Gå til innhold

see video på tv,bruker tv ut på pc?

div_

Anbefalte innlegg

har en labtop med ati kort, her blir filmen automatisk vist i "kun video" på skjerm modus..ingentig annet når pc er koblet til tv og windows media player er brukt

har en vanlig pc (labtop er ødelagt, kan ikke se på instillinger der)

Hvordan får jeg kortet til å vise bare video på tv'en når jeg setter i gang windows media player ?...slik, at hver gang jeg starter media player så er det bare filmen som vises på Tvskjermen, ingenting annet, mens på pc ser jeg videoen i videoprogrammet?

det er kun windows media player som kan brukes i mitt tilfelle INGEN andre videoprogrammer

Endret av div_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel det er kun windows media som virker på dette jeg har problemer med....det filene steames med windows media og kun dette prog..bør jeg oppgradere til xp, kanskje det er tingen?

selv om jeg forminsker windows media player vil så må det fortsatt være fullskjerm på tv....så rart det ikke funker på den vanlige pc'en bare labtopen:-(((

Endret av div_
Lenke til kommentar

TVtool virker ikke på ATI, hvis det ikke har begynt med det i det siste.

Skjekk innstillingene for skjermkortet. Under "Overlay" tab'en, har du et valg som heter "clone mode options". Her skal "overlay display mode" stå som "theater mode". Da vil automastisk all film bli spillt i fullskjerm på tv'en, men IKKE på pcskjermen.

Hvis ikke TV'en et tilkoblet når du skrur på pc'en må du slå på tvutgangen. Dette gjøres også i innstillingene for skjermkortet, men det viste du sikkert.

Edit: leif

Endret av Gonzo99
Lenke til kommentar

vel, så snart jeg starter en film/steam og har labtop koblet opp til tv, går det automatisk til fullscreen på tv..på labtop kan jeg ha video programmet i fullscreen eller hvordan jeg måtte ønske, uten at det forandrer framvisningen på tv..dette MÅ jeg oppnå på vanlig pc ogsp, men får det ikke til:-((

tar opp ting til videokassett, og da kan jeg ikke har spilleren med i bildet!

Lenke til kommentar

her er slik jeg har satt det nå, men fortsatt ingen fullskjerm...

(X= denne modus er aktivert)

visningsmodus for overlegg:

Vanlig X Kinoformat Samme på alle

Instillinger for kinoformat:

Samme som kildevideo X Fullskjermsvideo

Visningsforhold for visningsenhet

X 4:3(vanlig tv) 16:9(bredskjerm)

menn ingen fullskjerm, videoprogram sees fortsatt

Endret av div_
Lenke til kommentar

Jeg har (tror jeg) motsatt problem av deg. Når jeg drar mediaplayer over på tv går det greit å vise film, men når jeg trykker ALT+ENTER (full screen) får jeg full screen på pc-skjermen, ikke på tv. Der står medieplayer igjen på tv med svart rute, men filmen vises på pc-skjerm. Merkelig, det funket for noen dager siden...

Stig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...