AnArv Skrevet 14. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2019 Og da kom det allerede her. Alle som ikke passer inn i din form er automatisk lik satanist / satanister. Alternative begreper AnArv nytter flittig er frimurer, katolikker og Marxister. Feil. Bare de som faktisk er satanister. Du overkompliser som vanlig. Hvordan kan du hevde at frimurer, katolikker og marxister er alternative begreper? Er de fiksjon i din verden? Du påstår at de er satanister? Ekstraordinære påstander krever ekstraordinære beviser. Legger du frem dette skal jeg tru på deg. (PS: Jeg vet 100% sikkert at du kommer til å ro deg vekk, og ikke forsøke å bevise noe som helst, fordi du vet at du ikke klarer det.) Jeg vet det finnes for eksempel både kristne og muslimer blandt de som styrer landet, og jeg har ikke noe problem med det. Derfor vil jeg heller ikke ha noe problem med eventuelle satanister. Speechless ; "Jeg vet det finnes for eksempel både kristne og muslimer blandt de som styrer landet, og jeg har ikke noe problem med det. Derfor vil jeg heller ikke ha noe problem med eventuelle satanister." I tillegg kan du lese fra bibelen at ingen skal omtale seg master, da det kun eksisterer en. Fra en politimann: Svarer du ikke på deg selv nå? Du mener kristne har bedre moral enn ateister fordi de er kristne, og attpåtil så bruker du no true scotsman tenkefeil for å bortforklare alle grusomme handlinger gjort av selverklærte kristne. Strykkarakter. Kristne, altså de som tror på Jesus og Gud, har selvsagt bedre moral enn ateister. Dere har jo ingen moral. Hvem holder dere ansvarlig for deres valg i livet? Hvilke grusomme handlinger har selverklærte kristne foretatt seg? Journalisten brukte et stående uttrykk som har eksistert så lenge at selv mine besteforeldre brukte uttrykket. At du gjør en sak ut av det formerlig skriker ut at du ikke har hørt uttrykket før. Greit nok det, men når du får det forklart, slik du fikk, så er denne fortsettelsen heller unødvendig. Hvordan kom du frem til dette? Boys are born, men are made. En mann er selvstendig og trenger selvsagt ingen støtte. Mens soyboys derimot ikke har ryggrad og er direkte dørmatter. Vennligst forklar hvorfor. Se svar over. Alt dette er jo beviselig feil, så hvorfor gidder du i det hele tatt å skrive det? Bruk i det minste nøyaktig 30 sekunder på wikipedia.no/satanisme før du uttaler deg om temaet, så slipper du å fremstille deg selv som høyst ignorant. Framlegg bevisene da vel. Her har du mange folk du bare kan orke lytte til som forteller om ofring av barn. Hvordan (bort)forklarer du dette? Tidligere FBI direktører og politimenn har bekreftet dette. Betyr dette at de som skal passe vår sikkerhet lyver og at vi ikke kan stole på dem? https://www.youtube.com/results?search_query=sra+survivor+testimony 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Hvordan er det relevant for tråden? Og ja, jeg har faktisk det. Akkurat som alle menn er jeg ansvarlig for sikkerheten til min familie. Hva med deg? Dette gjelder jo selvsagt ikke for guttunger, så jeg vet ikke i hvilken kategori du faller inn under. Jeg er glad for å høre at du ikke er pilot eller bussjåfør eller i et annet yrke der du har ansvar for andres sikkerhet. Når det gjelder din familie, så ønsker jeg dere alle det beste for fremtiden. 3 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 (endret) Kristne, altså de som tror på Jesus og Gud, har selvsagt bedre moral enn ateister. Dere har jo ingen moral. Hvem holder dere ansvarlig for deres valg i livet?Det å ikke ha moral og det å ikke ha noen som holder en ansvarlig er ikke det samme. Snarere vil jeg si at dersom du holdes ansvarlig av en overherre hele tiden trenger man ikke moral. Man kan bare gjøre som man blir fortalt. Intet indre kompass nødvendig. Kanskje det er dere som ikke har moral og ikke forstår hvordan man kan oppføre seg normalt uten å bli fortalt hvordan det gjøres. Det ville jo forklart utsagn fra endel kristne som ikke forstår hvorfor ateister ikke dreper naboen med potetskreller bare fordi de kan. Kan det være at de hadde gjort det selv om dersom Gud ikke hadde skremt vannet av dem? Hvilke grusomme handlinger har selverklærte kristne foretatt seg?Jeg aner en "no true scotsman" i emninga. Boys are born, men are made. En mann er selvstendig og trenger selvsagt ingen støtte. Mens soyboys derimot ikke har ryggrad og er direkte dørmatter.Så når du ser et uttrykk som for eksempel brukes av kvinner som forklaring på at de ikke får slippe til i styrer i firmaer, da sier du det der... Ok. Endret 14. mars 2019 av fokkeslasken 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Boys are born, men are made. En mann er selvstendig og trenger selvsagt ingen støtte. Mens soyboys derimot ikke har ryggrad og er direkte dørmatter. Soyboys? Er det særlig satanistisk eller frimurersk å avstå fra animalske produkter? 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Kristne, altså de som tror på Jesus og Gud, har selvsagt bedre moral enn ateister. Dere har jo ingen moral. Hvem holder dere ansvarlig for deres valg i livet? Hvilke grusomme handlinger har selverklærte kristne foretatt seg? Sier du at Breivik ikke var selverklært kristen, eller at de som brenner homofile i Uganda ikke er kristne? Ku Klux Klan? Lenke til kommentar
G Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Og da kom det allerede her. Alle som ikke passer inn i din form er automatisk lik satanist / satanister. Alternative begreper AnArv nytter flittig er frimurer, katolikker og Marxister. Feil. Bare de som faktisk er satanister. Du overkompliser som vanlig. Men om du skulle sortere fra ond til ondere, hvordan stiller du de forskjellige opp? Er de like onde, eller er det grader av ondhet? Nå introduserte du et nytt begrep i et annet innlegg. Soyboys, det har jeg aldri hørt om før. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Sier du at Breivik ikke var selverklært kristen, eller at de som brenner homofile i Uganda ikke er kristne? Ku Klux Klan? Breivik var verken kristen, og han har ikke erklært seg Kristen. Tvert imot, sa han vel faktisk at han var frimurer, eller? 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Breivik var verken kristen, og han har ikke erklært seg Kristen. Jo det har han gitt tydelig signaler om. Hele manifestet hans tyder på at han anser seg selv som kristen, og fienden som en fiende av norsk og kristen kultur. https://www.vl.no/samfunn/planla-martyrmesse-for-terrorangrepet-1.62137?paywall=false https://www.nrk.no/urix/_-han-er-en-kristen-terrorist-1.7735739 https://no.wikipedia.org/wiki/Anders_Behring_Breivik#Kristendom 2 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Jo det har han gitt tydelig signaler om. Hele manifestet hans tyder på at han anser seg selv som kristen, og fienden som en fiende av norsk og kristen kultur. Det er vel rettere sagt spekulasjonene til noen som påstår at de er eksperter. Om de har en agenda eller ikke sies ikke. Iallefall har Breivik sagt han ikke er kristen. Og heller manifestet var jo påklistret frimurergreier. Jeg sier ikke han var medlem i noe slikt, men det er vel mer sannsynlig det enn at han var Kristen. Som kristen skal man jo blant annet ikke drepe. 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 1: Hvem holder dere ansvarlig for deres valg i livet? 2: Framlegg bevisene da vel. 1: ifølge deg selv i annen tråd - oss selv og andre mennesker. Har du glemt allerede at du argumenterer for at anarki vil fungere fint i Norge? Men alle må kanskje bli din versjon av Kristen først eller? 2: det er foreløpig ingenting å bevise, du må først forstå forskjellen på en satanist og en djeveldyrker. Ingen her har påstått at faktiske djeveldyrkere(om de mot formodning skulle eksistere) har god moral. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Det er vel rettere sagt spekulasjonene til noen som påstår at de er eksperter. Om de har en agenda eller ikke sies ikke. Iallefall har Breivik sagt han ikke er kristen. Og heller manifestet var jo påklistret frimurergreier. Jeg sier ikke han var medlem i noe slikt, men det er vel mer sannsynlig det enn at han var Kristen. Som kristen skal man jo blant annet ikke drepe. Jeg har da sett bilde av ham i frimurer "uniform", og man må vel si seg kristen for å kunne bli medlem, må man ikke? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Det er vel rettere sagt spekulasjonene til noen som påstår at de er eksperter. Om de har en agenda eller ikke sies ikke. Iallefall har Breivik sagt han ikke er kristen. Og heller manifestet var jo påklistret frimurergreier. Og du er den virkelige eksperten? Manifestet var også påklistret kristne dogmer. Jeg sier ikke han var medlem i noe slikt, men det er vel mer sannsynlig det enn at han var Kristen. Som kristen skal man jo blant annet ikke drepe. Og det er fin lærdom og god moral det. Men likevel så ser vi folk som kaller seg kristne som gjør grusomme ting i kristendommen sitt navn, og da er det ikke rart at jeg har null tillit til det moralske luftslottet deres. Det er flere religiøse mennesker i fengsel enn ateister. Jeg sier ikke dette for å påpeke at kristne mennesker er dårligere mennesker, men snarere at korrelasjon ikke er lik kausalitet, og religiøs tilhørelse er ingenting annet enn et speil av et menneske sin egentlige moral, enten det er jesushippier eller hatefulle fundamentalistgrupper. 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 (endret) Hvilke grusomme handlinger har selverklærte kristne foretatt seg? Er Gud og engler kristne? Hva med å dælje ihjel spedbarn fordi foreldrene ikke malte dørkarmen? Hva med Abraham som var villig til å drepe sin egen sønn? Hva med westboro baptist church? Hva med inkvisisjonen, Olav den hellige, irland, ku klux klan, Eric R Rudolph, Shelley Shannon, James Kopp? Alle nevnte er selverklærte kristne som utførte grusomme handlinger med kristendom som påskudd. Endret 14. mars 2019 av toth 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 (endret) Se svar over. Jeg ser inget svar. Og jeg venter fortsatt på noe som helst bevis for dine anklager om satanisme i regjeringen. Jeg kan ikke ta deg på ordet, og trenger noe mer. Det forstår du sikkert. Endret 14. mars 2019 av Skurupu Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Og du er den virkelige eksperten? Manifestet var også påklistret kristne dogmer. Og det er fin lærdom og god moral det. Men likevel så ser vi folk som kaller seg kristne som gjør grusomme ting i kristendommen sitt navn, og da er det ikke rart at jeg har null tillit til det moralske luftslottet deres. Det er flere religiøse mennesker i fengsel enn ateister. Jeg sier ikke dette for å påpeke at kristne mennesker er dårligere mennesker, men snarere at korrelasjon ikke er lik kausalitet, og religiøs tilhørelse er ingenting annet enn et speil av et menneske sin egentlige moral, enten det er jesushippier eller hatefulle fundamentalistgrupper. Religiøse. Nå plukker du fint her. Du mener flere muslimer? Islam og Kristendommen er helt forskjellige ting, like forskjellig eller mer som f.eks Kristendommen og ateisme. Tviler på det er mange Kristne i fengsel. Vil tro de utgjør langt mindre andel av fengselsbefolkningen enn i befolkingen totalt sett. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Ateister er underrepresenterte i amerikanske fengsel, det er ikke kristne som ligger rundt 1:1, eller religiøse generelt. Kristne er tydeligvis ikke bedre enn andre religiøse/ikke-religiøse tilhørigheter, så om vi skal gå utifra harde fakta så er den moralske høye hesten din en illusjon. Men dette er en avsporing. 3 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 (endret) Religiøse. Nå plukker du fint her. Du mener flere muslimer? Islam og Kristendommen er helt forskjellige ting, like forskjellig eller mer som f.eks Kristendommen og ateisme. Tviler på det er mange Kristne i fengsel. Vil tro de utgjør langt mindre andel av fengselsbefolkningen enn i befolkingen totalt sett. Islam og kristendom er så og si identiske. Av alle verdensreligioner er det uten tvil de to som har mest til felles. Endret 14. mars 2019 av Skurupu 2 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Islam og kristendom er så og si identiske. Av alle verdensreligioner er det uten tvil de to som har mest til felles. Nei. Sier du det vet du ikke hva du prater om. 2 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Islam og kristendom er så og si identiske. Av alle verdensreligioner er det uten tvil de to som har mest til felles. Ta med jødedommen også, da 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) Nei. Sier du det vet du ikke hva du prater om. Det stemmer faktisk ganske godt. Kristendommen, islam og jødedommen bygger på de samme historiene. Vi har også Jesus, moses og mange andre historier som ifølge deg ikke er like.. Alle abrahamittiske religioner har dette til felles. Men nå lurer jeg sterkt på hvor denne diskusjonen er på vei hen. Endret 15. mars 2019 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå