zeebra Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Jeg vil jo våge å påstå at medlemmer av Church of Satan i stor grad har en god moral. Det kommer ikke som noen overraskelse. Satanistene er gode og Kristne er onde? Vel, vel.. 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Hvis du ikke engang forstår forskjellen mellom satanisme(i dagens betydning) og faktisk djeveldyrking, hvordan i alle dager tenker du at du er kvalifisert til å kategorisere noen som satanister? Du hevdet jo nettopp at mesteparten av politikere er satanister - ikke bare mangler du noen form for kilde, men du vet ikke en gang hva du selv påstår? Vel, jeg anser jo dette som en og samme ting. Djeveldyrking og satanisme. For min del trenger man ikke nevne verken djeveldyrking eller satanisme, man kan like gjerne si ondskap eller monstre. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 (endret) Nei, der tar du nok feil. Slikt lytter jeg ikke til. Jeg lytter dog til f.eks Dimmu Borgir, en Norsk gruppe som jeg mener har stort musikalsk talent, iallefall hadde.. I min formening synger ikke de for å fremme satanisme, eller for å bevise at de tror på satan. De synger om virkeligheten, og at vi lever i en ond og satanistisk verden. Jeg vil vel ikke trekke det så langt som å påstå at Dimmu Borgir i bunn og grunn er Kristne, men om man kjenner musikken så er det iallefall klart at de ikke er Satanister. De synger gjerne om Satanisme, Satan og Satanitisk utvikling i samfunnet, men da som tilskuer, ikke som tilhenger. Iallefall virker det slik på meg. De ser jo på samfunnet med mørke øyne, og hvor dyster virkeligheten er. Ikke at de glorifiserer at samfunnet utvikler seg i satanistisk retning, eller at de ønsker dette. Det er mer en slags dommedagsprofeti og innblikk i den satanistiske virkeligheten som foregår rundt i verden. Iallefall er det slik jeg tolker det. Hvordan vet du hva de synger om? Sitter du å søker opp lyrics (sangvers) for hver låt du lytter på som de har laget? Det er jo like fælt å få hørt hva de synger om som med operasangere. Nå vet jeg jo ikke hvilket språk som er valgt her, men det er bare et eksempel på liknende grøt i fra opera-verdenen: Endret 14. mars 2019 av G Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 (endret) Hvordan vet du hva de synger om? Sitter du å søker opp lyrics (sangvers) for hver låt du lytter på som de har laget? Det er jo like fælt å få hørt hva de synger om som med operasangere. Nå vet jeg jo ikke hvilket språk som er valgt her, men det er bare et eksempel på liknende grøt i fra opera-verdenen: Hvordan jeg vet hva de synger om? Fordi jeg har lyttet mye til musikken deres oppigjennom. Som sagt, de er i min mening å regne blant/som Norges største musikalske talenter de siste 50 år. Endret 14. mars 2019 av zeebra Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Nei, der tar du nok feil. Slikt lytter jeg ikke til. Jeg lytter dog til f.eks Dimmu Borgir, en Norsk gruppe som jeg mener har stort musikalsk talent, iallefall hadde.. I min formening synger ikke de for å fremme satanisme, eller for å bevise at de tror på satan. De synger om virkeligheten, og at vi lever i en ond og satanistisk verden. Jeg vil vel ikke trekke det så langt som å påstå at Dimmu Borgir i bunn og grunn er Kristne, men om man kjenner musikken så er det iallefall klart at de ikke er Satanister. De synger gjerne om Satanisme, Satan og Satanitisk utvikling i samfunnet, men da som tilskuer, ikke som tilhenger. Iallefall virker det slik på meg. De ser jo på samfunnet med mørke øyne, og hvor dyster virkeligheten er. Ikke at de glorifiserer at samfunnet utvikler seg i satanistisk retning, eller at de ønsker dette. Det er mer en slags dommedagsprofeti og innblikk i den satanistiske virkeligheten som foregår rundt i verden. Iallefall er det slik jeg tolker det. Jeg kjenner miljøet godt (var selv i bryllupet til Astennu) og jeg må si det er nesten fornøyelig å lese om folks tanker rundt "slike" musikere og satanisme. Det er en tullete kobling folk gjør. Slike band spiller på et image for å selge et produkt. Intet mer. 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 (endret) Jeg kjenner miljøet godt (var selv i bryllupet til Astennu) og jeg må si det er nesten fornøyelig å lese om folks tanker rundt "slike" musikere og satanisme. Det er en tullete kobling folk gjør. Slike band spiller på et image for å selge et produkt. Intet mer. Ja, det jeg mener og tenker også. Såvidt jeg forstår i musikken er de vel egentlig ikke-troende (agnostikere/ateister) observerende i verden som synger om det de ser utfra det imaget de har laget. Det er jo en mørk verden, og ett av hovedtemaene er jo gruppens forhold til menneskeheten og mangel på tro om deres evner og negative forhold til realitetene i verden. Jeg kjenner ikke til noen av disse folkene, og sier bare mine inntrykk rent musikkmessig. De er iallefall fantastisk musikalsk talentfulle. Endret 14. mars 2019 av zeebra Lenke til kommentar
G Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Nei, der tar du nok feil. Slikt lytter jeg ikke til. Jeg lytter dog til f.eks Dimmu Borgir, en Norsk gruppe som jeg mener har stort musikalsk talent, iallefall hadde.. I min formening synger ikke de for å fremme satanisme, eller for å bevise at de tror på satan. De synger om virkeligheten, og at vi lever i en ond og satanistisk verden. Jeg vil vel ikke trekke det så langt som å påstå at Dimmu Borgir i bunn og grunn er Kristne, men om man kjenner musikken så er det iallefall klart at de ikke er Satanister. De synger gjerne om Satanisme, Satan og Satanitisk utvikling i samfunnet, men da som tilskuer, ikke som tilhenger. Iallefall virker det slik på meg. De ser jo på samfunnet med mørke øyne, og hvor dyster virkeligheten er. Ikke at de glorifiserer at samfunnet utvikler seg i satanistisk retning, eller at de ønsker dette. Det er mer en slags dommedagsprofeti og innblikk i den satanistiske virkeligheten som foregår rundt i verden. Iallefall er det slik jeg tolker det. Ok, ønsker deg lykke til i debatten med AnArv. Før du vet ordet av det så vrir han det du har sagt til at du må være satanist fordi du skrev eller delte noe om black metal band som har et demonisk image. Jeg postet noen bilder av påkledde barn i en tråd for å snakke om alder og utvikling, også kalte han meg for pedofil etterpå i en helt annen diskusjonstråd. Nå har han attpåtil kalt førsteinnlegget her for dagens spørsmål, så man kan forvente mye derfra framover. 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 1: De jobber mot et ondt og satanistisk samfunn, som går mot alt man finner i Kristendommen, med det som hovedmål. Et skittent og vemmelig samfunn. 2: Er ikke blasfemi et av de største temaene til frimurere og de som tilhører relevante retninger? 3: Og symbolikken og slike ting er vel i høyeste grad satanistisk? 4: Er det ikke også er krav for frimurere at de må avvise Jesus? 5: Om noen engang skal "sette seg selv høyere enn Gud" eller "som Gud", må da vel det være en gruppe som frimurerne? 6: Jeg vet svært lite om frimurerne 1: Nei 2: Nei 3: Nei 4: Nei 5: Nei 6: Ja, det gjør du klinkende klart. 6 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Det kommer ikke som noen overraskelse. Satanistene er gode og Kristne er onde? Vel, vel.. Nei nå legger du ord i munnen på meg. Kristne er ikke onde. Det dreier seg om at kristendom ikke er et moralsk frikort, noe ikke satanismen heller er. Jeg står på midtpunktet. Det er du som har en tendens til å polarisere kristne som naturlig gode mennesker og satanister som umoralske mennesker. Jeg prøver å fortelle deg at du har feil på begge punkter, og at du tydeligvis ikke har peiling på hva Church of Satan dreier seg om, eller at du ikke har peiling på hvor jævlige kristne mennesker kan være i kristendommen sitt navn. 2 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 14. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2019 Satanister har bedre moral enn kristne, i hvert fall. Jeg skjønner fremdeles ingenting av hva du skal frem til. Men ut i fra måten du skriver på, så går jeg ut i fra at dette bare er vissvass og konspirasjonsteorier. Sier du det ja. Dette må du forklare slik at vi uvitende kan bli bedre opplyst. Og igjen beklager jeg! Det er vanskelig huske hver gang at det er teskje-metoden som må benyttes siden ateister ikke klarer se noen sammenhenger foruten der hvor man har to streker under svaret. Siden man er veldressert og ikke enda har lært tenke på selvstendig grunnlag, ser jeg hvilke utfordringer du står ovenfor. Du ser ingen problemer med at (noen) de som styrer landet er satanister? Skulle det evt være problematisk om politikere var med i disse klubbene? Virker ganske harmløse Virker harmløse? Siden ateister er meget opptatt av at resultatene skal etterprøves virker du temmelig slepphendt i dine undersøkelser om hva som faktisk stemmer eller er feil. Dagens spørsmål til deg: Har du en jobb der du har ansvar for andre personers sikkerhet? Hvordan er det relevant for tråden? Og ja, jeg har faktisk det. Akkurat som alle menn er jeg ansvarlig for sikkerheten til min familie. Hva med deg? Dette gjelder jo selvsagt ikke for guttunger, så jeg vet ikke i hvilken kategori du faller inn under. Fra Klassekampen: "Gutteklubben Grei var det tradisjonelle navnet på kompismiljøet som gikk igjen i alle styrer og posisjoner i norsk næringsliv." Dette brukes i dag der hvor man omhandler et relativt lukket miljø hvor medlemmene støtter opp om hverandre før utenforstående vurderes. Det har absolutt ingenting å gjøre med at de er noen å se opp til (eller er greie). "Støtter opp om hverandre..." Man ser i allefall grunnen til at det omtales som gutte og ikke mann. Der har journalisten vært uhyre presis! Vet du hva som er selve mantraet for Frimurerne? Strengt tatt ikke. "Satanist" referer hovedsaklig til filosofisk satanisme, som absolutt har bedre moralsk grunnlag enn kristendommen. De tar f.eks avstand fra vold og aksepterer alle legninger og mennesker/raser. Hvis OP derimot snakker om faktiske djeveldyrkere, må han nok lese mer om frimurere(forsåvidt uansett), da de ikke bekjenner seg hverken til djeveldyrkelse eller filosofisk satanisme. Jeg skjønner heller ikke setningen "Ønsker du satanismen som fundament for din tro?" - uansett hvor mange djeveldyrkere det måtte være i FRP eller AP, er min tro min tro, og grunnlagt på det jeg selv ønsker. Tar avstand fra vold... Hva kaller du ofring av mennesker? Satanister og djeveldyrkere har ingen forskjell. Dette er to ord som betyr det samme. Vil du ha et tredje er det luciferiske. Ta et lite utdrag fra bibelen; den som ikke bærer merket til djevelen skal ikke kunne handle. Så om djeveldyrkerne i Stortinget finner at tidspunktet er riktig for at dette skal innføres, og du nekter, hvordan skal du da handle? Dette foretas via automatisering av dagligvarehandelen. Her vil du kun ha tilgang vi microchip om noen år. Hva gjør du? Problemet er at de har overbevist mange om at de er en gud selv og ikke fatter at teppet blir dratt unna beina deres ved riktig tidspunkts. Akkurat slik som professorer og andre ihuga marxist-kommunistiske heller ikke ser at den ideologien er satanisk. De kommer til å bråvåkne den dagen dette blir innført om man ikke har klart stoppe dem. "Men hva med meg? Jeg hjalp dere jo! Jeg trodde og var til å med fullstendig rabiat på offentlige protestmøter! Jeg var kjempesint for deres sak!" Hva man mottar tilbake; et fårete smil levert sammen med et nakkeskudd. Ettersom de vet at de som virkelig er blitt lurt er deres farligste motstandere. Hold dine venner nærme, men dine fiender enda tettere. Kanskje AnArv egentlig er en avdeling av frimurerne og en del av et plott for å avlede vår oppmerksomhet fra den egentlige konspirasjonen... Du får meg alltid til å le:) Og du har ordentlig god humor. Jeg vil jo våge å påstå at medlemmer av Church of Satan i stor grad har en god moral. Hvordan definerer du god moral? Ok, ønsker deg lykke til i debatten med AnArv. Før du vet ordet av det så vrir han det du har sagt til at du må være satanist fordi du skrev eller delte noe om black metal band som har et demonisk image. Jeg postet noen bilder av påkledde barn i en tråd for å snakke om alder og utvikling, også kalte han meg for pedofil etterpå i en helt annen diskusjonstråd. Nå har han attpåtil kalt førsteinnlegget her for dagens spørsmål, så man kan forvente mye derfra framover. Til motsetning av ateister klarer jeg se sammenhenger. Man kan angripe samme problem fra forskjellige vinkler. Tenk litt over den du. PS! For de som ikke vet hva Frimurerne faktisk er kan dere finne mye materialet med vitnesbyrd her: https://www.youtube.com/results?search_query=freemasons+testimony 1 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 14. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2019 Nei nå legger du ord i munnen på meg. Kristne er ikke onde. Det dreier seg om at kristendom ikke er et moralsk frikort, noe ikke satanismen heller er. Jeg står på midtpunktet. Det er du som har en tendens til å polarisere kristne som naturlig gode mennesker og satanister som umoralske mennesker. Jeg prøver å fortelle deg at du har feil på begge punkter, og at du tydeligvis ikke har peiling på hva Church of Satan dreier seg om, eller at du ikke har peiling på hvor jævlige kristne mennesker kan være i kristendommen sitt navn. Ser du har svart her så du skal slippe gjenta deg selv. Hva mener du med at kristendommen ikke er et moralsk frikort? Ateister har jo ikke moral og etikk i det hele tatt. Hva du tydeligvis ikke klarer se er at dette ikke er kristne, men satanister i forkledning. Ikke forveksle dette er du snill. Lenke til kommentar
G Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 (endret) Ser du har svart her så du skal slippe gjenta deg selv. Hva mener du med at kristendommen ikke er et moralsk frikort? Ateister har jo ikke moral og etikk i det hele tatt. Hva du tydeligvis ikke klarer se er at dette ikke er kristne, men satanister i forkledning. Ikke forveksle dette er du snill. Og da kom det allerede her. Alle som ikke passer inn i din form er automatisk lik satanist / satanister. Alternative begreper AnArv nytter flittig er frimurer, katolikker og Marxister. Endret 14. mars 2019 av G 3 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Sier du det ja. Dette må du forklare slik at vi uvitende kan bli bedre opplyst. Og igjen beklager jeg! Det er vanskelig huske hver gang at det er teskje-metoden som må benyttes siden ateister ikke klarer se noen sammenhenger foruten der hvor man har to streker under svaret. Siden man er veldressert og ikke enda har lært tenke på selvstendig grunnlag, ser jeg hvilke utfordringer du står ovenfor. Du ser ingen problemer med at (noen) de som styrer landet er satanister? Du påstår at de er satanister? Ekstraordinære påstander krever ekstraordinære beviser. Legger du frem dette skal jeg tru på deg. (PS: Jeg vet 100% sikkert at du kommer til å ro deg vekk, og ikke forsøke å bevise noe som helst, fordi du vet at du ikke klarer det.) Jeg vet det finnes for eksempel både kristne og muslimer blandt de som styrer landet, og jeg har ikke noe problem med det. Derfor vil jeg heller ikke ha noe problem med eventuelle satanister. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Ser du har svart her så du skal slippe gjenta deg selv. Hva mener du med at kristendommen ikke er et moralsk frikort? Ateister har jo ikke moral og etikk i det hele tatt. Hva du tydeligvis ikke klarer se er at dette ikke er kristne, men satanister i forkledning. Ikke forveksle dette er du snill. Svarer du ikke på deg selv nå? Du mener kristne har bedre moral enn ateister fordi de er kristne, og attpåtil så bruker du no true scotsman tenkefeil for å bortforklare alle grusomme handlinger gjort av selverklærte kristne. Strykkarakter. 4 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 "Støtter opp om hverandre..." Man ser i allefall grunnen til at det omtales som gutte og ikke mann. Der har journalisten vært uhyre presis! Vet du hva som er selve mantraet for Frimurerne?Journalisten brukte et stående uttrykk som har eksistert så lenge at selv mine besteforeldre brukte uttrykket. At du gjør en sak ut av det formerlig skriker ut at du ikke har hørt uttrykket før. Greit nok det, men når du får det forklart, slik du fikk, så er denne fortsettelsen heller unødvendig. Ser du har svart her så du skal slippe gjenta deg selv. Hva mener du med at kristendommen ikke er et moralsk frikort? Ateister har jo ikke moral og etikk i det hele tatt.Hvordan kom du frem til dette? Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Nei nå legger du ord i munnen på meg. Kristne er ikke onde. Det dreier seg om at kristendom ikke er et moralsk frikort, noe ikke satanismen heller er. Jeg står på midtpunktet. Det er du som har en tendens til å polarisere kristne som naturlig gode mennesker og satanister som umoralske mennesker. Jeg prøver å fortelle deg at du har feil på begge punkter, og at du tydeligvis ikke har peiling på hva Church of Satan dreier seg om, eller at du ikke har peiling på hvor jævlige kristne mennesker kan være i kristendommen sitt navn. Jeg har da vel ikke sagt Kristne, jeg har vel mest pratet om den kristne lære. Eller? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Ateister har jo ikke moral og etikk i det hele tatt. Vennligst forklar hvorfor. 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Tar avstand fra vold... Hva kaller du ofring av mennesker? Satanister og djeveldyrkere har ingen forskjell. Dette er to ord som betyr det samme. Alt dette er jo beviselig feil, så hvorfor gidder du i det hele tatt å skrive det? Bruk i det minste nøyaktig 30 sekunder på wikipedia.no/satanisme før du uttaler deg om temaet, så slipper du å fremstille deg selv som høyst ignorant. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 (endret) Jeg har da vel ikke sagt Kristne, jeg har vel mest pratet om den kristne lære. Eller? Jeg snakker ikke om den kristne lære. Jeg snakker om at mennesker som kaller seg kristne ikke er moralsk overlegne, eller at medlemmer av Church of Satan eller ateister ikke moralsk korrupte. Ateisme har ingen lære, og Church of Satan har ikke lære som er sett på som umoralsk etter vår vestlige relative standard. Endret 14. mars 2019 av Gavekort Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Moderatormelding Tråden er flyttet til "Oppslagstavlen".1 OT innlegg er fjernet, vennligst ta i bruk "Tilbakemeldinger til forumet". Dette innlegget skal ikke kommenteres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå