TeSp Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Var hos en kamerat i helgen som har en eldre pc.Tror det er en Compaq presario (noe kjøpe dritt) som er en ca 1ghz amd duron , med 100 mb minne (står det på esken) pcen er ca 2-3 år gammel, men den kjører win xp bra. Han bruker pcen bare til surfing og som en mp3 server... Han dro på ferie. Broren hans brukte maskinen til å laste ned mp3er og filmer med kazzaaa osv... Han kom hjem og skulle på nettet og det gikk kjempe sakte, han formaterte og instalerte oset på nytt.. Win Xp pro (LOL, men det fungerer fint med xp på den gamle maskinen) Han dro på ferie, og når han kom hjem fant han ut at broren hans hadde lastet ned kazzaa osv.. Maskinen gikk kjempe treigt. Vi formaterte og instalerte norton 03. Men ikke noe skjer.. Det er helt likt, som før vi formaterte pcen. Vi åpnet maskinen for å se om det var noe feil med ram brikken eller noe.. Vi tok den inn og ut. Han har kjørt win xp en stund siden før han dro på ferie. Men det er en gammel maskin, men den kjører xp veldig bra som sagt. Jeg ser på minne brikken for å se om det står om det er sdram eller ddr. Men det står ikke på brikken. Maskinen er 2-3 gammel så er det ikke sdram som ble kjørt i den tiden? Hva burde vi gjøre for å fikse problemet? Kjøpe mer sdram til 600kr for en 256 brikke?? Det er det ikke verdt? Eller har noen av dere noen minnebrikker til overs som jeg kunne få? (det er jo jul og det hele) Hva kan vi gjøre for å fikse dette problemet= Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Ikke kjør Kazaa .. . Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 Ja, han vet. Det var bare den lille dumme broren hans på 12år som bruker det fordi det er "BEST"... Vet du hva som kan ha skjedd? Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Følger det ikke spyware med Kazaa? Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 Helt sikkert men jeg har jo formatert pcen flere ganger men ikke noe skjer? Spywaren er vel borte da?? Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Ups, leste vist ikke ordentlig Kansje hardisken går i PIO mode isteden for UDMA. Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 Ups, leste vist ikke ordentlig Kansje hardisken går i PIO mode isteden for UDMA. dvs??? Også kommer det ofte slike meldinger som virtuelt minne er lavt... Hva er det som skjer? Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Hadde en konflikt på min marskin som satte hardisken i PIO 4 mode(skal gå i UDMA 5), noe som gjør at alt går tregt. Løsningen for min del var å gjøre det som står under Høyreklikk på My computer-properties-hardware-device manager-gå på IDE ATA/ATAPI controller-høyreklikk på Primary IDE channel og velg uninstall- restart marskina. Kan hende det hjelper. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Er det ikke noe sånn at xp vil helst ha 128Mb minne for å kjøre godt? Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Be han vennen din sette passord på pcen neste gang Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 hehe... Nå han har kjøpt en switch slik at begge kan sitte online.. Men slik at han ødelegger sin egen maskin.. Ingen som har noe sdram tilovers? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå