Gå til innhold

Arctic Trucks bygger noen av verdens drøyeste offroadbiler. Nå skal de lage fullelektriske HiLuxer i Buskerud


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bygger de om HiLux og skal selge bilene til nesten samme pris som HiLux??? Den forstod jeg ikke helt...

Jo, det gjorde du. Avgiftsfri elektrisk HiLux [på grønne EV skilter] vs. tungt avgiftsbelagt fossil-HiLux på ordinære hvite skilt [og med fem seter.] Enkel matematikk.

Endret av 1P4XZQB7
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg håper Arctic Trucks også vurderer en lignende ombygging av Isuzu D-Max i fremtiden. De har jo allerede et par modeller av fossilversjonen av D-max så de har erfaring med bilmodellen fra før. Hvis man skal vente på at Isuzu selv lanserer en elbilversjon så tror jeg man skal vente lenge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg håper Arctic Trucks også vurderer en lignende ombygging av Isuzu D-Max i fremtiden. De har jo allerede et par modeller av fossilversjonen av D-max så de har erfaring med bilmodellen fra før. Hvis man skal vente på at Isuzu selv lanserer en elbilversjon så tror jeg man skal vente lenge.

 

Hvorfor håper du det? D-Max er ubrukelig offroad, grei på vanlig vei så det gir ingen mening. Hilsen eier av D-max

Lenke til kommentar

Hvorfor håper du det? D-Max er ubrukelig offroad, grei på vanlig vei så det gir ingen mening. Hilsen eier av D-max

 

Vel, jeg skal bare bruke den på vanlig vei. Kanskje jeg skulle skrevet at jeg håper den kommer for vanlig vei og ikke (bare) for gruvebruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har alltid trodd Artic Trucks var islandsk

 

Avdeling, datterselskap, utlagt tarm – kall det hva du vil. Det jeg bare ikke skjønner er hvorfor de valgte etablere seg i Forbjudia…, unnskyld, Norge heller som i Sverige. Det er noe naturstridig ved den saken. Må være den militære divisjonen som drar lasset. Det, og at vi er vant med å betale vesentlig mer for bilene som resten av verden – da utgjør tjenesten deres en mindre andel av kjøretøyets totalkostnad. 

 

 

Artic Trucks bygger (om til) hva Toyota ikke vil skal eksistere. Sånn sett skulle jeg ønske de kunne bygge (om til) hva Volkswagen ikke ønsker skal eksistere - nemlig e-Golf stasjonsvogn. (Kryssbytte drivverk.) Men jeg er ikke dummere som at jeg skjønner AT må ha en inntjening i størrelsesorden hva en e-Golf faktisk koster for å kunne drive butikk. 

Endret av 1P4XZQB7
Lenke til kommentar

Vel, her er det ikke snakk om det private markedet @Dubious - hvis du mener konsumentmarkedet, men kun til kjøring i gruver. Dog er mange gruvebedrifter privateide.

 

 

På sikt håper Thomsen imidlertid å levere HiLuxer som også kan brukes på vanlig vei. 

 

Lenke til kommentar

Hybridbiler er ikke interessante for meg. Jeg spurte en Suzuki-forhandler om hvor langt en hybrid kunne kjøre på elektrisitet og han sa ca. 3 mil. (Da kommer jeg ikke frem og tilbake til butikken engang) Så jeg lo og sa at "Ja, det er kanskje nok til å komme seg til nærmeste bensinstasjon hvis man går tom for drivstoff!" Så hybrider er en vits, mener jeg. I praksis kjøper man da en ny fossilbil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...