oophus Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Hadde ikke sett Vision IV før så måtte google litt. Dette må vel være den styggeste CUVen jeg har sett hittil Vel, hver sin smak. Dessuten er det vel bare konseptskisser, med 22" hjul og alt mulig annet rart som neppe blir med over i produksjonsutgaven. Med den fronten blir det ingen klasseledende lav luftmotstandskoeffisent ihvertfall. Hvorfor det? Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Prisingen av Model 3 og Y satt opp mot Vision IV og Polestar 2 viser nok at forpranget til Tesla ihvertfall ikke ligger på produksjonskostnader. Hadde større forhåpninger til Model Y. Hvordan kommer du frem til det? Topputgaven av Polestar skal koste i underkant av 600.000 kroner, og vil da være ganske sammenlignbar med Model 3 LR AWD, som koster ca 440.000 kroner. Noen vil si en forskjell på 160.000 kroner er ikke ubetydelig. Innstegsmodellen av Polestar 2 skal koste i underkant av 400.000 kroner, der innstegsmodellen av Model 3 er forventet å koste i området av 330.000 kroner. Så der er det også en forskjell på 70.000 kroner. Skoda Vision iV skal starte på noe i området av 500.000 kroner. Da er det ikke helt kjent akkurat hvilket utstyr den vil ha og diverse slikt, men man kan kanskje tro at den er noenlunde tilsvarende Model Y LR AWD, som koster 474.000 kroner. Da er den altså 26.000 kroner dyrere, og den er en Skoda... 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Ja det er bekreftet, har nok samme løsning som model 3. Som ikke er veldig bra. Men Tesla leverer(selv om de er utsolgt). Antar du mente takstativ nå og ikke takrails som kjermaikklampe spurte om? Aldri hørt om mulighet for ettermontering av takrails på noen bil som ikke har det fra fabrikk. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Nå stemmer Høyre om å forby nybilkjøp av fossilbil fra 2025. Denne bilen er enda en spiker i kista for dinosaurbiler. Meget flott! Kommer ikke til å skje? Praktisktalt umulig å få gjennonført på så kort tid. Spesielt når alternativet er elektrisk. Denne bilen er ikke noe mer spiker i kista for fossile biler. Til opplysning kom elbilen før fossilbilen så elektrisk er vel mer dinosaurbil mtp alder? 1 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Samme stygge interiøret som TM3. Liker du flest mulig knapper? Vet ikke om du har lagt merke til det men samfunnet er på vei bort fra fysiske knapper. Mobiltelefoner, nettbrett, kasseapparater, diverse selvbetjeningsmaskiner osv er stort sett knappeløse. Den tradisjonelle bilindustrien henger stort sett 10-20 år bak slike trender (ref kassettspillere som ble levert i biler lenge etter kassettens død) men de andre kommer nok til å følge etter Tesla med langt færre knapper enn i dag. Knapper er alltid bedre enn å ha alt på ett touch panel. Enklere å huske og kunne føle seg frem på knapper, mindre skjerm gir mindre forstyrrelser mens man kjører. Bilindustrien henger 10-20år bak hva da liksom? Mange biler som (uheldigvis) har nesten utelukkende touch basert styring. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) Kommer ikke til å skje Praktisktalt umulig å få gjennonført på så kort tid. Spesielt når alternativet er elektrisk. Denne bilen er ikke noe mer spiker i kista for fossile biler. Til opplysning kom elbilen før fossilbilen så elektrisk er vel mer dinosaurbil mtp alder Hehe, nå tenkte jeg det vel mer som at fossilbiler kjører på dinosaurer Det sier litt at det er et høyre parti som stemmer for dette, sier litt om hvor opptatt vi er av klima og elektrifisering i Norge. Nå blir det jo antagelig regjeringsskifte snart ser man på meningsmålingene, og venstre siden er jo enda gladere i miljøet Så bare å forbrede seg på at fossil dinosaur biler blir ulovlig å kjøpe noe om få år! Det blir gode tider ! Elbiler er jo objektivt sett langt bedre. De som ikke har forstått dette i 2019 har litt å lære Endret 15. mars 2019 av PgUp 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Hvorfor vises ingen bilder eller skisser over denne 7-seter konfigurasjonen? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Antar du mente takstativ nå og ikke takrails som kjermaikklampe spurte om? Aldri hørt om mulighet for ettermontering av takrails på noen bil som ikke har det fra fabrikk. Ja det har du helt rett i, her var jeg for kjapp:) Lenke til kommentar
oophus Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) Hvordan kommer du frem til det? Topputgaven av Polestar skal koste i underkant av 600.000 kroner, og vil da være ganske sammenlignbar med Model 3 LR AWD, som koster ca 440.000 kroner. Noen vil si en forskjell på 160.000 kroner er ikke ubetydelig. Innstegsmodellen av Polestar 2 skal koste i underkant av 400.000 kroner, der innstegsmodellen av Model 3 er forventet å koste i området av 330.000 kroner. Så der er det også en forskjell på 70.000 kroner. Skoda Vision iV skal starte på noe i området av 500.000 kroner. Da er det ikke helt kjent akkurat hvilket utstyr den vil ha og diverse slikt, men man kan kanskje tro at den er noenlunde tilsvarende Model Y LR AWD, som koster 474.000 kroner. Da er den altså 26.000 kroner dyrere, og den er en Skoda... Minus 19%. Prisingene vi har fått av polestar grunner ut av tyske priser - slik jeg har forstått det om man følger tipset til diverse facebook elbil grupper. Dvs at Polestar starter rett i overkant av 300,000 kr og du kan fjerne rundt 100,000 kr av toppmodellen. Stemmer dette, så vil jeg si de ligger langt, langt oppe i verdi for pengene. For nyskjerrighetens skyld. Hvor hentet du prisene dine fra? Det at du bruker argumentet "den er en Skoda" hjelper lite. Den kan umulig være dårligere satt sammen enn en Tesla uansett, selv om det er en Skoda. Samt må man regne med at siikkerhet som assists følger med, særlig hos Polestar som jo eies av Volvo. Jeg blir overrasket om man må betale penger for assists slik man må hos Tesla der. Utseendemessig så syns jeg både Skoda'en og Polestar ser bedre ut. Særlig innvendig. Endret 15. mars 2019 av oophus3do 4 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Minus 19%. Prisingene vi har fått av polestar grunner ut av tyske priser - slik jeg har forstått det om man følger tipset til diverse facebook elbil grupper. Dvs at Polestar starter rett i overkant av 300,000 kr og du kan fjerne rundt 100,000 kr av toppmodellen. Stemmer dette, så vil jeg si de ligger langt, langt oppe i verdi for pengene. For nyskjerrighetens skyld. Hvor hentet du prisene dine fra? https://www.tek.no/artikler/se-lanseringen-av-polestars-tesla-model-3-utfordrer-her-klokken-13/459070 Var kanskje litt rask, ser nå at det står at det er med 19% mva. Da havner innstegsmodellen omrking $3000 dyrere enn innstegsmodellen av Model 3, men i Norge kan det hende de havner på noenlunde lik pris, på grunn av fraktkostnader. Toppmodellen ser ut til å havne omkring $10.000 høyere enn Model 3 LR AWD, eller kanskje noe sånt som 60.000 kroner dyrere i Norge. Da er den ikke så galt priset i forhold til Model 3. De vil sikkert klare å selge en del. Men Model 3 er fortsatt rimeligere, og har trolig bedre ytelse og kjørefølelse. Den lader nok også raskere, har lavere forbruk og lengre rekkevidde. Det at du bruker argumentet "den er en Skoda" hjelper lite. Den kan umulig være dårligere satt sammen enn en Tesla uansett, selv om det er en Skoda. Samt må man regne med at siikkerhet som assists følger med, særlig hos Polestar som jo eies av Volvo. Jeg blir overrasket om man må betale penger for assists slik man må hos Tesla der.Tesla har alle sikkerhetsfunksjoner standard. Det man må betale ekstra for er ting som ACC og autopilot. Model 3 er også den tryggeste bilen i sin klasse som er testet i USA. Man kan håpe Polestar er like trygg, men det er ikke nødvendigvis tilfelle. Utseendemessig så syns jeg både Skoda'en og Polestar ser bedre ut. Særlig innvendig.Sånt er smak og behag. Jeg er uenig. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Hvorfor vises ingen bilder eller skisser over denne 7-seter konfigurasjonen?Sjekk siste bilde i galleriet her:http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=51447 Siste seterad ser mest ut som nødseter, og mangler hodestøtte. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Skal salget av elbiler fortsette så må de starte å selge biler med hengerfeste så gubben i gata kan trekke sin knøttlille henger Ofte jeg ser fossilSUV med bitteliten henger for malingspannet Tesla X er vel det eneste seriøse valget om en vil trekke henger i dag? 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Musk er en mester i å skaffe gratis reklame, problemet er at han på ingen måte er en mester i å lede et selskap. Blir spennende å se hvordan Teslas allerede overbelastede verksteder takler enda flere biler. Gratis reklame? Hva er det du snakker om? Dette var lanseringen av Model Y, noe mange har ventet på lenge. Hva mener du Musk skulle gjort da? Jobbet for at produktene hans ble så lite populære som mulig? Ikke lansert noe som helst? Tesla-hatere er virkelig noe for seg selv... Det er forresten en god stund til denne bilen kommer, så de burde ha nok tid til å gjøre noe med service-kapasiteten. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Skuffende. Det sier sitt at pressekonferansen brukte 5 minutter av totalt 45 minutter til å prate om og vise bilen. Var ikke særlig mye å vise der. Finnes ikke glad i interiøret til model 3 og nå Y. Når er det du ikke er "skuffet" over Tesla da? Og hva forventet du, når det allerede var kjent at Model 3 og Y har 70% av delene felles? 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Litt tidlig med en Model 3 facelift? Hva er det du snakker om? 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) Toppmodellen ser ut til å havne omkring $10.000 høyere enn Model 3 LR AWD, eller kanskje noe sånt som 60.000 kroner dyrere i Norge. Jepp, det er mye "kanskje" her inne. Uansett betaler jeg gladelig 60,000 kr mer for et ordentlig interiør i en ny bil. Da er den ikke så galt priset i forhold til Model 3. De vil sikkert klare å selge en del. Men Model 3 er fortsatt rimeligere, og har trolig bedre ytelse og kjørefølelse. Den lader nok også raskere, har lavere forbruk og lengre rekkevidde. Det her blir bare spekulasjoner og teit å skulle diskutere før vi vet mer om bilen det er snakk om. Uansett, om rekkevidden viser seg å være 10% mindre, så spiller det ingen rolle når man uansett prater om 500km +/-. Man må stoppe og pisse uansett på turer som utnytter hele pakken, så det har absolutt ingenting å si - ihvertfall for mitt kjøp. Tesla har alle sikkerhetsfunksjoner standard. Det man må betale ekstra for er ting som ACC og autopilot. Adaptive cruise control vil jeg jo påstå er en sikkerhetsfunksjon. Model 3 er også den tryggeste bilen i sin klasse som er testet i USA. Man kan håpe Polestar er like trygg, men det er ikke nødvendigvis tilfelle. Trur ikke Volvo som omtrent lever av å kunne selge sine biler grunnet sikkerhet misser på dette. Særlig når 30-40% av avsløringen av bilen omhandlet nettopp det- sikkerhet. Men morsomt at du prøver deg. Endret 15. mars 2019 av oophus3do 3 Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Hva er det du snakker om? Han mener Model Y ligner på Model 3, som om det er en dårlig ting eller noe. Ikke lett å forstå haterne. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Når er det du ikke er "skuffet" over Tesla da? Og hva forventet du, når det allerede var kjent at Model 3 og Y har 70% av delene felles? Jeg forventet at delene som var delt var understell og ting man ellers ikke nødvendigvis ser så mye av. Det er vell ingen hemmelighet at jeg misliker interiøret i Model 3? Model S og X er mye bedre. Model 3 og nå Y lyser av "penger spart" i interiøret, med et helt tomt dashbord med en ipdad slengt inn, med et feste som ser ut til å være kjøpt på biltema. 2 Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Dette er tøys. Sier ikke at BMW's hjul er det optimale, men Teslas system er ihvertfall ikke det optimale. Det mest optimale vil jeg faktisk påstå er en grei styringsenhet satt opp til HUD/AR direkte i ruta. Glem skjermen, den er bare irriterende og svær i Tesla. En av våres svakheter er synet med vårt fokus. Vi bruker 1 sekund på å skifte fokus fra nærme til langt unna. Med AR så kan man prosjektere informasjonen i det samme fokusområdet vi allerede har når vi kjører. Dermed er det langt overlegent noen skjerm. Skjønner ikke, du svarer "tøys" med svada? Greit, du liker ikke Tesla. Men spar oss for dine subjektive preferanser. Ingen av klagene er noe som vi ikke har hørt før eller verdt å gjendiskutere. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) Greit, du liker ikke Tesla. Men spar oss for dine subjektive preferanser. Ingen av klagene er noe som vi ikke har hørt før eller verdt å gjendiskutere. Dette har absolutt ingenting med Tesla å gjøre. Jeg hater min touchskjerm i min bil også. Det er spesielt irriterende og tungvint om jeg må forandre på ruta hvis jeg f.eks finner ut at jeg må hurtiglade på turen. Det å drive å kødde på en touchskjerm er en uting når man kjører, uavhengig om det er VW, Lamborghini, Tesla eller Lada. På andre bilmerker så forstår jeg litt at det er blitt som det er blitt. Dette er gammel teknologi som har fungert, som vi har brukt hele tiden. Dermed er jeg litt skuffet når Tesla nå kan finne opp hjulet på nytt, også ender de opp med en enda større skjerm, og stort sett kun den? Hvor ble det av HUD/AR? Endret 15. mars 2019 av oophus3do 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå