Redaksjonen. Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Y ute av sekken: – Bilen vil ha funksjonalitet som en SUV, men kjøre som en sportsbil, sier Musk Lenke til kommentar
5V115MSQ Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Bildet er vel av en Model X? 3 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Bildet er vel av en Model X? Det er det. Lenke til kommentar
jannicken Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Bildet er vel av en Model X? Takk for påpekning, vi har byttet bildet. Vh Jannicke Nilsen, nyhetsleder 1 Lenke til kommentar
Nonym Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) Model 3 har ikke AWD på alle modellene, det er kun de 2 toppversjonene som leveres med AWD. Så det er likt som ved Model Y. Endret 15. mars 2019 av Nonym 2 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 De fleste crossovere ser ikke ut i måneskinn. Denne er ikke et unntak. 3 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Ikke fan av Crossovere selv, men de er ufattelig populære, og syns denne ser helt grei ut for hva det er. Tipper den kommer til å selge som bollene gjør på Espa Innstegsmodellen har kun bakhjulstrekk, i motsetning til Model 3, som bilen er basert på (den har firehjulstrekk på alle modellene). Nei, dette stemmer ikke 1 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 I det amerikanske markedet er det vel mulig å få bilen med bakhjulstrekk? Lenke til kommentar
oophus Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Greit skuffet nå etter å ha sett "reveal" videoen. Det skal handle om Model Y, men bilen får de siste 5 minuttene av videoen. Det er en model 3 som har andre litt høyere dempere stort sett? Syns Tesla kan lære litt av Polestar angående hvordan ha en pressekonferanse på en ny bil. Det var hundre ganger mer interessant å følge med på. Men så er kanskje bilen endel mer interessant å prate om også? 2 Lenke til kommentar
Egil Hjelmeland Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Jeg håpet på noe det går an å sette skiboks på. Dette blir uaktuelt for min del. 1 Lenke til kommentar
missi Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Så, en nesten ikke merkbart forbedret Model 3? Sorry, men vi har Polestar på trappene. Og nye modeller fra Audi. MY er litt for lite litt for sent. 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Så, en nesten ikke merkbart forbedret Model 3? Sorry, men vi har Polestar på trappene. Og nye modeller fra Audi. MY er litt for lite litt for sent. Det er ikke noe problem, da handler du noe annet. Regner med du har lagt inn bestilling? Lenke til kommentar
5V115MSQ Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Jeg håpet på noe det går an å sette skiboks på. Dette blir uaktuelt for min del. Alt tyder på at du kan ha skiboks på denne da. Den får vanlige dører, og model 3 som denne baseres på, kan ha både takstativ og skiboks: https://shop.tesla.com/us/en/product/vehicle-accessories/model-3-roof-rack.html https://electrek.co/2019/01/11/tesla-model-3-roof-rack-efficiency-test/ 3 Lenke til kommentar
Egil Hjelmeland Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Jeg håpet på noe det går an å sette skiboks på. Dette blir uaktuelt for min del. Alt tyder på at du kan ha skiboks på denne da. Den får vanlige dører, og model 3 som denne baseres på, kan ha både takstativ og skiboks:https://shop.tesla.com/us/en/product/vehicle-accessories/model-3-roof-rack.html https://electrek.co/2019/01/11/tesla-model-3-roof-rack-efficiency-test/ Bra, da er ikke Y uaktuell likevel. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) Til Teknisk Ukeblad: - Som nevnt av flere her kommer model 3 i utgaver med bare bakhjulsdrift, RWD. Disse leveres noe senere enn AWD-modellene, også her i landet. Tesla har samme plan for model Y. Først AWD, deretter de rimeligere RWD-utgavene. - cW-verdien på 2,3 må ha kommafeil. Model S har 0,24, model 3 har 0,23. - "Autopilot, der bilen stort sett følger køen" Stort sett, som i ikke alltid? Merkelig formulering! - Ellers bør dere kontakte Tesla og be om avklaring på et par punkter veldig mange nordmenn lurer på: Er det mulighet for hengerfeste (og evt kg) og mulighet for takstativ/takboks? Endret 15. mars 2019 av Simen1 6 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Takstativ har det kommet til Model 3, så det ville være svært usannsynlig at det ikke gjør det til Y også. Hengerfeste går det fortsatt rykter om til M3, men ingenting er bekreftet enda. Jeg er enig i innlegget ditt, men det er ikke sikkert TU har mulighet til å vite det siste punket du skriver der 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Jeg er enig i innlegget ditt, men det er ikke sikkert TU har mulighet til å vite det siste punket du skriver der De har sine pressekontakter i Tesla de kan spørre. Svaret blir mest sannsynlig "uavklart", men det er likevel verdt å spørre. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Ikke bestandig så lett å vite med Tesla Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Ifølge Musk har Model Y en cW-verdi på bare 2,3. 2,3? Da har den en aerodynamikk omtrent som ei låvedør. Volvo 240 hadde en cW-verdi på 0,46 og tredjegenerasjon Audi 100 c3 hadde på 80-tallet en cW-verdi på 0,29. Eller kanskje TU-redaksjonen har begått en kommafeil? Er det virkelig mulig? Audi 100 c3 (1983-1991) hadde en cW-verdi på 0,29 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå