trendanalyser til ingeniørkunst med millimeterpresisjon: Slik blir en ny bil til


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin artikkel, men dere kan godt gå mer i dybden.

 

Kan dere ta for dere "plattformer" som dagens biler blir produsert til/på? Hva er definisjonen, hvordan fungerer de, hva er en dynamisk plattform, hva er forskjellen mellom plattformene til de forskjellige merkene osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Burde det ikke være mulig for bilprodusenter, å samarbeide for å lage en felles ramme, ut fra alle produsentenes kunnskap og erfaringer, til bruk  i de fleste privatbiler? Så kunne overdel/utseende og interiør være opp til den enkelte bilprodusent.

Dette burde være en fordel både for miljøet/gjennvinning, standardisering, og produsentenes fortjeneste.

Lenke til kommentar

"Se bare på Tesla - det er alt for tradisjonelle biler for min smak. Med unntak av en stor skjerm er det meste utformet som i en gammel bensinbil."

Hva skal vi da si om Nissans Leaf, styggeste elbilen som er produsert. Den nye modellen er litt bedre, men det er langt opp til Tesla.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Se bare på Tesla - det er alt for tradisjonelle biler for min smak. Med unntak av en stor skjerm er det meste utformet som i en gammel bensinbil."

Hva skal vi da si om Nissans Leaf, styggeste elbilen som er produsert. Den nye modellen er litt bedre, men det er langt opp til Tesla.

Tror alle kunne tengt seg en mer provokativ bilindustri, bil-design er jo det slappeste man har. Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...