Simen1 Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 Hei, er det noen her som har en skjermanbefaling til en spiller? På prisjakt ser det ut som budsjettet ryker, men prøver å unngå at budsjettsprekken blir veldig stor. Er det noen av de rimeligste her som skiller seg ut som et godt kjøp? Skal brukes med Ryzen 5 2600X og Geforce RTX 2060, vet ikke helt om jeg bør gå for 2560x1440 eller 1920x1080. Hva synes dere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 (endret) Jeg vil ikke anbefale å gå 1920x1080 når du har et RTX kort, da det blir overkill.. Du får kjempe god performance ja, men du får jo nesten ikke brukt kortet. Disse her ser jo rimelig gode ut: Asus 24" LED FreeSync MG248QR - 2 995,- Asus 24" LED VG248QE - 2 690,- MSI Optix 27" LED Curved MAG271CQR - 4 490,- Dette er dog uten G-Sync, så dersom du skal ha det må du opp i en annen prisklasse. Foreløpig støttes ikke MG248QR av G-Sync, men du kan jo se om du finner en rimelig skjerm som støttes. Skal du ha litt futt med G-Sync så kan jeg anbefale disse her, men de er også dyrere som sagt: Asus 27" LED G-Sync Rog Swift PG279Q - 7 490,- Asus 27" LED G-Sync ROG Swift PG278QR - 6 990,- Limte inn det jeg skrev i denne posten for en stund siden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1838827&p=24804296 Jeg linker til komplett.no da det er den nettbutikken jeg bruker når jeg kjøper mine komponenter.. De har såpass god support, at om det er litt dyrere hos dem så er det fremdeles verd det. Endret 13. mars 2019 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 (endret) Siden Nvidia nå støtter FreeSync så blir det den billigste veien å gå. Denne har jo ganske bra specs og koster under 3K. Edit: Stirret på feil monitor. Denne har visst ikke Freesync Endret 13. mars 2019 av TheKims Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 Siden Nvidia nå støtter FreeSync så blir det den billigste veien å gå. Denne har jo ganske bra specs og koster under 3K. Edit: Stirret på feil monitor. Denne har visst ikke Free-sync Viktig å være oppmerksom på at det ikke er alle disse skjermene som støtter G-sync ennå. Det er lagt opp til støtte for det generelt, men det er ikke dermed sagt at alle støttes. Derfor anbefaler jeg ikke noe annet enn det som Nvidia selv har på sin liste over støttete skjermer. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 Viktig å være oppmerksom på at det ikke er alle disse skjermene som støtter G-sync ennå. Det er lagt opp til støtte for det generelt, men det er ikke dermed sagt at alle støttes. Derfor anbefaler jeg ikke noe annet enn det som Nvidia selv har på sin liste over støttete skjermer. I følge tester jeg har sett, så støtter alle Freesync monitorer G-sync. Noen støtter det rett ut av boksen, mens andre må du inn på Nvidia kontrollpanel for å aktivere Sync. Eneste Freesync monitorer som ikke støtter G-sync er de som ikke har displayport. 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 (endret) Viktig å være oppmerksom på at det ikke er alle disse skjermene som støtter G-sync ennå. Det er lagt opp til støtte for det generelt, men det er ikke dermed sagt at alle støttes. Derfor anbefaler jeg ikke noe annet enn det som Nvidia selv har på sin liste over støttete skjermer. Man kan benytte adaptive sync med så og si alle Freesync skjermer på markedet. Unntakene er de som kun har adaptive sync over HDMI porten, altså i hovedsak 75Hz skjermer. Og om man kjøper en Freesync 2 skjerm, så får man ikke aktivert annet enn vanlig Freesync på slike skjermer. Det som kan være greit å legge seg på minnet, er at i Nvidia's godkjennings kriterier for å kalle en skjerm "kompatibel", ligger et punkt som sier at skjermen må ha adaptive sync skrudd på som standard. Svært få Freesync skjermer har det, nettopp fordi det kunne føre til trøbbel for Nvidia skjermkort brukere. Nå er det altså et krav fra Nvidia at skjermen har det, for å kunne kalles "kompatibel". Årsaken er imidlertid grei; man er garantert at skjermkortet gjenkjenner at det er koplet til en skjerm med adaptive sync, og aktiverer det så selv automatisk. Eller opplyser ihvertfall om det, med link til hvor i driveren man må gå for å skru på funksjonen. Så om skjermen er til noen som ikke kan så mye om data, og man ikke selv skal sette den opp, så er det ikke dumt å velge en "kompatibel" modell. Men ellers har det så og si ingenting å si. Om jeg ikke husker helt feil så er faktisk denne skjermen som Komplett har på tilbud en av de "kompatible". Og den har fått gode reviews. Vel, egentlig modellen med samme nummer, dette er en pyntet versjon. Ganske pen synes jeg selv, og det ville forbauset stort om det var mye annet enn paintjob'en som skiller. Edit: Det var modellen med FX på slutten som er på listen. Men det er ikke dermed sagt at ikke den på tilbud også kommer til å komme på listen når Nvidia får fingeren ut og testet den. Litt googling av reviews bør være opplysende i så måte. Som sagt; de fleste Freesync skjermer som ikke får "kompatibel" stempel gjør det nok på grunn av denne ene innstillingen i menyen... (Vel, utenom de med veldig begrenset Freesync range, og som sagt HDMI modellene). Endret 13. mars 2019 av Gabri3L Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 Om jeg ikke husker helt feil så er faktisk denne skjermen som Komplett har på tilbud en av de "kompatible". Og den har fått gode reviews. Vel, egentlig modellen med samme nummer, dette er en pyntet versjon. Ganske pen synes jeg selv, og det ville forbauset stort om det var mye annet enn paintjob'en som skiller. Kun 1080p og TN panel er litt stusselig i 2019. Spiller man som proff så er det greit med raskest mulig monitor med minst mulig respons tid, men for alle andre så ville jeg ha gått for VA eller IPS. De koster litt mere, men det mener jeg det er verdt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 (endret) Man kan benytte adaptive sync med så og si alle Freesync skjermer på markedet. Unntakene er de som kun har adaptive sync over HDMI porten, altså i hovedsak 75Hz skjermer. Og om man kjøper en Freesync 2 skjerm, så får man ikke aktivert annet enn vanlig Freesync på slike skjermer. Veldig godt innlegg! Litt viktig å merke seg at denne tråden ikke handler om G-sync, men heller om hvilken skjerm TS bør kjøpe seg. Kun 1080p og TN panel er litt stusselig i 2019. Spiller man som proff så er det greit med raskest mulig monitor med minst mulig respons tid, menfor alle andre så ville jeg ha gått for VA eller IPS. De koster litt mere, men det mener jeg det er verdt. Den er jeg med på, men så handler det om hva TS har budsjett til. Om han kan gå litt over budsjett, eller mye over, så kan han jo gå for de jeg linka til nederst, altså de som går for 7000 kr, og om man er heldig er nedi 5-6000, men da skal man være ytterst heldig, for de er som regel dyre skjermer. Endret 13. mars 2019 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 32" 1440p 144Hz Va panel og Freesync. https://www.komplett.no/product/1123194/gaming/gamingskjermer/aoc-32-led-curved-cq32g1# Ser ut som en veldig grei monitor for prisen. 3500kr 1 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 Takk for tipset. Da prøver jeg en absurd stor skjerm. Håper den blir bra sammen med et rtx 2060. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå