kake_fredrik Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 for deala det må bare dele opp hd i 2partisjoner men det hadde vært greit å hatt alt på 1 så kom med forslag! men jeg gidder ikke å formatere for så og legge inn windows xp+drivere på nytt! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) eller har jeg installert fdisk feil? Tja du gidder vel ikke lese, har eg rett? Men her er en les meg om fdisk, ligger på fdisk.com sin side? http://support.microsoft.com/default.aspx?...&NoWebContent=1 Endret 22. desember 2003 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 gidder ikke å lese så mye! spess når det er på engelsk! er det noen som har noen lettere alternativer? Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Ja her er et, Skaff deg partition magic 7 eller 8. Det programmet finner all tilgjengelig plass på alle hd'er. Når det er gjort trenger du bare å lage en ny partisjon kan du føye sammen med en annen partisjon for å få en stor (Merge Partition) kalles og det er ganske enkelt. Har selv gjort dette et par ganger jeg vet det går. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) Første jeg pleier å gjøre når jeg støter på problemer med hardware er å besøke produsentens hjemmeside, support og knowledge base hvis de har dette. På www.westerndigital.com gir "136gb limit" følgende svar: http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/ph...wYWdlPTE*&p_li= --- 137GB (128GB binary) Barrier: On many systems, the IDE/ATA interface uses a 28-bit addressing which cannot recognize more than 137GB of storage. To overcome this capacity barrier, drives higher than this capacity have adopted a 48-bit addressing system which can be supported in newer computer systems with updated controller chips, BIOS codes, and operating system drivers (refer to your system documentation for more details). If your system does not support drives of this size, you have a few options. Solution 1: Western Digital has included a controller card and drivers in many of our retail packaged drives that are greater than 137GB to address this operating system and BIOS limitation. During installation, drives larger than 137GB must be attached to the controller card and the drivers for your operating system must be loaded properly to avoid the risk of data loss. If you need a controller card, please visit our Online Store. Solution 2: If the BIOS of your motherboard or controller card supports the drive but Windows does not, see Answer ID 928. --- Nå skal jeg vel innrømme at jeg visste svaret på problemet ditt, men ett lite søk kan alltid forhindre mange "lure" svar fra personer som beskylder alle for å være n00bs og lignende. Et lite tillegg, da linken jeg ga kanskje ikke var den beste til å fikse problemet, og du tydeligvis ikke liker å lese for mye. http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/ph...WdlPTE%2A&p_li= Her finner du de tre hovedpunktene for å få Windows til å støtte harddisker større enn 137gb. Begynn med løsningen som ser greiest ut for deg, f.eks. Windows Registry og Service Pack 1, gå så videre på bios oppdatering hvis ikke dette hjelper. Du ser ganske greit om kontrollerkortet på hovedkortet støtter harddisken din ved oppstart. Hvis du her ser riktig størrelse på harddisken, er det Windows som må "fikses" og ikke bios. Endret 22. desember 2003 av Falconer Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Jeg beklager på det værste ovenfor mitt usaklige og barnslige utsagn. Hvis det kan være til noen nytte kan du gå på administrative tools -> Computer Management -> Storage -> Disk Management! Der får du opplyst hvilke partisjoner du har ol. Det vil også være en rubrikk der du blir opplyst om upartisjonert plass! Der finner du dine manglende Gibs Trykk på den og Creat Partition Håper jeg har vært til hjelp Hilsen Carl Oscar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå