Salvesen. Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Så har vi det gående igjen, sutring om skjermen. Som om det var en overraskelse at den ble mer eller mindre lik modell 3 i litt større utførelse. 4 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Skal man ha en touch skjerm, som alle biler får uansett, gir det jo mening at den er stor og lett å bruke. 2 Lenke til kommentar
Sporlaus Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Liker ikke ratet, men minimalistisk interiør er noe av det beste Tesla har oppfunnet. Jeg vet ikke hvordan det er i praksis, kan være upraktisk, men jeg vet at det er min stil. Hvis ikke de tyske elbilprodusentene kommer med noe lignende interiør etterhvert er jeg overbevist at min neste bil blir Tesla. Kanskje model Y. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Ønsker meg skraplodd til jul! Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) Hvis Polestar ender opp i cirka samme prisklasse som Model 3 som det antydes her, så er det veldig spennende. Har ikke noe forhold til Polestar, men har likt godt de Volvoene jeg har kjørt. Endret 15. mars 2019 av gamlefar 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Er også spent på polestar, volvo gjør mye godt og liker forhandleren her i byen. Men, virker som volumet blir lavt og av en eller annen grunn lover de bare <5 sekund til 100 med all den effekten. Mulig de er veldig konservativ på software siden. Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Når en bil til daglig bruk akselerer fra 0 til 100 på 9 sekunder er det godt for meg. Viktigere hvordan bilen ellers kjøres og har i utgangspunktet mer tiltro der til Polestar enn Tesla. 5 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Når en bil til daglig bruk akselerer fra 0 til 100 på 9 sekunder er det godt for meg. Viktigere hvordan bilen ellers kjøres og har i utgangspunktet mer tiltro der til Polestar enn Tesla. For oss som er vandt til tall under 5 fra før blir det lite fristende. Men vi er som vi alle vet forskjellige og det er bra. 1 Lenke til kommentar
Dr.Freeze Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Synes det er utrolig synd at ikke Tesla klarer å designe noe mer spennende enn noe som ser ut som en Chrysler Neon fra 1996 ? 5 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Hadde ikke sett Vision IV før så måtte google litt. Dette må vel være den styggeste CUVen jeg har sett hittil Vel, hver sin smak. Dessuten er det vel bare konseptskisser, med 22" hjul og alt mulig annet rart som neppe blir med over i produksjonsutgaven. Med den fronten blir det ingen klasseledende lav luftmotstandskoeffisent ihvertfall. https://www.nettavisen.no/livsstil/skoda-vision-iv-skoda-avduker-ny-elbil-som-skapt-for-nordmenn/3423601795.html Ikke mye skisse bare gitt. 1 Lenke til kommentar
genser Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Er det noe som helst risiko ved å bestille? Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 Er det noe som helst risiko ved å bestille?Ja, om Tesla skulle gå konkurs før du får bilen, så er det nesten garantert at du taper pengene. I mitt syn er det svært usannsynlig, men man vet aldri når det er snakk om 2+ år ut i tid. 2 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 https://www.nettavisen.no/livsstil/skoda-vision-iv-skoda-avduker-ny-elbil-som-skapt-for-nordmenn/3423601795.html Ikke mye skisse bare gitt. Ok, skisse var vel feil ord, men det er fortsatt en konseptbil. Altså blir den neppe seende slik ut. Lenke til kommentar
mkotsbak Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 Så tenker man det er mva med i bildet i 2021? Fredet ut 2021: https://www.motor.no/artikler/2018/januar/regjeringen-freder-elbil-fordelene-i-jeloya-erklaring/ Ja, men det viktigste unntaket til ESA, nemlig momsfritaket, gjelder bare ut 2020: https://elbil.no/esa-godkjenner-momsfritak-pa-elbil-for-tre-nye-ar/ 2 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 Hehe, nå tenkte jeg det vel mer som at fossilbiler kjører på dinosaurer Det sier litt at det er et høyre parti som stemmer for dette, sier litt om hvor opptatt vi er av klima og elektrifisering i Norge. Nå blir det jo antagelig regjeringsskifte snart ser man på meningsmålingene, og venstre siden er jo enda gladere i miljøet Så bare å forbrede seg på at fossil dinosaur biler blir ulovlig å kjøpe noe om få år! Det blir gode tider ! Elbiler er jo objektivt sett langt bedre. De som ikke har forstått dette i 2019 har litt å lære Fossil betyr ikke nødvendigvis dinosaur altså. Hvilket parti som vil hva hjelper lite når de er i regjering og alt må stemmes over. Og fossilbiler blir ikke ulovlig å kjøpe om få år? ELbiler er ikke bedre på noen måte for veldig mange av oss usnsett hvordan man vrir på det. Kan de rulle minst 100mil uten lading i minusgrader, kan lades overalt uten problem og batteriene blir renere å produsere så kan vi kanskje begynne å snakke. Men det er mange år frem i tid om det vil skje. Derfor kan ikke diesel eller bensinbiler kuttes ut før om svært mange år heller. Ting utvikler seg hele tiden så innen den tid er ELbil ut. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 Dette høres bra ut. Håper større takhøyde = bedre benplass og lårstøtte (fullverdige seter). Model 3 hadde god nok tak høyde bak, men forferdelig benplass og null lårstøtte (henger nok litt sammen) som resulterte i at baksetene var mer "barne seter". Barneseter? Er du i stand til å være seriøs? Kan jeg spørre om hvor høy du er og om du har prøvd baksetene? For rapportene tilsier at høye personer ikke har problemer med baksetene i Model 3 etter at de ble revidert. Dette har jeg jo også vist deg en video på, der en fyr på ca 2m ikke har noe problemer med plass i det hele tatt 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 Når en bil til daglig bruk akselerer fra 0 til 100 på 9 sekunder er det godt for meg. Viktigere hvordan bilen ellers kjøres og har i utgangspunktet mer tiltro der til Polestar enn Tesla. Hva hjelper det med tiltro, når du ikke en gang har prøvd en Tesla Model 3? Du drar jo konklusjoner ut av ingenting her jo? 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 Fossil betyr ikke nødvendigvis dinosaur altså. Hvilket parti som vil hva hjelper lite når de er i regjering og alt må stemmes over. Og fossilbiler blir ikke ulovlig å kjøpe om få år? ELbiler er ikke bedre på noen måte for veldig mange av oss usnsett hvordan man vrir på det. Kan de rulle minst 100mil uten lading i minusgrader, kan lades overalt uten problem og batteriene blir renere å produsere så kan vi kanskje begynne å snakke. Men det er mange år frem i tid om det vil skje. Derfor kan ikke diesel eller bensinbiler kuttes ut før om svært mange år heller. Ting utvikler seg hele tiden så innen den tid er ELbil ut. Nei, trodde du det var det jeg mente? i såfall må du lese igjen haha. Nybiler fra 2025 blir antagelig ulovlig bare å akseptere det hehe. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 Nei, trodde du det var det jeg mente? i såfall må du lese igjen haha. Nybiler fra 2025 blir antagelig ulovlig bare å akseptere det hehe. Skal man reise til Sverige for å kjøpe ny bil da? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 Skal man reise til Sverige for å kjøpe ny bil da? Nei, man kjøper ny elbil:) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå