Gå til innhold

Y ute av sekken: – Bilen vil ha funksjonalitet som en SUV, men kjøre som en sportsbil, sier Musk


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke fan av Crossovere selv, men de er ufattelig populære, og syns denne ser helt grei ut for hva det er. Tipper den kommer til å selge som bollene gjør på Espa :)

 

Innstegsmodellen har kun bakhjulstrekk, i motsetning til Model 3, som bilen er basert på (den har firehjulstrekk på alle modellene).

 

Nei, dette stemmer ikke

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit skuffet nå etter å ha sett "reveal" videoen. Det skal handle om Model Y, men bilen får de siste 5 minuttene av videoen. Det er en model 3 som har andre litt høyere dempere stort sett?  

 

Syns Tesla kan lære litt av Polestar angående hvordan ha en pressekonferanse på en ny bil. Det var hundre ganger mer interessant å følge med på. Men så er kanskje bilen endel mer interessant å prate om også? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg håpet på noe det går an å sette skiboks på. Dette blir uaktuelt for min del.

 

Alt tyder på at du kan ha skiboks på denne da. Den får vanlige dører, og model 3 som denne baseres på, kan ha både takstativ og skiboks:

https://shop.tesla.com/us/en/product/vehicle-accessories/model-3-roof-rack.html

https://electrek.co/2019/01/11/tesla-model-3-roof-rack-efficiency-test/

Bra, da er ikke Y uaktuell likevel.

Lenke til kommentar

Til Teknisk Ukeblad:

 

- Som nevnt av flere her kommer model 3 i utgaver med bare bakhjulsdrift, RWD. Disse leveres noe senere enn AWD-modellene, også her i landet. Tesla har samme plan for model Y. Først AWD, deretter de rimeligere RWD-utgavene.

 

- cW-verdien på 2,3 må ha kommafeil. Model S har 0,24, model 3 har 0,23.

 

- "Autopilot, der bilen stort sett følger køen" Stort sett, som i ikke alltid? Merkelig formulering!

 

- Ellers bør dere kontakte Tesla og be om avklaring på et par punkter veldig mange nordmenn lurer på: Er det mulighet for hengerfeste (og evt kg) og mulighet for takstativ/takboks?

Endret av Simen1
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Takstativ har det kommet til Model 3, så det ville være svært usannsynlig at det ikke gjør det til Y også. Hengerfeste går det fortsatt rykter om til M3, men ingenting er bekreftet enda. Jeg er enig i innlegget ditt, men det er ikke sikkert TU har mulighet til å vite det siste punket du skriver der :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig i innlegget ditt, men det er ikke sikkert TU har mulighet til å vite det siste punket du skriver der :)

De har sine pressekontakter i Tesla de kan spørre. Svaret blir mest sannsynlig "uavklart", men det er likevel verdt å spørre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ifølge Musk har Model Y en cW-verdi på bare 2,3.

 

2,3? Da har den en aerodynamikk omtrent som ei låvedør. Volvo 240 hadde en cW-verdi på 0,46 og tredjegenerasjon Audi 100 c3 hadde på 80-tallet en cW-verdi på 0,29. Eller kanskje TU-redaksjonen har begått en kommafeil? Er det virkelig mulig?

 

post-51414-0-63353700-1552656791_thumb.jpg

Audi 100 c3 (1983-1991) hadde en cW-verdi på 0,29

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...