Hårek Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 At kundeservice ikke kan svare på ørtenhundre anrop samtidig er forståelig. Gikk inn på nettsiden med mobilen, og der var det en pop-up melding som fortalte at de hadde problemer. Godt nok for meg. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) Opplever for tiden at nettet går stein tregt. Forsøker å laste opp en fil på rundt 35mb, forventet tid: to timer. Har forsøkt www.speedtest.net Ender opp med: PAGE ERROR eller Resultat: Ping 340 - Ned 1,7 Mbps - Opp 120 Kbps Endret 15. mars 2019 av Abnorm Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) Jeg fikk et problem med internett (CanalDigital, nå Telenor) ca. kl. 11:15 - 11:30. Jeg forsøkte ringe kundeservice, men telefonservicen var også nede (tydeligvis). Etter flere minutter kom jeg endelig frem til kundeservice, men de påstod hardnakket at det ikke var noe galt med linjen min inn til modemet i sikringsboksen, og det var intet han kunne gjøre. Allikevel valgte han å restarte modemet (eller noe lignende, eksternt) for å se om dette kunne hjelpe. Jeg la på og takket for hjelpen (manglende sådan..). Etter 10 minutter, (ca. 12:00) fungerte alt plutselig igjen uten at jeg hadde gjort noen endringer. Jeg tror jeg har blitt utsatt for samme feil som nevnt her (tiden passer jo bra..), men hvordan kan jeg bevise dette ovenfor telenor (mhp. "alltid på nett, garanti"? Jeg ser det er en DNS-feil. Kan det ikke da stemme at Telenor har klart å pinge mitt modem og sett at "det er live" og i den forbindelse trodd at alt var ok, mens jeg faktisk har blitt utsatt for feilen allikevel? EDIT: Jeg holder forøvrig til på Nøtterøy / Tønsberg, er det andre her i samme området som har hatt feil? Endret 15. mars 2019 av Anterialis Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 /den følelsen å ha internett fra stjelenor i 2019 ? 1 Lenke til kommentar
AlexOdegaard Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 /den følelsen å ha internett fra stjelenor i 2019 ? Er ikke alle som har et valg der de bor. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5xceXKO3 Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 Endelig viser det seg at open dns eller annet er bedre enn vanlig isp sin. En annen fordelt med å bytte dns kan også være Sikkerhet og mer. Anonymitet fra isp en. Lenke til kommentar
sosh82 Skrevet 26. mars 2019 Del Skrevet 26. mars 2019 Merket ikke noe, satte 1.1.1.1 8.8.8.8 på pihole for flere år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg