AnonymDiskusjon Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Akkurat nå så er jeg skikkelig forvirra. Trodde virkelig ikke at det skulle være mulig at jeg skulle få følelser for tannlegen, jeg som egentlig sliter med tannlegeskrekk. Men da jeg nå fikk ny tannlege, så var det ei søt og trivelig jente som ble den nye tannlegen min. Hun er en snill og god jente med hærlig humor, og hennes omsorg for meg som pasient vekket følelser i meg. Men jeg er en voksen mann med en kjæreste som jeg elsker høyt. Jeg føler det er krise for jeg lengter virkelig etter å se tannlegen igjen, og jeg er lei meg når jeg nå må vente mange uker på min neste time. Jeg er virkelig ikke sånn at jeg faller for alle jenter jeg møter, men dette er virkelig et unntak. Hva bør jeg gjøre? Bør jeg be om å få ny tannlege for å glemme henne, eller bør jeg vente og håpe at det går over snart?... Anonymous poster hash: daf3b...731 Anonymous poster hash: daf3b...731 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Nå har du jo allerede et forhold. Er det et lykkelig og langvarig forhold? Det ville jo være litt urettferdig og beklager ordvalget, men respektløst, overfor din partners følelser, å bare forlate partneren din nå til fordél for en ny flamme. Du har antageligvis kommet med den beste løsningen selv: Hvis du 1) ikke klarer å styre følelsene rundt en ny flamme, og 2) hvis du føler det best ville vært å bli i forholdet (hvis det ikke er fullt av krangler og vondbråtenhet), og 3) du ikke har vist romantisk tilnærming enda, så er det mest fornuftige å bytte til en ny tannlege. Hvis du gjør det, så har du mer integritet enn mange andre menn og burde være stolt av det. Om du skal fortelle dette til partneren, avhenger av om forholdet er stabilt og om dere har tillit og innsikt i dere selv og hverandre. At du får slike følelser for en ny dame, er jo ikke unormalt. Det kan skje igjen, og det kan skje med partneren din. Vi er mennesker, og selv om vi får kjærlighetsbehov dekket hos én partner, så (mener jeg) at det ikke er slik at man ikke kan få de følelsene for nye mennesker. Det er klart: Jo sterkere bånd man har med partneren, jo sterkere immunitet har man, men man kan aldri gardére seg helt. Vi er mennesker, ikke roboter, vi kan få følelser for hvem som helst. Å finne ut av hvem man er og hva man vil, om man vil ha et stabilt forholdsliv med emosjonell trygghet hele livet, eller om man liker å ha det mer fluktuerende og fritt, må man finne ut av tidligst mulig, for å skåne andres følelser mest mulig. Menn og kvinner som bruker andres godhet til de er fornøyd, bare for å finne en ny partner, er med på å skape emosjonell utrygghet hos andre. Dét er etter min mening en form for psykopati, i hvert fall hvis man ikke er åpen og ærlig om det (overfladisk følelsesliv). Derfor er det viktig å skru inn sikkerhetsrutiner. Dette er jo en del av å binde seg for livet til en partner, "for gode og dårlige dager" .. selv om man så klart ikke er gift. Så om du føler dette blir noe å ta opp i forholdet, om ho og forholdet vil tåle det og bli sterkere av det, eller om ho vil føle seg så fornærmet og mindre verdt at ho kanskje vil gjøre det slutt, er noe du må finne ut av selv. Til du er 100% sikker, er det nok best å ikke si noe. Du bør være stolt av at du klarer å la være å sjekke opp en ny flamme, at du har et nivå av integritet, og bruke det som erfaring til å sikre fremtiden bedre. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Akkurat nå så er jeg skikkelig forvirra. Tannlegen din er en profesjonell person som gjør tjenesten du betaler henne for å gjøre. Hun har nok ikke samme følelsene for deg, og derfor bør du bare ligge disse tankene fra deg. Om du oppsøker vedkommende så er det eneste du kommer til å få til motsvar at hun ikke er interessert, og muligens ønsker hun deg ikke som pasient lengre. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Tannlegen din er en profesjonell person som gjør tjenesten du betaler henne for å gjøre. Hun har nok ikke samme følelsene for deg, og derfor bør du bare ligge disse tankene fra deg. Om du oppsøker vedkommende så er det eneste du kommer til å få til motsvar at hun ikke er interessert, og muligens ønsker hun deg ikke som pasient lengre. Dette er et godt poeng, som jeg glemte å skrive. Ho viser vennlige følelser som en del av å være profesjonell, dog det kan jo hende det er en viss kjemi under det. Men hadde du levd sammen med ho hver dag, hadde du mest sannsynlig sett de mindre flatterende sidene over tid. Så er det mulig du hadde angret. Det er jo ned til spekulering, men verdt å nevne. 2 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Tannlegen din er nok ikke spesielt forelsket i deg, der hun sitter å stirrer inn i gapet ditt gjennom hele "daten". Har det ikke falt deg inn at hun kanskje er slik med alle sine andre pasienter? Hun er skjønn og koselig av mange grunner: Det er normalt å være høflig og hyggelig overfor sine medmennesker, og det er nok hennes natur. Og da faller det helt naturlig å spesielt være ekstra varm med pasientene sine siden hun skal jobbe der hele dagen hver dag, og det er bra for butikken. Ikke dropp dama di før tannlegen din vet hva du føler, for å si det sånn 4 Lenke til kommentar
fox Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) Forelske i andre er normalt, men dessverre veldig tabu å snakke om det. Det handler om å møte dine egne følelser og hvordan du takler det. Å være forelske i andre er ikke utro, det er ikke en ulovlig følelse. Men som regel er det bare en tåpelig forelske, du må spørre deg selv om det er verdt å miste kjæresten nå. Hvor mye er hun verd til å beholde eller vrake? Jeg vil tro at hun er mye mer verdt enn hun tannlegen. Dropp henne, hold deg unna og bytt tannlege. Endret 15. mars 2019 av #Benbjo_Fox Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Tannlegen din er nok ikke spesielt forelsket i deg, der hun sitter å stirrer inn i gapet ditt gjennom hele "daten". Har det ikke falt deg inn at hun kanskje er slik med alle sine andre pasienter? Hun er skjønn og koselig av mange grunner: Det er normalt å være høflig og hyggelig overfor sine medmennesker, og det er nok hennes natur. Og da faller det helt naturlig å spesielt være ekstra varm med pasientene sine siden hun skal jobbe der hele dagen hver dag, og det er bra for butikken. Ikke dropp dama di før tannlegen din vet hva du føler, for å si det sånn For ikke å snakke om at en del mennesker, TS inkludert, har tannlegeskrekk. Så å skape en hyggelig, vennlig og avslappet atmosfære er det mange tannleger som har ekstra fokus på. TS, jeg vil råde deg til å bytte tannlege. Det er ikke noe galt å bli sjarmert av en flott helsearbeider, du er garantert ikke den første Men dette er kun et "crush", ikke la disse følelsene ødelegge det gode og seriøse forholdet du har med din kjæreste. Følelsene for tannlegen vil gå raskt over, og du vil innse hvor tullete de var. Men jeg skjønner at "rusen" du opplever nå er veldig forvirrende og roter fælt med følelseslivet. Men tro meg, det vil gå over og du vil kunne tenke klart igjen snart 3 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Jeg har lest noe om at forelskelsesfølelser kan oppstå når man er redd og sårbar, og en person gir deg trygghet i den situasjonen. Jeg tror det er mest vanlig for jenter, men det kan sikkert virke begge veier. Følelser er følelser, og bør ikke alltid styre deg og ditt liv. Jeg tror du kommer til å angre om du gjør noe dumt oppi dette. Vent iallefall til de værste følelsene har lagt seg. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Be om ny tannlege.Du har forelsket deg i personen hun er på jobb, du kjenner henne egentlig ikke. Hun tar seg av deg fordi du har betalt henne for det....... Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) Jeg har lest noe om at forelskelsesfølelser kan oppstå når man er redd og sårbar, og en person gir deg trygghet i den situasjonen. Jeg tror det er mest vanlig for jenter, men det kan sikkert virke begge veier. Følelser er følelser, og bør ikke alltid styre deg og ditt liv. Jeg tror du kommer til å angre om du gjør noe dumt oppi dette. Vent iallefall til de værste følelsene har lagt seg. Det er nok noe i det. Antakeligvis derfor enkelte har lett for å forelske seg på fly, blant annet. Gjorde det selv ofte når jeg var yngre Endret 15. mars 2019 av Drogin Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Jeg har lest noe om at forelskelsesfølelser kan oppstå når man er redd og sårbar, og en person gir deg trygghet i den situasjonen. Jeg tror det er mest vanlig for jenter, men det kan sikkert virke begge veier. Følelser er følelser, og bør ikke alltid styre deg og ditt liv. Jeg tror du kommer til å angre om du gjør noe dumt oppi dette. Vent iallefall til de værste følelsene har lagt seg. Jepp, veldig populært av drittsekker å gjøre sånn, utnytte en person sin sårbarhet for å få deg kjæreste eller ett ligg. I TS sitt tilfellet så ønsker hun jo selvsagt bare at TS skal komme tilbake og anbefale henne videre til andre. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2019 TS her. Hei, takk for mange gode svar. Hjelper meg faktisk mye å få høre deres synspunkter. Jeg skrev vel ikke tydelig at jeg overhode ikke vil bytte ut kjæresten, men det har vært svært utmattende å få disse følelsene som river og sliter i meg. Jeg tror særlig at (som en av dere her kommenterte) at en person i en sårbar situasjon kan føle tryggheten og omsorgen fra helsearbeideren som noe som kan gjøre en person forelsket. Sannsynligvis så er nok dette mye av forklaringen på hvorfor det skulle bli slik. At det først og fremst er jenter som tradisjonelt har hatt det slik, er vel sannsynglivis noe som skyldes kjønnsrollene i samfunnet. Før så har det jo vært flere menn som har vært lege/tannlege, nå er det større likestilling, kvinner kommer i "sjefsrollen" på legekontoret/tannlegekontoret. Menn har nå større kontakt med sitt eget følelsesliv enn de har tradisjonelt har hatt lov til å ha. Så her ligger vel mye av forklaringen. (Forvirrende når en står midt i det selv og ikke ser helt hva som egentlig skjer)... Så nå nettopp tok jeg telefonen til et annet tannlegekontor og fikk time der istedet. Sa til det andre tannlegekontoret at jeg av forskjellige grunner måtte ha time snarest, og at jeg hadde dessverre ikke tid til å vente på at de skulle få ledig. Fant ut at det var enkleste løsning for ikke å rive istykker mitt og kjæresten min sitt liv, og samtidig ikke rote det til på noe som helst vis for tannlegen. Jeg trodde faktisk at jeg var så sterk mann at jeg kunne overstyre følelser jeg fikk om jeg ville det, men jeg innser nå at der gikk jeg på en skikkelig smell... Anonymous poster hash: daf3b...731 4 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Skift tannlege. Problem solved. Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 At det først og fremst er jenter som faller for folk i en slik situasjon skyldes nok mer at det typisk er de som søker den tryggheten vi menn er ment å gi dem. Menn skal ikke gå rundt og forelske seg i folk bare fordi de smiler eller gir deg trøst. Det forventes mer. Kanskje det ligger noe mer bak her du bør ta tak i. Det er også en vesentlig forskjell mellom å bli litt betatt av noen, og å bli forelsket i noen. Førstnevnte er ikke så uvanlig, men å forelske seg i noen andre mens man er i et forhold er ganske spesielt. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Faktisk helt normalt å bli forelsket i andre selv om man er i ett trygt og godt forhold man ikke vil ut av. En forelskelse er kortvarig, kjærlighet er det som er langvarig. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) Mange blir forelsket i terapeuten sin, eller lege..fordi man føler at de tar seg spesiellt godt av bare seg, de tenker ikke på at legen/terapeuten har kunder hvert 15. minutt hele dagen hele uken og de hjelper alle like mye. Endret 15. mars 2019 av Bytex 1 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Faktisk helt normalt å bli forelsket i andre selv om man er i ett trygt og godt forhold man ikke vil ut av. En forelskelse er kortvarig, kjærlighet er det som er langvarig.Og det har du tall på? Jeg er 32 år og har hatt en slags forelskelse én eneste gang etter jeg fylte 18 år. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Og det har du tall på? Jeg er 32 år og har hatt en slags forelskelse én eneste gang etter jeg fylte 18 år. Du vet like godt som meg at mennesket ikke er monogame fra naturen sin side, selvsagt er det helt normalt at man faller for folk utenfor forholdet sitt. Man er da menneske selv om man er opptatt. Tror du misforstår hva en forelskelse er. Sett for mye på disney kanskje? Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Du vet like godt som meg at mennesket ikke er monogame fra naturen sin side, selvsagt er det helt normalt at man faller for folk utenfor forholdet sitt. Man er da menneske selv om man er opptatt. Tror du misforstår hva en forelskelse er. Sett for mye på disney kanskje? Hvordan misforstår, jeg sa jo at jeg har vært forelsket en gang. Da vet jeg hva det vil si. Jeg har også vært betatt av jenter jeg har liggi med eller hun søte i kassa på butikken, men det er ikke det samme som forelskelse. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 Er du sikker på at du ikke forveksler det å være forelsket med å elske da? Har lest mye av deg og du virker veldig som typen til å fornekte slike følelser, selv om du helt klart har dem. Ikke ta dette som ett personlig angrep. Det er virkelig fascinerende. Også lurer jeg på, når du skal være så macho som du hele tiden prøver å være, hvor i kontakt med følelsene dine er du egentlig? Sånn helt ærlig talt. Du har jo selv skrevet hvor lite mandig det er å snakke om følelser og sånne dumme ting, som du helt tydelig mener er forbeholdt jenter. Du får ikke utviklet deg selv så mye emosjonelt hvis du skal fornekte deg å føle på ting og være åpen om det. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå