Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Oppfølgeren leverer varene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig ferdig med å laste ned den gigapatchen, og testet spillet. Først brukte jeg en del tid på å prøve å lage en dame jeg var noenlunde fornøyd med. Det gikk sånn relativt bra, men la oss bare si jeg brukte en del ansiktsmaling... :p Ansiktene i ME: Andromeda på launch var bedre enn det her. :p Men pytt, skal jo ikke se ansiktet hennes uansett. Kom meg til det hvite huset, sjekket posten, og vips veide dama plutselig et halvt tonn mer. WTF? Jeg kødder ikke, hun ble jo helt bælfeit? Vi snakker for feit til å kunne gå gjennom en dør? Måtte faktisk starte på nytt med en ny agent for å se om jeg valgte feil kroppstype, men det er bare to. En for menn, en for damer. Hva skjedde? Lastet ned en patch på rundt 50GB. Ante ikke at tre fjerdedeler av patchen er kroppsvekten hennes...  :green:

Tror vi tar Anthem en stund til, så får vi se. Har ikke slettet agenten, og hun ser normal ut i menyene. Men når hun må slanke seg for å kunne spille Jabba The Hutt er det noe galt et sted...  :evil:

Endret av Schreiber
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Likte ikke helt det jeg prøvde. Singleplayer spill med multiplayer komplekser. Lite fan av halvhjertede forsøk, men det som plager meg mest i spillet er selve størrelsesforholdet på ting. Står fiender 20 meter bort fra deg blir de knapt nok 10 pixler store, som er et problem i 4k.

Lenke til kommentar

Endelig ferdig med å laste ned den gigapatchen, og testet spillet. Først brukte jeg en del tid på å prøve å lage en dame jeg var noenlunde fornøyd med. Det gikk sånn relativt bra, men la oss bare si jeg brukte en del ansiktsmaling... :p Ansiktene i ME: Andromeda på launch var bedre enn det her. :p Men pytt, skal jo ikke se ansiktet hennes uansett. Kom meg til det hvite huset, sjekket posten, og vips veide dama plutselig et halvt tonn mer. WTF? Jeg kødder ikke, hun ble jo helt bælfeit? Vi snakker for feit til å kunne gå gjennom en dør? Måtte faktisk starte på nytt med en ny agent for å se om jeg valgte feil kroppstype, men det er bare to. En for menn, en for damer. Hva skjedde? Lastet ned en patch på rundt 50GB. Ante ikke at tre fjerdedeler av patchen er kroppsvekten hennes...  :green:

Tror vi tar Anthem en stund til, så får vi se. Har ikke slettet agenten, og hun ser normal ut i menyene. Men når hun må slanke seg for å kunne spille Jabba The Hutt er det noe galt et sted...  :evil:

Du fokuserer på de riktige tingene ser jeg.... *Ironi*

Men så virker hele posten din Ironisk da, får håpe den er det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes det virker pussig å lage et spill som lener seg mot realisme, men allikevel har helt normale menneskelige fiender som tåler 50 skudd i panna med en rifle..

1: Det blir solgt som et action-rpg. Det har ikke lent seg på realisme, vil heller ikke gjøre det.

2: Siden det er et action-rpg blir dette litt som et ranged dps spill, med dots of andre elementer fra andre RPG.

3: Kan ikke du vise meg en fiende (lik lvl som deg) som tåler 50HS fra en (lik lvl som deg) rifle? Ikke?

Standard fiender tåler 2-5 skudd, elites tåler mer, bosser tåler mye. Du må kite, dotte, heale..

Om du har sett for deg et realistisk spill må du ha dropper alle gameplay videoer, ikke lest et ord om spillet og aldri spilt eneren. Da føler jeg det ligger litt mer på deg enn spillet for å være ærlig.

Endret av DrAlban3000
  • Liker 7
Lenke til kommentar

synes også de har løst det ganske godt i division 2 vs division1. Så fort man får bort armoen så faller jo selv bossene og elites som fluer. 

Føles mer riktig ut selv om de selvsagt tåler veldig mye, men det må liksom til i en sånn her type spill. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kan det være utstyr du har pakket på henne? 4-5 lag med fleecegensere?

Var bare en bug, heldigvis. Eller rettere sagt en bug kombinert med overdrevet svært ryggsekk og vest, men å logge inn på nytt og skaffe ny ryggsekk og vest ordnet sakene. :)

Spilte for øvrig en del mer i går, og reddet en dame på toppen av et hotell. Oppdraget tok ikke mindre en to timer, og jeg storkoste meg stort sett hele veien. Eneste minuset er at AIen er komplett idiot til tider. Her sitter jeg med to svære maskingevær og fyrer løs, og fiendene spaserer rolig bort til meg og slår løs med hendene? WTF? Andre ganger plaffet de løs med alt de hadde, mens jeg snek meg rolig rundt dem og skjøt dem i ryggen. :p

Men det største problemet er nok Anthem. Er morsomt å utforske i Division 2, og kommer nok til å fokusere mye på det fremover. Problemet er bare at jeg veldig ofte møter en vegg (bokstvelig talt) som jeg vet jeg burde klare å klatre over uten problem, men neida, det gir spillet meg ikke lov til. I Anthem er det bare å fly rundt som en tulling uten begrensninger. Liker gameplayet i Anthem mye mer enn det i Division 2 på grunn av det, og synes kampene i Anthem er mye mer interessante og morsomme. Men Division 2 er mye mer interessant å utforske, og har fått ganske mye å gjøre. Men er det morsomt å gjøre? Det gjenstår å se. Så alt i alt foretrekker jeg gameplayet i Anthem, og verdenen i Division 2. Hadde vi bare hatt et spill som kombinerte de to... :(

• Liker 2
Lenke til kommentar

15 - 20 minutter hvis du er effektiv, ja. Jeg liker å utforske og tar ting med ro. ;)

Tror ikke du skjønner helt hva jeg mener med å bevege meg. I Anthem er det bare å fly rett opp. Gameplayet der er like vertikalt som horisontalt. I Division 2 har jeg møtt utallige gjerder osv jeg lett kan nå toppen på hvis jeg strekker meg, men spillet nekter å la meg klatre over der. Utrolig frustrerende når jeg vet det er noe på den andre siden jeg vil ha. I stedet for å bare hoppe over gjerdet må jeg spasere i flere minutter for å finne en vei rundt.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

15-20 hvor jeg utforsker alt. Jeg er dora the explorer når jeg spiller :p

Har ikke opplevd å møte på ting jeg ikke kan klatre over bortsett steder hvor det er opplagt at man ikke skal få gå. Mye piggtråd og sånn. 

Skjønner at anthem blir annderledes der har man en iron man suit, det er ikke helt meningen her. 

Lenke til kommentar

Synes det er like morsomt hver gang konsollfanboys klager over hvor vanskelig ting er med PC, mens de selv må sette inn en fysisk disk, laste ned en 50gb patch, spille et skytespill med en håndkontroller og slite med 30fps, mens PC-spillerne allerede har vært i gang i timesvis fordi de spiller på en moderne løsning hvor det bare er å trykke på en knapp og alt selvsagt er oppdatert ved launch.

Nesten så jeg begynner å lure på om det er sponset kampanje av Microsoft noen ganger fordi det virker så komisk.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Synes det er like morsomt hver gang konsollfanboys klager over hvor vanskelig ting er med PC, mens de selv må sette inn en fysisk disk, laste ned en 50gb patch, spille et skytespill med en håndkontroller og slite med 30fps, mens PC-spillerne allerede har vært i gang i timesvis fordi de spiller på en moderne løsning hvor det bare er å trykke på en knapp og alt selvsagt er oppdatert ved launch.

Nesten så jeg begynner å lure på om det er sponset kampanje av Microsoft noen ganger fordi det virker så komisk.

Nå må du ta deg en bolle.

Om du går fra utgangspunktet. Altså fra 0.

På en konsoll så kjøper du konsollen, kobler til 2 ledninger, trykker på en knapp, setter inn en cd, venter en liten stund, så trykker du på en knapp, så er du inne og spiller.

På en pc så kjøper du alle delene, så må du bygge den, så må du koble alt til, så må du få tak i alle drivere og instillinger, så må du laste ned steam eller lignende, så må du finne spillet, så må du kjøpe spillet og laste det ned, så må du vente på oppdateringer, så kommer instillinger og alt slik for å få spillet til å fungere, så kan du spille det.

Det å bruke en håndkontroller er virkelig ikke spesielt vanskelig. Det er mye verre å lære noen å bruke mus og tastatur fra grunnen av.

Lenke til kommentar

Synes det er like morsomt hver gang konsollfanboys klager over hvor vanskelig ting er med PC, mens de selv må sette inn en fysisk disk,

(med mindre man kjøper spill digitalt)

laste ned en 50gb patch,

(spill på PC patches jo aldri...)

spille et skytespill med en håndkontroller

(funker helt fint for folk flest. I tillegg er grunnen til hvorfor vi har en kontroller i første omgang at den fungerer omtrent likt i samtlige spill. Venstre stikke styrer figuren, høyre kameraet, og så videre. Dermed kan hvem som helst lære seg å spille i løpet av noen minutter. Har du spilt ett spill, vet du hvordan man styrer i alle de andre i samme sjanger. På tastatur har vi en hel haug med knapper som er forskjellige i nesten hvert eneste spill. WSDA styrer som regel figuren (men ikke alltid), men resten er en ren gåte.)

og slite med 30fps, mens PC-spillerne allerede har vært i gang i timesvis fordi de spiller på en moderne løsning hvor det bare er å trykke på en knapp og alt selvsagt er oppdatert ved launch.

(igjen, man kan kjøpe spill digitalt på konsoll, og til og med pre-loade akkurat som på PC)

Hva med Sony og Nintendo?

På konsoll har man étt oppsett for alle. På PC har vi en milliard forskjellige oppsett, og alle skal på ett eller annet vis kjøre like bra. Det skjer aldri, derfor må man slite med å stille inn det meste manuelt. Med mindre man har en PC til noen titalls tusen, i stedet for en konsoll til tre, fire tusen som kjører alt like bra. PCen må i tillegg oppgraderes ofte for å henge med, mens konsollen man kjøpte for fire år siden funker like fint i dag.

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Overraskende! Jeg likte det første spillet og har klokket betydelig med timmer der.

Men prisen er for høy for et spill jeg mener ser nesten identisk ut som det første, visst man ser bort fra omgivelsene så klart.

De nye animasjonene irriterer meg også, ser ut som karakteren får slag hver gang han skal beggyne å gå/løpe.

Ellers er det akkurat det samme igjen og igjen og igjen. Håpet på litt mer nytenking her.

Venter til prisen blir lavere med dette.

Veldig smart av Ubisoft å inngå eksklusivitet med Epic, med tanke på hvor mange PC spillere som ikke støtter Epic.

Alle kommer til uplay og legger pengene sine der i stedet. Salgs taktisk Geni strek.

Kan kjøpes på CDKEYS for 455 kr, billigere en 579 kr på Uplay og Epic (59,99 Euro)

Lenke til kommentar

2 timer? det oppdraget tar jo 15-20 min? :p 

kan klatre over det meste av store og små hindringer.  og alt som er merket med gule "tepper/plastikk" 

Brukte 20 minutter selv. Hvordan han kan bruke 2 timer er meg helt uforståelig... Men kanskje fordi karakteren hans er så feit :D

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...