ClarkGable Skrevet 18. mars 2019 Del Skrevet 18. mars 2019 Og jeg prøver igjen da kunnskapsnivået for mange her ser ut til å være lavere enn null: I 2013 kom IPCC med et estimat om at til 2100 ville havnivået ha gått 26–55 cm opp. Kan noen uten å sjekke kilder komme med et anslag om hvor mye havnivået i snitt har endret seg per århundre de siste 10.000 årene? hehe. Uten å sjekke? Lenke til kommentar
riskoker44 Skrevet 18. mars 2019 Del Skrevet 18. mars 2019 Jeg tipper det beste for klima hadde vært om man avskaffet fattigdom først. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. mars 2019 Del Skrevet 18. mars 2019 hehe. Uten å sjekke? Ja, siden folk sier så mye om hvilken nivåøkning som kan komme fremover så bør de vel ha en idé om hva vi har bak oss. 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. mars 2019 Del Skrevet 18. mars 2019 Jeg tipper det beste for klima hadde vært om man avskaffet fattigdom først. Hva legger du i dette? At alle i verden får et forbruk som i Norge? 2 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Kan så være, men om forkjempere for et bedre miljø med enkelhet kunne gjort ca slik som det står på lista hennes, ville de hatt større integritet. Det går helt fint å ikke ha smarttelefon, en kan fortsatt oppleve mye fint uten å reise med fly til gokk, og en får tid til mere om en ikke dusjer alt for lenge. Kan godt hende verken du eller Trædal er noen smarttelefonslaver som bruker en halvtime i dusjen hver dag, så her kan det hende jeg bommer, men det virker ikke alltid som om miljøforkjempere er villig til å gi avkall på overflødige goder. Jeg tror Trædal ville oppnådd mere på å anerkjenne momentene i teksten til Hansen, fremfor å kritisere ordlyden. Selv synes jeg lista til Hansen er god, og jeg skal jobbe mer med punkt to og tre. Blitt litt mye Ebay og brus fra Oscar Sylte i det siste. Jeg synes strengt tatt det hadde vært veldig mye mer imponerende, inspirerende og oppmuntrende om barna hadde gjort slike offer enn at de får seg en ekstra fridag/langhelg. Noe av det som gjør at det virker så håpløst å kutte i utslipp er jo nettopp det at "alle" er villige til å kreve og demonstrere, samtidig som "alle" likevel forventer rause goder og velferdsordninger mens en reagerer kraftig på andre naturinngrep. 1 Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Veldig kjekt å velge ut slike småtall og ikke se på hvor mange konflikter som allerede baserer seg på vannmangel, matmangel, og hvor mange som vil være på flukt fordi landet deres blir stadig mindre beboelig pga. klimaendringene. Titals millioner dør av sult nå, det blir ikke mindre pga. klimaendringene. 3 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Veldig kjekt å velge ut slike småtall og ikke se på hvor mange konflikter som allerede baserer seg på vannmangel, matmangel, og hvor mange som vil være på flukt fordi landet deres blir stadig mindre beboelig pga. klimaendringene. Titals millioner dør av sult nå, det blir ikke mindre pga. klimaendringene. Hvorfor tror du menneskets forgjenger klatret ned fra trærne og begynnte gå på savannen? Klimaendring! Hvorfor tror du de tidlige menneskene vandret ut av Afrika? Klimaendring! Hva tror du var åreaken til mange store folkevandringer og og konflikter etter dette? Konflikt om reduserte ressurser grunnet klimaendring! Husk at Ifølge IPCC har menneskene før opplevd klimaendringer som var 20 ganger raskere enn det vi har opplevd i løpet av det siste århundret. Og for sult så er er det idag bare halvparten så mange underernærte i verden som for 50 år siden. Og det er altså "inkludert effekten av klimaendringene". Så alle som påstår at vi nå ser noe som vi aldri før har sett eller at situasjonen er verre en noengang baserer seg på at folk har null kunnskap og sluker propaganda rått. 5 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Husk at Ifølge IPCC har menneskene før opplevd klimaendringer som var 20 ganger raskere enn det vi har opplevd i løpet av det siste århundret. Jøss, det hadde jeg ikke gjetta.. Har du en link? 3 Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Veldig kjekt å velge ut slike småtall og ikke se på hvor mange konflikter som allerede baserer seg på vannmangel, matmangel, og hvor mange som vil være på flukt fordi landet deres blir stadig mindre beboelig pga. klimaendringene. Titals millioner dør av sult nå, det blir ikke mindre pga. klimaendringene. Det har aldri vært mindre fattigdom og færre kriger i verden enn i vår tid. Da kan man vel like gjerne hevde at klimaendringene er positive, som at de er negative. Dere klimareligiøse er akkurat som kristne i middelalderen. De skyldte alt som var vondt på djevelen. Dere skylder alt på klima. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Det har aldri vært mindre fattigdom og færre kriger i verden enn i vår tid. Da kan man vel like gjerne hevde at klimaendringene er positive, som at de er negative. Dere klimareligiøse er akkurat som kristne i middelalderen. De skyldte alt som var vondt på djevelen. Dere skylder alt på klima. Du er glad i å kalle dette for en religion, men du er særdeles dårlig til å diskutere fakta og fremlegge bevis. Skal du ha slagkraft i klimadebatten så nytter det ikke å bare syte over hvor bullshit klimaendringer er når du bare diskuterer hva du selv føler. 3 Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Alle samfunn er religiøse. Det er like så sikkert som at alle samfunn har et språk. Kristendom er på vei ut. Klimareligion på vei inn. Kjernen er den samme. Mennesket har "spist fra kunnskapens tre", overskridet en grense. Dette er en synd, som straffes med en type apokalypse. For å unngå dette, må det ofres. Alle samfunn som har eksistert, har trodd på dette. Våret samfunn er ikke noe unntak. 3 Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Bare å påstå at alt er religion, så kan vi ignorere hva vitenskapen sier. Bortsett fra når vi velger å bruke vitenskapens autoritet til å påstå noe, mens vi fortsatt ignorer hva de vi siterer sier det betyr. 2 Lenke til kommentar
madmats Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Husk at Ifølge IPCC har menneskene før opplevd klimaendringer som var 20 ganger raskere enn det vi har opplevd i løpet av det siste århundret. Så alle som påstår at vi nå ser noe som vi aldri før har sett eller at situasjonen er verre en noengang baserer seg på at folk har null kunnskap og sluker propaganda rått. IPCC er enige med de fleste andre forskningsrapporter om at det har aldri har vært raskere global temperaturendring enn de siste 100 år, og de største endringene som har skjedd tidligere har vært i forbindelse med istider hvor det har endret seg over flere tusen år.. les kapittel 6 fra AR4: https://www.ipcc.ch/site/assets/uploads/2018/05/ar4_wg1_full_report-1.pdf se også alle de nyeste rapportene som er nevt her: https://en.wikipedia.org/wiki/Hockey_stick_graph#2010_onwards 2 Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 IPCC er enige med de fleste andre forskningsrapporter om at det har aldri har vært raskere global temperaturendring enn de siste 100 år, og de største endringene som har skjedd tidligere har vært i forbindelse med istider hvor det har endret seg over flere tusen år.. les kapittel 6 fra AR4: https://www.ipcc.ch/site/assets/uploads/2018/05/ar4_wg1_full_report-1.pdf se også alle de nyeste rapportene som er nevt her: https://en.wikipedia.org/wiki/Hockey_stick_graph#2010_onwards IPCC har tatt feil i 111 av 114 av sine prognoser. Hvis du ikke tror meg, kan du jo hacke deg inn på datasystemene deres og se selv. Bare vær forsiktig med hackingen, så du ikke blir tatt. 1 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Du er glad i å kalle dette for en religion, men du er særdeles dårlig til å diskutere fakta og fremlegge bevis. Skal du ha slagkraft i klimadebatten så nytter det ikke å bare syte over hvor bullshit klimaendringer er når du bare diskuterer hva du selv føler. Jeg vil veldig gjerne diskutere fakta med deg; i perioden mellom 1945 til 1975 hvor utslippet av CO2 akselererte noe voldsomt, hva skjedde med temperaturen i dette tidsrommet? Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Beskriv gjerne først hvorfor du lurer på en problemstilling som ble tatt opp og besvart i 2008? Du oppgir forresten en veldig snever tidsramme for CO2-økningen. Den har foregått siden den industrielle revolusjon. Hva hendte med gjennomsnittstemperaturen fra la oss si 1860 til 2000? Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Det jeg lurer mest på i dag er hvor mange av disse kidza som hadde giddi å stille opp på noe sånt på en lørdag eller søndag. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Det jeg lurer mest på i dag er hvor mange av disse kidza som hadde giddi å stille opp på noe sånt på en lørdag eller søndag. Hva har det med noe som helst å gjøre? Er det sånn at klimaforandringene ikke er reelle om det hadde vært lavt oppmøte på en søndag kontra mange på en fredag? 3 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Jeg tror det er sånn at om folk hykler på noe som helst vis, slipper man å ta poengene deres på alvor. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå