Salvesen. Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 De som kjører Tesla i Trondheim er sinker De ligger som regel under fartsgrensen God empirisk observasjon det der! 3 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 Model 3 performance, slo Ferrari 458 Italia på Streets of Willow. Hvis ikke det er å kjøre som en sportsbil, så vet ikke jeg. https://www.teslarati.com/tesla-model-3-performance-track-mode-release-version-beats-ferrari-closed-circuit-test/ Veldig baneavhengig, og det er mange faktorer som spiller inn (fører, dekk, vær). 458 Italia er også en gammel bil i sportsbilsammenheng. En F87 M2 er registert med en rundetid på 1.22,73 der, kun noen tideler bak 458. 1.41,28 på Laguna Seca med en modifisert Model 3 Performance. Samme fører klarte 1.46,8 uten mod. 458 Italia er klokket inn til 1.36,22 på samme bane. 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 (endret) Det er fortsatt imponerende, syns du ikke? Vi snakker en elbil til 500k - ny. Må alt være negativt? Endret 17. mars 2019 av bshagen 2 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 Hvem bryr seg egentlig. Ja, si det? Hvem råkjører eks. i tettbygde strøk? Og det skal litt å unngå og se fronten på et motgående kjøretøy. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 18. mars 2019 Del Skrevet 18. mars 2019 Veldig baneavhengig, og det er mange faktorer som spiller inn (fører, dekk, vær). 458 Italia er også en gammel bil i sportsbilsammenheng. En F87 M2 er registert med en rundetid på 1.22,73 der, kun noen tideler bak 458. 1.41,28 på Laguna Seca med en modifisert Model 3 Performance. Samme fører klarte 1.46,8 uten mod. 458 Italia er klokket inn til 1.36,22 på samme bane. Men du er enig i at M3P kan kalles en sportsbil, med den prestandaen? 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. mars 2019 Del Skrevet 18. mars 2019 (endret) Veldig baneavhengig, og det er mange faktorer som spiller inn (fører, dekk, vær). 458 Italia er også en gammel bil i sportsbilsammenheng. En F87 M2 er registert med en rundetid på 1.22,73 der, kun noen tideler bak 458. 1.41,28 på Laguna Seca med en modifisert Model 3 Performance. Samme fører klarte 1.46,8 uten mod. 458 Italia er klokket inn til 1.36,22 på samme bane. Ligger ett par 458 italia til salgs på finn.Prisen er rundt 2 millioner. At en ny elbil til 600tusen nesten holder følge er da ganske rått. Endret 18. mars 2019 av Complexity 5 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 18. mars 2019 Del Skrevet 18. mars 2019 RS5 2012 er en bil som vekker mye oppmerksomhet pga sportslig utseende. Tesla elbil som du ser hele tiden, i tillegg høres ut som strykjern. Tror jeg holder meg til RS5 gitt. Har ettermontert milltek catback sportseksos Jeg er fornøyd med 4.8 V8 min selv, men akkurat 0-100 klarer jeg ikke å hamle opp med Teslaer. Eller det vil si jeg pleier å si at vi tar best av 7 når Tesla eierene skal kjøre omkapp Selv om jeg liker bensinmotorer, så klarer jeg å like elektrisk også, skjønner ikke helt hvorfor det skal ekskludere hverandre? Tror ikke noe på at du klarer 3.8 i din da, går vel ca likt som Panameraen min tenker jeg 4.7??? 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. mars 2019 Del Skrevet 18. mars 2019 (endret) Enig. Har selv eid V8, en S65 som er BMW M3 (2008 mod). Elsket den motoren, herlig lyd og kjøreegenskapene var fantastiske i M3en. Så prøvde jeg TM3P, og jeg må si den overrasket meg stort, og jeg skal tippe den ikke er langt bak BMWen på bane. Aksen var en annen verden. Jeg kommer til å savne BMWen, men jeg gleder meg som en liten unge til å ta i mot TM3LR som jeg har bestilt også.Livet er herlig Endret 18. mars 2019 av bshagen Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. mars 2019 Del Skrevet 18. mars 2019 Mange som kjører Yaris sinker også trafikken. Betyr det at fossilbiler sinker trafikken? God empirisk observasjon det der! Det var som svar på at Tesla er "så raske", når de i grunnen er lik Yaris.. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. mars 2019 Del Skrevet 18. mars 2019 Men du kommer jo ikke akkurat med noe som kan kalles et bevis. Har du noe grunnlag utover at "du syns"? Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Jeg kjøpte også en universalkonroll, men syntes det var mer komplisert enn å sjonglere med 3 fjernkontroller og jeg foretrekker fortsatt å ha full kontroll med 3 fjernkontroller. Da har du kjøpt en svært dårlig universalkontroll eller ikke klart å programmere den riktig. Logitech har noen fantastiske kontroller så man kan sette opp akkurat som man vil. 2 trykk skifter innganger, skrur av eller på enheter og gir full valgfrihet. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Tja, vi får se. Hvor mange rene bensin- og dieselbiler har produsentene igjen i sortimentet i 2025 mon tro? Det meste blir jo i det minste hybridisert nå. De største produsentene har allerede sagt at det bil bli produsert bensin og diesel modeller i mange år fremover Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Tiden vil vise Om det er 2025 eller 2030, nye fossilbiler blir ulovlige til slutt Skal bli digg! Jepp.. Tiden vil vise at du tar feil? Blir ikke mye digg nei. Med mindre de kommer med ett gigant hopp på batterifronten over natten er elektrisk en ubrukelig løsning for ganske mange. Tenke lengre enn nesa di nå.. Satser på bensin og diesel biler blir produsert i mange mange år enda slik produsentene selv sier. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 100 mil hadde vært "kjekt å ha", men 500 holder egentlig i massevis. Batteriene blir stadig renere å produsere, men alt i dag er det mye mer miljøvennlig å lage batterier enn å brenne olje på tanken. Elektrisitet er det stort sett over alt, men lademuligheter bygges ut i takt med utbredelsen. 500mil holder i massevis ja? Ikke så veldig mye renere å masseprodusere store batteripakker idag enn å utvinne olje. Men det kommer seg sakte men sikkert. Men batteriteknologien man har idag er ubrukelig for å få alle over på elektrisk. Hadde aldri kunnet ha elektrisk så ræva dårlig som det er idag. Mange steder i verden uten strøm.. Lademuligheter bygges ikke ut i takt med utbredelsen nei.. Det er en grunn til mange klager på elendig tilgang på lademuligheter 1 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Hva hjelper det med tiltro, når du ikke en gang har prøvd en Tesla Model 3? Du drar jo konklusjoner ut av ingenting her jo? Har faktisk kjørt 90talls biler som er bedre å kjøre enn Model 3 så ikke noe å skryte over 2 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Jepp.. Tiden vil vise at du tar feil? Blir ikke mye digg nei. Med mindre de kommer med ett gigant hopp på batterifronten over natten er elektrisk en ubrukelig løsning for ganske mange. Tenke lengre enn nesa di nå.. Satser på bensin og diesel biler blir produsert i mange mange år enda slik produsentene selv sier. De sier det ikke:p Volkswagen som er største bilprodusent sier siste gen giftbil blir 2026 https://e24.no/bil/volkswagen/dieselens-dager-er-talte-hos-volkswagen/24510010 Og batteriene i dag går jo 5-600km. Snart kan man lade dem på 15 min og. Hvem gidder da å kjøre på dyrt skadelig giftstoff. Litt mer fakta enn følelser takk 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Har faktisk kjørt 90talls biler som er bedre å kjøre enn Model 3 så ikke noe å skryte over Hvilke biler var dette? Fordi jeg har selv eid en E92 BMW M3, og kan fortelle at TM3P ikke var langt unna M3en når det kom til kjøreopplevelse. Spent på hvilke 90-talls biler du nå skal dra opp av hatten Endret 20. mars 2019 av bshagen Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 De største produsentene har allerede sagt at det bil bli produsert bensin og diesel modeller i mange år fremover Rene bensin- og dieselbiler? Uten hybridisering? Noen få modeller kanskje, men i all hovedsak beveger markedet seg mot hybridisering av fossilbilene da det ser ut til å være eneste mulighet for å klare nye utslippskrav. 3 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 (endret) De sier det ikke:p Volkswagen som er største bilprodusent sier siste gen giftbil blir 2026 https://e24.no/bil/volkswagen/dieselens-dager-er-talte-hos-volkswagen/24510010 Og batteriene i dag går jo 5-600km. Snart kan man lade dem på 15 min og. Hvem gidder da å kjøre på dyrt skadelig giftstoff. Litt mer fakta enn følelser takk Det sier de jo... 2040 står der i artikkelen wol du ikke har lest skikkelig.Batterier idag kan teoretisk sett holde den avstanden under ekstremt ideelle omstendigheter. I praksis er det litt forsljell. Litt mer fakta enn følelser takk Endret 21. mars 2019 av iPhoneXs 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Det sier de jo... Batterier idag kan teoretisk sett holde den avstanden under ekstremt ideelle omstendigheter. I praksis er det litt forsljell. Litt mer fakta enn følelser takk Hvor var fakta der? De nye standardene for å måle batteriene er mye mer riktige enn tidligere, hvis du ikke har fått det med deg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå