AnArv Skrevet 28. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2019 Dr. Paul Thomas: A rising star in the antivaccine movement Tror du vedkommende har interesse av at man skal fortsette vaksinere eller er vedkommende fullstendig nøytral i sitt perspektiv? Who is Orac? Orac is the nom de blog of a humble surgeon/scientist who has an ego just big enough to delude himself that someone, somewhere might actually give a rodent’s posterior about his copious verbal meanderings, but just barely small enough to admit to himself that few probably will. That surgeon is otherwise known as David Gorski. That Orac has chosen his nom de blog based on a rather cranky and arrogant computer shaped like a clear box of blinking lights that he originally encountered when he became a fan of a very obscure late 1970s/early 1980s British SF television show whose special effects were renowned for their BBC/Doctor Who-style low budget look, but whose stories nonetheless resulted in some of the best, most innovative science fiction ever televised, should tell you nearly all that you need to know about Orac. (That, and the length of the preceding sentence.) DISCLAIMER: The various written meanderings here are the opinions of Orac and Orac alone, written on his own time. They should never be construed as representing the opinions of any other person or entity, especially Orac’s cancer center, department of surgery, medical school, or university. Also note that, although he has distinct political opinions of his own, Orac is nonpartisan. He is more than willing to criticize the statements of anyone, regardless of of political leanings, if that anyone advocates pseudoscience or quackery. Finally, medical commentary is not to be construed in any way as medical advice. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Jeg vil heller være autist enn .. død 1 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 28. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2019 Jeg vil heller være autist enn .. død Jeg vil heller leve enn å være død. I tillegg vil jeg heller dø enn å leve på knærne. Derfor tenker jeg selv. Du burde forsøke. Tror du myndighetene tenker på deg og hva de kan gjøre for at du har det bra eller er dette noe du må ta ansvar for selv? Dette er en video som belyser hvorfor Paul Walker, en hedersmann i Hollywood, som hadde ryggrad til å stå opp imot psykopatene i bransjen, ble eliminert. Ettersom denne tråden handler om vaksiner kan brukerne legge spesielt merke til 43m25s - 48m25s, hvor man forklarer hvordan historiens første ofre jødene, bedre kjent som zionistene, har tvangssterilisert etiopiske jødiske kvinner med Depo-Provera slik at fødselsraten hos disse kvinnene falt med 50%. Virker tilsynelatende som om man kan angripe unge som litt eldre om formålet forherliger hensikten. Man kan merkelig nok finne en veldig sterk rasisme i Israel som dette innslaget viser. Dette viser selvsagt ikke mainstream media... Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Du er jo kristen. Du er jo omtrent født i dogg-style 1 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 28. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2019 I New York, hvor abortloven som tillatter at man tar livet av barn som er født ble innført, har begynt vaksinering via tvang. Siden dette skjer allerede nå viser at regjeringene (government hvilket betyr govern => control og ment => mind) begynner få det travelt da flere og flere heldigvis våkner. https://bgr.com/2019/03/15/vaccination-rules-new-york-students-banned-from-school/ Hvor lenge er det til (valg)friheten blir fratatt nordmenn også på dette området kan man kun spekulere i. Det er alt annet enn tilfeldig at man har "oppdaget" mesling-utbrudd her til lands. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Eg håper friheten forsvinner i morgen når det kommer til velkjente vaksiner. 1 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 (endret) I New York, hvor abortloven som tillatter at man tar livet av barn som er født ble innført, har begynt vaksinering via tvang. Siden dette skjer allerede nå viser at regjeringene (government hvilket betyr govern => control og ment => mind) begynner få det travelt da flere og flere heldigvis våkner. https://bgr.com/2019/03/15/vaccination-rules-new-york-students-banned-from-school/ Hvor lenge er det til (valg)friheten blir fratatt nordmenn også på dette området kan man kun spekulere i. Det er alt annet enn tilfeldig at man har "oppdaget" mesling-utbrudd her til lands. Igjen viser du mangel på forståelse. https://statelaws.findlaw.com/new-york-law/new-york-abortion-laws.html Du får det til å høres ut som at alle som vil kan ta livet av barnet / barnene de føder uten konsekvenser. Du mener at meslingutbruddet er regissert av myndighetene? Det er ekstremt provoserende. Endret 29. mars 2019 av ^fmj 3 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 29. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2019 Igjen viser du mangel på forståelse. https://statelaws.findlaw.com/new-york-law/new-york-abortion-laws.html Du får det til å høres ut som at alle som vil kan ta livet av barnet / barnene de føder uten konsekvenser. Du mener at meslingutbruddet er regissert av myndighetene? Det er ekstremt provoserende. Feil. Forskjellen er at jeg har lest loven, hvilket du også burde gjøre for du uttalte deg (den er linket i en annen trad eller du kan finne den selv). Dette kan du lese i artikkelen du selv linket til; "Even outside the 24 week window for an abortion, New York state law allows a mother to get an abortion if terminating the pregnancy is necessary to preserve the mother's health or if the fetus isn't viable." Du kan faktisk ta livet av barnet / barna (barnene er en bøying du burde dobbeltsjekke) helt uten konsekvenser. Nettopp derfor er det skremmende at denne loven ble vedtatt. Ja, ettersom man satte i gang tredje verdenskrig for noen år siden fullstendig uten konsekvenser vil jeg absolutt påstå at "slummen" er kapabel til noe så "uskyldig" som dette. Dessverre er det synd at du finner dette provoserende, selv om jeg har forståelse for hvordan du tenker slik, da alle burde bli sinte av at dette i det hele tatt kan være mulig at blir foretatt. Igjen sikter du kanonen feil veil. Ikke skyt budbringeren. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 Jeg kan godt sjekke: https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=barnene&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge http://lexin.udir.no/?&ui-lang=nbo&dict=nbo-maxi&search=forelder&checked-languages=E&checked-languages=N Det er altså ingenting i veien for å bruke "barnene". Jeg har selv linket til selve loven tidligere, quoten din motsier jo ditt utsagn. Det er ikke fritt frem. https://www.snopes.com/fact-check/new-york-abortions-birth/ https://www.nysenate.gov/legislation/bills/2017/S2796 https://www.politifact.com/new-york/statements/2019/feb/22/michael-long/abortion-foe-makes-exaggerated-claim-about-ny-law/ We asked one of the new law’s sponsors, State Sen. Liz Krueger, if babies born alive during an abortion procedure would be left to "expire," as Long said. Krueger’s spokesman, Justin Flagg, wrote in an email that "the RHA does not change standards of medical practice. Any baby born alive in New York State would be treated like any other live birth, and given appropriate medical care. This was the case before the RHA, and it remains the case now." "A provider that inappropriately abandons or neglects a patient would violate professional misconduct laws and be subject to significant sanctions which include losing his/her medical license, fines, as well as potential civil and criminal liability," said Hazel Crampton-Hays, a spokeswoman for Cuomo. "The Reproductive Health Act does nothing to change that." Federal law also protects infants in this situation. The Born Alive Infants Protection Act of 2002 states that any person born alive under any circumstance has full rights as any other person. Denne tredje verdenskrigen tror jeg kun eksisterer i dine kretser, vet ikke helt hva du refererer til. 2 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 (endret) government hvilket betyr govern => control og ment => mindNei, ærlig talt. Betyr ikke moral noe for deg? Bare lyver som du vil når det passer saken du vil fremme? Folk som deg er ene og alene grunnen til at jeg ikke stoler på noe en kristen person forteller. Da sønnen min var seks år gammel måtte jeg forklare ham at når han lyver om enkelte ting så begynner man tro han lyver om mye annet også. Dette hadde ikke slått ham, for som han sa "folk må jo tro meg når jeg forteller sannheten". Men han var da seks år. Du er over 40 og virker ikke til å ha skjønt dette enda. barnene er en bøying du burde dobbeltsjekkeOk, uten at jeg ser poenget med øvelsen. "Barnene" er bestemt flertall for bokmål med røtter til riksmål. Sjekket. Jeg har selv linket til selve loven tidligere, quoten din motsier jo ditt utsagn. Det er ikke fritt frem.Det hele er i tråd med helt vanlig republikansk amerikansk krisemaksimering. Eksempelvis kan nevnes Green New Deal som de har tolket til at fordi den fremmer togtransport på flystrekninger så betyr det at man vil forby fly. For som vi alle vet kan ikke fly og tog eksistere sammen. Og nå med dette påstår de en lege lovlig kan sette nakkeskuddet på barn. Endret 29. mars 2019 av fokkeslasken 2 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 (endret) . Endret 29. mars 2019 av fokkeslasken Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 29. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2019 Jeg har selv linket til selve loven tidligere, quoten din motsier jo ditt utsagn. Det er ikke fritt frem. https://www.snopes.com/fact-check/new-york-abortions-birth/ https://www.nysenate.gov/legislation/bills/2017/S2796 https://www.politifact.com/new-york/statements/2019/feb/22/michael-long/abortion-foe-makes-exaggerated-claim-about-ny-law/ We asked one of the new law’s sponsors, State Sen. Liz Krueger, if babies born alive during an abortion procedure would be left to "expire," as Long said. Krueger’s spokesman, Justin Flagg, wrote in an email that "the RHA does not change standards of medical practice. Any baby born alive in New York State would be treated like any other live birth, and given appropriate medical care. This was the case before the RHA, and it remains the case now." "A provider that inappropriately abandons or neglects a patient would violate professional misconduct laws and be subject to significant sanctions which include losing his/her medical license, fines, as well as potential civil and criminal liability," said Hazel Crampton-Hays, a spokeswoman for Cuomo. "The Reproductive Health Act does nothing to change that." Federal law also protects infants in this situation. The Born Alive Infants Protection Act of 2002 states that any person born alive under any circumstance has full rights as any other person. Denne tredje verdenskrigen tror jeg kun eksisterer i dine kretser, vet ikke helt hva du refererer til. Loven åpner for at om mor benytter argumentet om sin helse, fysisk eller mentalt, kan man abortere. I tillegg trenger man heller ikke være lege. Helsepersonell er tilstrekkelig. Dette kan ikke bestrides. Hvorvidt noen kommer til å benytte seg av dette er en helt annen diskusjon. Problemet er at det ikke skulle vært åpnet for en slik mulighet i utgangspunktet. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 Loven åpner for at om mor benytter argumentet om sin helse, fysisk eller mentalt, kan man abortere. I tillegg trenger man heller ikke være lege. Helsepersonell er tilstrekkelig. Dette kan ikke bestrides. Hvorvidt noen kommer til å benytte seg av dette er en helt annen diskusjon. Problemet er at det ikke skulle vært åpnet for en slik mulighet i utgangspunktet.Du har så langt ikke vist stor interesse for egne eksperimenter, men la meg foreslå noe: Ring jobben din og si du er syk og at du behøver en uke fri. Får du fri en uke eller krever sjefen en form for dokumentasjon? Eller sier du det er lettere å få abort sent i svangerskapet enn det er å få en uke fri fra jobben? 2 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 29. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2019 Du har så langt ikke vist stor interesse for egne eksperimenter, men la meg foreslå noe: Ring jobben din og si du er syk og at du behøver en uke fri. Får du fri en uke eller krever sjefen en form for dokumentasjon? Eller sier du det er lettere å få abort sent i svangerskapet enn det er å få en uke fri fra jobben? Trenger ikke foreta noen eksperimenter her (så skal det sies at jeg ikke har hatt en sjef på i overkant av 10 år også). Du kan lese loven. Den er klokkeklar! Skjønner du den ikke kan du ringe en advokat som kan forklare deg enda grundigere. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 Trenger ikke foreta noen eksperimenter her (så skal det sies at jeg ikke har hatt en sjef på i overkant av 10 år også). Du kan lese loven. Den er klokkeklar! Skjønner du den ikke kan du ringe en advokat som kan forklare deg enda grundigere.Så du så ikke at jeg ikke sa noe om loven altså, men snarere om helsetilstanden som går under loven. Poenget er at man ikke bare kan påberope seg helseproblemer slik du gikk langt i å hinte til ("mor benytter argumentet om sin helse, fysisk eller mentalt", som du skrev). Man må ha dokumentasjon, som innebærer en profesjonell - i dette tilfellet lege - som går god for tilstanden. Den vanligste måten å få dette på er, hold deg fast, å faktisk ha de nevnte helseproblemene. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 Loven åpner for at om mor benytter argumentet om sin helse, fysisk eller mentalt, kan man abortere. I tillegg trenger man heller ikke være lege. Helsepersonell er tilstrekkelig. Dette kan ikke bestrides. Hvorvidt noen kommer til å benytte seg av dette er en helt annen diskusjon. Problemet er at det ikke skulle vært åpnet for en slik mulighet i utgangspunktet. Det er vel enda slik at selvdiagnostisering ikke blir godtatt av helsepersonell uten spørsmål og godt er det. En mor kan få abort om det er grunnlag for det etter en vurdering av kvalifisert personell. In other words, women may choose to have an abortion prior to 24 weeks; pregnancies typically range from 38 to 42 weeks. After 24 weeks, such decisions must be made with a determination that there is an “absence of fetal viability” or that the procedure is “necessary to protect the patient’s life or health.” That determination must be made by a “health care practitioner licensed, certified, or authorized” under state law, “acting within his or her lawful scope of practice.” Previously, abortions after 24 weeks were justified only in cases where the mother’s life was at risk — which was inconsistent with a part of the Roe decision. Hvorfor er dette så vanskelig å forstå? Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 29. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2019 Så du så ikke at jeg ikke sa noe om loven altså, men snarere om helsetilstanden som går under loven. Poenget er at man ikke bare kan påberope seg helseproblemer slik du gikk langt i å hinte til ("mor benytter argumentet om sin helse, fysisk eller mentalt", som du skrev). Man må ha dokumentasjon, som innebærer en profesjonell - i dette tilfellet lege - som går god for tilstanden. Den vanligste måten å få dette på er, hold deg fast, å faktisk ha de nevnte helseproblemene. Hva du beskriver stemmer overhodet ikke. Du lager deg egne regler i hodet som tilpasses meningene dine. Les hva loven tillater; "Even outside the 24 week window for an abortion, New York state law allows a mother to get an abortion if terminating the pregnancy is necessary to preserve the mother's health or if the fetus isn't viable." En abort kan bli gjort av helsepersonell. Det står ingenting om at man må være lege. Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 29. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2019 (endret) Dette viser at farmasiindustrien og leger kan man stole blindt på, siden man har myndighetene som vaktbikkje... I San Fransisco har man 25000 sprøytenarkomane og 16000 high school elever... Endret 29. mars 2019 av AnArv Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 (endret) Hva du beskriver stemmer overhodet ikke. Du lager deg egne regler i hodet som tilpasses meningene dine. Les hva loven tillater; "Even outside the 24 week window for an abortion, New York state law allows a mother to get an abortion if terminating the pregnancy is necessary to preserve the mother's health or if the fetus isn't viable." En abort kan bli gjort av helsepersonell. Det står ingenting om at man må være lege. Det er da ikke det jeg sier heller. Derimot sier jeg at man må være lege for å bestemme om det truer morens helse. Det er ikke noe moren bare kan si fordi hun vil ha en abort. EDIT: Det slo meg akkurat nå at det kan være du tror det fungerer slik at en gravid dame kan rusle inn på et kontor med en påstand om "trussel av helsa" og en sykepleier vil da avgjøre dette og utføre aborten. Slik fungerer det ikke. Dersom moren for eksempel har fått en blodforgiftning fra barnet (sjeldent, men det kan skje) så er dette noe som bestemmes med flere forskjellige målinger, da av både barnet og moren. Det er ikke noe man "tar en prat over". Disse tingene krever eksperter og kvalifisert personell, og intet mindre er akseptert. Utførselen av selve aborten er en helt annen sak. Endret 29. mars 2019 av fokkeslasken Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 30. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2019 Det er da ikke det jeg sier heller. Derimot sier jeg at man må være lege for å bestemme om det truer morens helse. Det er ikke noe moren bare kan si fordi hun vil ha en abort. EDIT: Det slo meg akkurat nå at det kan være du tror det fungerer slik at en gravid dame kan rusle inn på et kontor med en påstand om "trussel av helsa" og en sykepleier vil da avgjøre dette og utføre aborten. Slik fungerer det ikke. Dersom moren for eksempel har fått en blodforgiftning fra barnet (sjeldent, men det kan skje) så er dette noe som bestemmes med flere forskjellige målinger, da av både barnet og moren. Det er ikke noe man "tar en prat over". Disse tingene krever eksperter og kvalifisert personell, og intet mindre er akseptert. Utførselen av selve aborten er en helt annen sak. Om du ser dokumentaren gjort av ABC Australia ser du at leger som selger integriteten og sjelen sin for profitt ikke er vanskelige å finne selv om de vet det vil føre mange personer ut i f.eks avhengighet. Derimot er det aller viktigste hva loven tillater og åpner for. Kan du benekte at man ikke kan ta abort selv om barnet blir født og mor bestemmer seg for at man ikke skal holde barnet i live? Pga. helsemessige årsaker. Ikke alle vis at/om at etc. Kun loven som ble vedtatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå