Gå til innhold

Erna har rett: Teknologi-Norge trenger flere kvinner. Det gjelder også TU

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor gjelder det bare menn?

Pga biologi. Menn vil ha kvinner, kvinner vil også ha menn. Men ikke like mye, derfor sitter de som regel på makten når det gjelder hvem drømmeprinsen er. Og drømmeprisen tjener gode penger og ikke en 60% stilling på et sykehjem +diverse strøjobber man får tak i gir ikke gode penger. 

Kvinner har mer frihet til og gjøre det som gjør dem lykkelig, menn må ofte gjøre det som betaler bra og de har mulighet til og gjøre med sine nettverk. Derfor man ofte kan bli samme yrke som far, da han har ofte et godt etablert nettverk.

Derfor stilles det "høyere" sosiale krav til menn kontra kvinner. 

Om vi skal inn for kvotering, mener jeg vi skal gjøre det overalt eller ingen plass. Søppelmenn, snekkere, murere, rørlegger, veiarbeider etc. Alle disse ikke glamorøse yrkene.

Hvorfor i allverden skal man bare kvotere krem jobbene? Jobb for de jobbene som vanlige folk og ikke dra kvinnekortet.

Kvotering gir ikke økt kompetanse, det senker konkuranse blandt 50% av stillingene.

Som noen har sagt før her, er det noe som bør kvoteres så er det alder. Ikke kjønn, det er irrelevant.

Folk har forskjellige ønsker. Om jeg hadde blitt kvotert inn som en omsorgsarbeider da jeg er "Mr Iskald", og sliter med og gi en så si hjernedød 2 åring trøst da han slo seg.. Hadde satt omsorgs kvaliteten i dårlig stand og, da jeg rett og slett ikke er veldig egnet til det.

Akkurat som min søster hadde vært en totalt ubrukelig ingeniør, da hun liker folk og jobbe med det. Nettopp derfor hun tok utdanning innen helse, ikke for og bli rik. Men for og gjøre noe hun er flink til og intressert i.

For er du ikke intressert. Blir du som regel ikke flink i det. Kjønn kan dessverre påvirke interesser, derfor ser vi kjønn velge forskjellige yrker. Og skjevheten er størst i de landene der kvinner har mest frihet. Som skandinavia.

Er nok noe en femenazi lurte ut av Erna med og stille det riktige spørmålet, da Erna er vel ikke den som er så gjennomtenkt veltalende som feks Obama. 

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...