Nautica Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 Landets nedrigste bomstasjon, der elbiler betler fullpris, stikk i strid retningslinjer fra stortingen. Og motorsykler betaler en ganske stiv pris også. Tenk når det kommer et følge på 50 motorsykler. Alle skal stoppe, av med hanskene, åpne jakken, finne lommeboka, betale, putte tilbake lommeboka, stenge jakken, ta på hanskene, starte motorstkkelen, og kjøre frem. Hvordan er det mulig å vurdere at dette er en bedre løsning? Det er helt latterlig tregt og uøkonomisk. Den eneste grunnen jeg kan se, er sysselsetting. Kanskje motorsykler burde begynne med bombrikker ? så slipper de og strippe uten musikk til showet Lenke til kommentar
Storvesiren Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 Nei, reglene er endret, du betaler nå halv pris for elbil. Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 18. mars 2019 Del Skrevet 18. mars 2019 (endret) Nei, elbiler er gratis, men man betaler for passasjerer. Jeg betalte fullpris sist jeg passerte. Kia Soul EV. Endret 18. mars 2019 av BippeStankelbein Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 18. mars 2019 Del Skrevet 18. mars 2019 Kanskje motorsykler burde begynne med bombrikker ? så slipper de og strippe uten musikk til showet Hvilken bombrikke mener du egner seg? Til utendørs montasje i sterk vind og vannsprut? Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Nå skal det også sendes ut et utall bompengebrikker til ulike adresser, folk som sier opp avtalene sine skal administreres, folk med problemer med brikkene må ha support, noen må kunne ta i mot feilmeldinger midt på natta, typisk vaktselskaper som har fått autorisasjon til å styre bommene hvis det skulle være noen med problemer, så må uteblivende betaling gies inkassovarsel og selges til inkassoselskaper osv. Så kommer selvsagt vedlikehold på selve stasjonene, med oppdatering av satser, skifting av skilt, reparasjon av nedkjørte/skadde ting, fjerning av kråkereir, søk etter jordfeil, vedlikeholde datasystemet, regnskap og revisjon. Altså en hel masse ting folk flest ikke tenker på, men som koster penger. Ting som kunne vært eliminert hvis pengene ble tatt inn ved å øke skatten med 0,x% i stedet for. Det er jo en grunn til at vi er et av verdens dyreste land å bo i. Vi godtar ørten "ubetydelige" påslag fordi det "koster så lite per gang" at vi driter i å kritisere det. Men summerer vi opp alle disse ørten små kostnadene blir det veldig mye til sammen. Trodde de fire millionene skulle dekke drift av de to fysiske bommmene. Men hvis det skal dekke alt, inklusive hele bøtteballetten av innbetalinger og administrasjon av bombrikker. Men det hele kunne kanskje effektiviseres betraktelig? Legg ned styret, ta bort bombrikkene og de fysiske bommene (om de finnes) og baser alt på skiltgjenkjenning. Og totale utgifter ville bli redusert til sånn ca 500.000 per år! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Tja, bortsett fra at skiltgjenkjenning er langt i fra ufeilbart. Litt snø på skiltene så er blir de uleselige. Fjernlys på = vanskelig å lese. Ligge tett bak en campingbil = uleselig fra den vinkelen. Underkjølt regn som fryser på kameraet = uleselig. osv. Ellers så kan man flytte finansieringe over til statsbudsjettet slik at rike betaler mer enn fattige og man får en halv million mer til veibygging hvert år. 1 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 (endret) Trodde de fire millionene skulle dekke drift av de to fysiske bommmene. Men hvis det skal dekke alt, inklusive hele bøtteballetten av innbetalinger og administrasjon av bombrikker. Men det hele kunne kanskje effektiviseres betraktelig? Legg ned styret, ta bort bombrikkene og de fysiske bommene (om de finnes) og baser alt på skiltgjenkjenning. Og totale utgifter ville bli redusert til sånn ca 500.000 per år! Det beste forslaget jeg har hørt til dags dato, er å drite i alle bomstastasjonene. Fordi vi allerede har betalt inn mange ganger så mye i bilrelaterte avgifter, som det veiutbygging og vedlikehold faktisk koster. Endret 22. mars 2019 av BippeStankelbein Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 23. mars 2019 Del Skrevet 23. mars 2019 Trodde de fire millionene skulle dekke drift av de to fysiske bommmene. Men hvis det skal dekke alt, inklusive hele bøtteballetten av innbetalinger og administrasjon av bombrikker. Men det hele kunne kanskje effektiviseres betraktelig? Legg ned styret, ta bort bombrikkene og de fysiske bommene (om de finnes) og baser alt på skiltgjenkjenning. Og totale utgifter ville bli redusert til sånn ca 500.000 per år! Det beste forslaget jeg har hørt til dags dato, er å drite i alle bomstastasjonene. Fordi vi allerede har betalt inn mange ganger så mye i bilrelaterte avgifter, som det veiutbygging og vedlikehold faktisk koster. Lenke til kommentar
Anne Mari Sandshamn Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 Og i morgen 1.jul 2020 blir den gratis Takket være FRP En stor festdag for Averøy og Kristiansund. Nå blir det greit å være pendler begge veier 1 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 1. juli 2020 Del Skrevet 1. juli 2020 Anne Mari Sandshamn skrev (9 timer siden): Og i morgen 1.jul 2020 blir den gratis Takket være FRP En stor festdag for Averøy og Kristiansund. Nå blir det greit å være pendler begge veier Takk for at du meldte deg inn her for å dele det gledens budskap med oss. ? Ser fram til neste rundtur over Averøya og Kr.sund på motorsykkel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå