steinjarle Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Telenor sier de ikke vet hva som er galt.Trøbbel for Telenor-kunder: Mange har mistet nettilgangen Lenke til kommentar
Edefjes Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Telenor DNS fungerer ikke. Kom opp igjen her etter å ha byttet til 1.1.1.1 og .2 Lenke til kommentar
datafeilen Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Rammet av dette. Hønefoss området. Kommer heller ikke gjennom til 91509000. Eneste som fungerer er mobilt internett. Får DSL linje,men server svarer ikke og klarer ikke tildele IP adresse Lenke til kommentar
Ruben1987 Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Samme feil her i Moss. Telenor har problemer med DNS-serverne sine. Byttet til Cloudfare 1.1.1.1 og Google 8.8.8.8 sine DNS, og nå fungerer alt som det skal hos meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) Problemet er som sagt DNS servern til Telenor. Bruk VPN, så får du en ny DNS IP. Da funker alt som det skal igjen. Eventuelt endre DNS IP manuelt på enheten. Endret 15. mars 2019 av Slettet-hCbNt6w4Pq Lenke til kommentar
Mobilutvikleren Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Nettet er dødt hos meg i Oslo også. Dersom jeg sjekker driftsmeldinger hos Telenor på min adresse forteller de meg at "Det er ingen kjente feil i dette området. For mer hjelp til å løse problemet kan du gå til våre hjelpesider for TV, internetteller telefoni". Godt man har nettaviser som kan fortelle sannheten. 2 Lenke til kommentar
datafeilen Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Søren..får ikke logget på Telenor ruteren og endre DNS Lenke til kommentar
OtherHalf Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) Kan være én enkelt feilkommando på en cisco-router som kan være årsaken. Nettverket til Telenor er BGP-drevet, ekstremt komplisert routing-protokoll i større nettverk. Endret 15. mars 2019 av Kaffekong1 1 Lenke til kommentar
Kyhring Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Kan bekrefte at endring til google DNS 8.8.4.4 og 8.8.8.8 også virker. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Trøbbel her også som kommer og går litt. Canal Digital Lenke til kommentar
datafeilen Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Virker ikke her ennå. Kl 1442 Lenke til kommentar
HåvardDaaeRognli Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Er det flere som har - når de prøvde komme på nett - fått opp «targeteveryone.com» i søkefeltet? Bruker Safari på en iPhone 8Plus Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Man kommer seg altså ikke inn på Ruteradministrasjon ved slike feil. Merkelig at man er avhengig av DNS for å komme inn på http://192.168.0.1/ Lenke til kommentar
per parker Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) Søren..får ikke logget på Telenor ruteren og endre DNS Du kan endre dns direkte på pc, mobil eller andre enheter for kun den enheten. https://www.windowscentral.com/how-change-your-pcs-dns-settings-windows-10 Endret 15. mars 2019 av per parker Lenke til kommentar
thinkthing Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Telenor DNS fungerer ikke. Kom opp igjen her etter å ha byttet til 1.1.1.1 og .2 og .2? Sekundær til Cloudflare er 1.0.0.1 Lenke til kommentar
edorf67 Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Hos meg her i Fredrikstad har det fungert greit i dag, men nettet var nede i natt fra 00.30 til jeg la meg kl 03.00. Lenke til kommentar
TineSandvold Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Den «alltid på nett» garantien bruker de for å få kunder over til seg. Jeg har Telenor bredbånd og Telia mobilabonnement. Jeg var uten nett i to uker i sommer (det tok lang tid for å få de til å gidde å gjøre noe), og da var «kompensasjonen» «kom over til oss, så får du 15GB gratis». Jeg sa nei fordi jeg ville beholde Telia, og da var det ingen kompensasjon å få. Jeg fikk også full regning på en måned, enda jeg bare hadde nett i to av ukene. 1 Lenke til kommentar
Tore Eikeland Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Interessant var det å merke seg at telehor's feilmeldingstjeneste oxo var nede. Så når man pøvde å ringe for å rapportere feil - kom man enten ikke igjennom ELLER , etter å ha lyttet til grufull pausemusikk i loop - blir man avspist med en melding som sa noe slikt som "Tjenesten kan ikke nås for øyeblikket - GOODBYE". Etter å ha hatt nettet nede, ventet i et utall av minutter , for deretter å bli tvunget lagt på samtalen ... vel, lettere illsint er en heller forsiktig beskrivelse av humøret der og da.... 1 Lenke til kommentar
datafeilen Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Du kan endre dns direkte på pc, mobil eller andre enheter for kun den enheten. https://www.windowscentral.com/how-change-your-pcs-dns-settings-windows-10 Nei,dette fungerer ikke. Jeg hadde kun DSL linje på Telenor ruter. Ble ikke tildelt IP fra telenor ruter. Har 2 andre rutere som jeg har bak denne og ettersom ingen av disse fikk IP tildelt fra Telenor sin ruter hjalp det null å endre DNS server her. Kunne ikke pinge en skitt utenfor eget interne nettverk. Ønsket å sette telenor ruter i bridge mode,men fant ikke passord. Endret både admin brukernavn og passord på denne gamle boksen for minst 5 år siden. Nå er det heldigvis oppe igjen,men denne gamle ADSL ruteren bør nok kanskje pensjoneres og koble alt direkte på ruter nr 2. Den støtter PPoE som jeg mener fortsatt brukes her. Da gjelder det bare å finne passord/brukernavn. Ps kjører Linux på pc'ene her og har gjort så siden 1996... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg