AfterGlow Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Den anonyme søkemotoren DuckDuckGo øker kraftig i popularitet – nå kan den velges som standard i Chrome 1 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Applaus. -Men jeg tror ikke de fleste DDG-brukere bruker chrome/chromium i utgangspunktet. ? -Storbruker av IceDragon her...??? 3 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Kjører selv DuckDuckGo ved enkelte søk. Google sine "bobble" forsøk ender ofte opp med søppelresultater som kan virke som det jeg er ute etter for en uerfaren bruker, men i mitt tilfelle er relatert til noe annet. Med DuckDuckGo får jeg alle treffene, ikke bare de som er trenden akkurat nå! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 (endret) Mye av informasjon jeg er ute etter er godt skjult i google, så et par gående ender finner kjapt det jeg søker etter. Endret 15. mars 2019 av Nautica Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Hvor mange som ukritisk sluker påstanden om DuckDuckGo sin påståtte beskyttelse av privatlivet har sjekket opp bakgrunnen til stifteren ? Hvorfor tror du man får ubegrenset gratis VPN i nettleseren ? Når du får ting gratis er du som regel produktet som selges. DuckDuckGo serverer alt for lite reklame til at selskapet kan gå rundt med mindre de har andre inntekskilder. Lenke til kommentar
timeshift Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Kunne du ha utdypt nøyaktig hva det er med bakgrunnen til Gabriel Weinberg du mener er problemtisk og hvorfor? Ser heller ikke koblingen mellom VPN og saken? DuckDuckGo serverer alt for lite reklame til at selskapet kan gå rundt med mindre de har andre inntekskilder.Noen få annonser som ikke skriker er betydelig mer effektivt enn å skulle overlesse brukerne med annonser. Årsaken er ganske enkelt at brukerne vil blokkere all reklame dersom man bryter en viss terskel. Et annet poeng er at mindre mengder reklame vil gjøre at de brukerne som allerede blokkerer reklame i større grad vil være tilbøyelige for å gjøre unntak, dermed når man også ut til en brukergruppe som man normalt sett ikke når frem til. Som andre søkemotorer så serverer også DDG reklame, men reklamen er ikke basert på foregående bruksmønster (profilering). Eller for å si det på en måte så vil du kunne se reklame for malerkoster når du søker etter malerkoster, men straks du er ferdig med å søke etter dette så vil ikke malerkostene forfølge deg som om dette var din triumferende livsgnist. Hvilken reklame som vises er temabasert utfra søkeord som brukes der og da, i søkemotoren. Fordi det ikke krever noen profilering så går det ikke på bekostning av personvern, samtidig er det svært effektivt fordi du får reklame som kan være relevant i øyeblikket i stedet for ting og tang du for lengst er ferdig med. Hver gang noen klikker på en lenke for Amazon eller eBay og gjør et kjøp får også DDG en prosentandel for å ha henvist brukeren (mer om hvordan det fungerer). Det er å anta at en del gjør akkurat dette bevisst for å støtte opp under DDG og budskapet. Dette er absolutt lønnsomt og resulterte i at DDG i fjor kunne bidra med 1/2 million dollar til andre organisasjoner som deler samme visjon. Med den kraftige veksten DDG har hatt den siste perioden så er det å forvente at dette vil øke tilsvarende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå